Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 29 EersteEerste ... 4121314151624 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 282
  1. #131
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 april 2011
    Locatie
    Daar
    Berichten
    2.812

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb nog nooit een opname van jou gehoord.

    https://soundcloud.com/user-560247751/tommielied2/s-P1ktZ

  2. #132
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Oh ok... da's duidelijk dan.

  3. #133
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 april 2011
    Locatie
    Daar
    Berichten
    2.812

    Standaard

    Grapje! +10 teken

  4. #134
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Bevestigende aanvulling op een eerder comment: een goedkopere akoestische Morgan (€ 160 meen ik) valt nu toch echt door de mand na intensiever gebruik dan voorheen. Aanzienlijk minder stemvast na enig gebruik. Blijft duidelijk achter bij deze eigenschap tav andere iets minder dure gitaren (€ 300,-).
    Yes life isn't easy, Anyway, you can make it And if I can do it, well man so can you - Lee Clayton

  5. #135
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Grappig topic dit
    Lang voor het internettijdperk en niet gehinderd door enige kennis van zaken ooit een explorerbody gezaagd uit een stuk multiplex keukenblad, gewoon met n decoupeerzaag. Met n gammele bovenfrees halspocket en elementkamers gefreesd, oud halsje erop en dimarzio elementen erin.
    Klonk geweldig, n jaar of 5 mee opgetreden en lekker afgeragt en uiteindelijk verkocht voor 250 gulden (!) omdat die persoon m zo goed vond klinken, hij moest en zou hem hebben😳😂
    Daarna bij een toen bekende gitaarbouwer een hals laten maken en bij hem ook een prachtig stuk mahonie gekocht en daaruit een body gezaagd, gefreesd etc. , echt netjes, weer dezelfde type Dimarzio’s erin.
    Alles bij elkaar 1200 gulden gekost!
    Klonk voor geen meter, van alles geprobeerd, zo dood als n pier😬😂


    Een paar jaar geleden vroeg n vriend van me of ik met hem mee wilde gaan kijken naar n beginnersgitaar, een 2e hands Squier Strat (Korea)
    Daar aangekomen gitaartje getest op n combootje. Klonk en speelde heerlijk.
    Resonantie gitaar, stemvast, fijne hals, geen fretware
    Maar ik toen ik de backplate eraf haalde zag ik dat de body van multiplex was. Toch maar gekocht, Stratje kostte €100.
    Nog mee gespeeld op m’n eigen gear, klinkt echt geweldig!
    Ben gek op multiplex body’s😉


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  6. #136
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Mijn eerste gitaar was een Hondo II strat (Gilmour kleurenpalet, dus zwart) met een multiplex body. Hij staat hier nog vanwege het sentiment. Klinkt ie? Van geen meter tov van een bijv. een Squier CV. Nog even en de multiplex body wordt het nieuwe Rio palissander..
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #137
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb een Kramer Striker met multiplex body en da's niet best.

  8. #138
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.787

    Standaard

    Eerste gitaar was een Egmond, met een body van geplastificeerd multiplex. Daar moet ik wel mijn slechte rug aan over hebben gehouden.
    Gekocht bij dhr. H. Suiker op de Vaillantlaan in Den Haag voor 135 gulden, inclusief een zwart krulsnoer en plectrum.
    Het is waar: goedkope gitaren kunnen heel goed zijn; deze was het niet. Deze was nog niet eens 'gewoon' goed.
    Aan de andere kant: learning by the hard way, het kon alleen maar beter worden...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  9. #139
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ruim gezegd is dit ook een multiplex les Paul custom.
    Deze uitzending van pawn stars. Hilarisch dat die eigenaar gewoon beweert dat het er eentje uit 1960 is en dat hij met Toto getoerd heeft. Ik herken hem niet als iemand die bij Toto gespeeld heeft. Of het moet Tony Spinner zijn.
    Pancake body, dus jaren 70 dus:

    https://youtu.be/r1WeK63JNH8

    Ook goed dat die lui van pawn stars het via die taxateur ook doorhadden.
    Bij mijn weten is de lp custom origineel uit 1957 en pas begin 70er jaren heruitgebracht en wordt nog steeds door Gibson gebouwd.

  10. #140
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Eerste gitaar was een Egmond, met een body van geplastificeerd multiplex. Daar moet ik wel mijn slechte rug aan over hebben gehouden.
    Gekocht bij dhr. H. Suiker op de Vaillantlaan in Den Haag voor 135 gulden, inclusief een zwart krulsnoer en plectrum.
    Het is waar: goedkope gitaren kunnen heel goed zijn; deze was het niet. Deze was nog niet eens 'gewoon' goed.
    Aan de andere kant: learning by the hard way, het kon alleen maar beter worden...
    Suiker..... een begrip in Den Haag, ben daar vlakbij geboren.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top