Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 11 van 29 EersteEerste ... 91011121321 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 282
  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik heb nog nooit een opname van jou gehoord.
    Dat is dan geheel aan joe
    Ik heb hier hier zeker drie liedjes geplaatst
    Jammer

  2. #102

    Standaard

    Denk dat thomann hier grote sponsor is🤔🤔🤔🤔..kga mij gewoon bij mijn fender houden..

  3. #103
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.173

    Standaard

    Ik heb uit de collectie nog 4 elektrische gitaren gehouden:
    - Burny Super Grade LRG50 '82 (medium duur)
    - Gibson SG-Z '98 (medium duur)
    - ESP Horizon '90's (medium duur)

    En dan deze: Een Ibanez Jet King 2 uit 2005, splitbare Super '58 humbuckers (wel vervangen), perfecte actie, bespeelbaarheid, afwerking en geweldig geluid! Nieuw gekocht voor 300 Euro geloof ik. Heel mooie gitaar bovendien.



    Mijn amps zijn heel duur, maar een gitaar is en blijft een pak hout he, welk merk je er ook op zet. Dus voor weinig geld kan je wel degelijk topspul vinden.

  4. #104
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2003
    Berichten
    2.287

    Standaard

    Denk dat die theorie eerder voor een amp op zou gaan. Een stalen frame met houten kastje er omheen, met een printplaat met wat electronica (weerstandjes, condensatoren, kost geen reet) er op. Zou niet heel duur hoeven zijn. De buizen en trafo's na gelaten dan.

  5. #105
    Member
    Geregistreerd
    8 februari 2008
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    53

    Cool

    Goedkoopte van gitaren heeft toch ook alles te maken met goedkope arbeid? Dat maakt Made in USA natuurlijk duur en Harley Benton goedkoop.
    Boze reaguurders op dit topic kunnen misschien boos zijn omdat ze hele dure gitaren hebben. Verhalen over geweldig goeie cheapies geven dan wel eens maagzuur. (Maar laat ik NIVEA = niets invullen voor een ander!).
    Een hele fijne en ervaren gitaartech zei mij eens: om dat vintage spul en om dure instrumenten hangt een 'magisch wolkje'. Wij wíllen beslist dat ze allemachtig prachtig spelen en klinken. Iedere ervaren gitarist op dit forum weet echter dat het meeste in je eigen vingers zit en in het momentum van allerlei factoren die soms op hun plaats vallen. Een goeie akoestiek, fijn publiek met belangstelling, een goddelijke dame die vooraan staat en begrijpt wat je speelt, we kennen het wel. (Heel veel optreden in een professionele setting helpt wel om onafhankelijker te worden van die externe factoren, maar da's niet voor iedereen weggelegd.)
    Een tele van 139 of die felbegeerde custom shop van 3000, waar je zo lang voor moest sparen - het maakt nogal uit wat er psychologisch allemaal meeweegt bij de waardering van zo'n instrument en hoe je het dus wilt ervaren...

    Tenslotte: het gaat in deze discussie vooral over de kwaliteit van de goedkope gitaren en niet over de torenhoge bedragen die je moet neertellen voor een beetje Fender of Gibson. Zijn die, om het eens van de andere kant te bekijken, niet gewoon overpriced?

  6. #106
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alvinus Bekijk bericht
    Tenslotte: het gaat in deze discussie vooral over de kwaliteit van de goedkope gitaren en niet over de torenhoge bedragen die je moet neertellen voor een beetje Fender of Gibson. Zijn die, om het eens van de andere kant te bekijken, niet gewoon overpriced?
    Ik denk dat deze discussie al vaker voorbij is gekomen dan de discussie over goeie goedkope gitaren. Meestal gaan die topics ook niet zo goed.

    Ik zit een beetje er tussenin. Te vaak echt goedkope gitaren gehad waar ik het echt in heb proberen te vinden, maar nooit vriendjes mee werd. Maar andersom ook teveel merkgitaren in handen gehad waar ik het prijskaartje niet van begreep. Inclusief de twee bekende merken. Ik hou het op assemblage gitaren. Bepaalde bouwers leveren bewezen goed hout en ik kan dan verder zelf kiezen welke hardware en elementen ik wil. Da's een prijsklasse van zo ongeveer tussen de 800 en 1400 eurie. Mijn beste gitaar, verreweg, is een gitaar uit Warmoth onderdelen gemaakt. Simpel ge-olied, geen fancy uitziende top, maar wel goeie hardware en elementen. Daar heb ik nog geen Gibson of Fender voor in handen gehad die beter waren. Niet zeggende dat dat niet kan, maar ik hoef er niet een slordige extra 2000 eurie voor uit te geven.

  7. #107

    Standaard

    Boze reaguurders op dit topic
    Hu heb ik wat gemist ?

  8. #108
    Member
    Geregistreerd
    8 februari 2008
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    Hu heb ik wat gemist ?
    Ehh... ja, je eigen toon tegen Erik de Perik en herlees bijv. de topics 13,14,15,30 en 37. Verder moet je het allemaal niet te letterlijk nemen - ik bedoelde het vooral in algemene zin en als onderdeel van mijn indruk dat we bij het oordeel over goedkope gitaren niet altijd objectief zijn. En wees gerust, ik doe daar zelf ook aan mee.
    Laatst gewijzigd door alvinus; 1 maart 2020 om 23:05

  9. #109
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.592

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alvinus Bekijk bericht
    Goedkoopte van gitaren heeft toch ook alles te maken met goedkope arbeid? Dat maakt Made in USA natuurlijk duur en Harley Benton goedkoop.
    Boze reaguurders op dit topic kunnen misschien boos zijn omdat ze hele dure gitaren hebben. Verhalen over geweldig goeie cheapies geven dan wel eens maagzuur. (Maar laat ik NIVEA = niets invullen voor een ander!).
    Een hele fijne en ervaren gitaartech zei mij eens: om dat vintage spul en om dure instrumenten hangt een 'magisch wolkje'. Wij wíllen beslist dat ze allemachtig prachtig spelen en klinken. Iedere ervaren gitarist op dit forum weet echter dat het meeste in je eigen vingers zit en in het momentum van allerlei factoren die soms op hun plaats vallen. Een goeie akoestiek, fijn publiek met belangstelling, een goddelijke dame die vooraan staat en begrijpt wat je speelt, we kennen het wel. (Heel veel optreden in een professionele setting helpt wel om onafhankelijker te worden van die externe factoren, maar da's niet voor iedereen weggelegd.)
    Een tele van 139 of die felbegeerde custom shop van 3000, waar je zo lang voor moest sparen - het maakt nogal uit wat er psychologisch allemaal meeweegt bij de waardering van zo'n instrument en hoe je het dus wilt ervaren...

    Tenslotte: het gaat in deze discussie vooral over de kwaliteit van de goedkope gitaren en niet over de torenhoge bedragen die je moet neertellen voor een beetje Fender of Gibson. Zijn die, om het eens van de andere kant te bekijken, niet gewoon overpriced?
    Helemaal mee eens. Zo probeerde ik eens bij een grote winkel in Amsterdam een Mesa Mk V, waren toen in NL nog niet heel veel te vinden. Ik erheen met mijn op dat moment meest bespeelde gitaar: Squier Double Fat Tele Deluxe, in wezen een plank a la Les Paul echter in een Tele-jas, voorzien van Dimarzio Super Distortion en Bluesbucker. Ik de Mesa bespelen, na 5 minuten had ik zoiets van "dit klinkt niet best" (ik was toen overigens zelf in het bezit van een Triple Rectifier). De verkoper kwam naar mij toe en vroeg wat ik ervan vond. Ik zei dat het me heel erg tegenviel, dit was ik niet gewend van Mesa. "Ja meneer, dat komt omdat u erop speelt met een hele goedkope gitaar" was de reactie. Uiteraard gingen mijn nekharen meteen overeind staan: "Nou, meneer de verkoper, pak er eens een hele dure gitaar bij, bijv. een PRS van minimaal € 3500,-, en speelt u dan eens op de Mk V."
    1x raden hoe het toen klonk.

    Over Gibson gesproken, ik heb net een "goedkope" Explorer 2016 T - Cherry gekocht, dus ver onder de 1000 eypo. De afwerking mag echt NIET in de schaduw staan van vergelijkbaar geprijsde gitaren als van Ibanez, Yamaha, Cort, enz. Lakwerk is overigens goed, echter wel scherpe fretranden, fretboard niet helemaal recht met de hals, alle tuners handvast gedraaid of zelfs nog helemaal los, alle schroefjes klein en kort, geen metaalfolie op de slagplaat, afstelling uitermate teleurstellend. Alles behalve het fretboard kon ik in een uur of twee zelf oplossen. Het ding speelt en klinkt als een malle en het fretboard heb ik geen last van, dus een blijver.
    Maar het geeft m.i. prima aan dat Gibsons (en Fender net zo goed, dat blijven immers gitaren die initieel bedoeld waren voor (goedkope) massaproductie) overpriced zijn.

    Aanvullend op het psycho-verhaal van Alvinus: een gitaar van € 4000,- is niet 5x beter dan een gitaar van € 800,-. Echt niet.
    Laatst gewijzigd door dml; 2 maart 2020 om 06:04

  10. #110
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik heb twee weken geleden een OLP music man silhouette kloon gekocht voor €100 nauwelijks gebruikt. (Koste nieuw rond de 250€) Ik verbaas me er over hoe goed het ding speelt en af te stellen is. Prima fretwerk, heel laag af te stellen. Hele fijne satin hals. Elementen zijn alnico en klinken best goed. Tuners zijn prima en ontstemmen niet. Goede lak.

    Zitten natuurlijk wat minpunten op zoals goedkoop kammetje en een dun zinken blok op de trem maar dat heb ik al aangepast. Had nog een setje ook niet al te dure donlis pickups liggen en die gemonteerd en al met al een heel fijn gitaartje. Er komt nog locking tuners en een dik brass tremoloblok op maar dan nog kom ik niet boven de €200.

    Ik heb ook best een aantal squiers en epiphones en gehad en die kwamen er niet eens in de buurt hiervan. Het kan dus best wel.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top