Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 29 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 282
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Denis Hermans slaat de spijker op zijn kop. Phillip heeft leuke eerlijke review. Ik ken Braddie van zijn video's, verwacht niet dat deze gitaar jaren meegaat. Het Chinese metaal (pot-metal) slijt snel en het lijkt me erop dat je veel speelt. Gaat komend jaar op zoek naar een betere.

    Phil lult ook een beetje uit z'n nek. Pot metal is zo Amerikaans als Fender en komt uit de autoindustrie. De brug van die strat heeft gegoten zadeltjes, net als de Amerikaanse versie en de plaat is een gebogen stalen plaat, net als de Amerikaanse versie. Na Peru is China de grootste producent van koper, Phil noemt China niet eens. Maar het ergste is nog wel dat hij doet alsof de onderdelen de prijs zo enorm bepalen. Bij Fender is dit waarschijnlijk een bewuste keus, zij willen dat er een hoop verschil tussen en Chinese Squier zit en een US strat. Ik heb wel eens op een vrij nieuwe maar ingespeelde Chinese Tele gespeeld en ik schrok van de lage kwaliteit qua bespeelbaarheid en geluid.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.536

    Standaard

    Het gaat er niet om wat je hebt, maar wat je ermee doet. Als je tevreden bent met een gitaartje van €200 euro (wat ik me prima kan voorstellen, er zitten best pareltjes tussen die op een podium prima overeind blijven), hoef je je wat mij betreft niet te verantwoorden voor mensen die €3000+ neerleggen voor een cs. Sowieso denk ik dat alles boven €1500 te maken heeft met mojo, special magic unicorn sparkle of gewoon een bepaalde behoefte anders dan kwaliteit.

    Ik heb een keer een country bandje zien spelen, die gitarist speelde werkelijk de pannen van het dak, helemaal te gek. Had een crappy tele kopietje en een Roland Cube.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het gaat er niet om wat je hebt, maar wat je ermee doet. Als je tevreden bent met een gitaartje van €200 euro (wat ik me prima kan voorstellen, er zitten best pareltjes tussen die op een podium prima overeind blijven), hoef je je wat mij betreft niet te verantwoorden voor mensen die €3000+ neerleggen voor een cs. Sowieso denk ik dat alles boven €1500 te maken heeft met mojo, special magic unicorn sparkle of gewoon een bepaalde behoefte anders dan kwaliteit.

    Ik heb een keer een country bandje zien spelen, die gitarist speelde werkelijk de pannen van het dak, helemaal te gek. Had een crappy tele kopietje en een Roland Cube.
    Precies, dit dus!

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Helemaal mee eens. Het gaat erom wat je eruit haalt.

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Met een goedkope gitaar kun je mazzel hebben. Maar bij de echt cheape gitaren waar ik over heb gespeeld of die ik heb gehad (<200 eu) had ik toch last van een moeilijk bespeelbare hals, slecht afgewerkte frets, volume en toonknoppen waar geen enkele dynamiek in zit, stemmingsproblemen etc..

    Zal allemaal best te fixen zijn als je een beetje handig bent, maar een 2e hands mim of usa strat is toch best betaalbaar. Dan zou ik mezelf niet willen kwellen met een squier bullet van 100 eu.

  6. #46
    Member
    Geregistreerd
    17 februari 2007
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    55

    Standaard

    Ik denk ook dat goedkope gitaren steeds beter worden. Ik denk echter niet dat je ze kunt vergelijken met duurdere gitaren. (Nog niet, of nooit). Het prijsverschil zal ergens inzitten.

    De gitaren tot zo'n 300 euro zijn leuke gitaren voor beginners.

    De mexicaanse gitaren van Fender zijn echter weer veel beter. Als je een goede prijs/kwaliteit verhouding zoekt zou ik eerder zo iets proberen. Speciale uitvoeringen gemaakt in mexico zijn nog weer iets beter doordat daar vaak duurdere hardware in komt. (Wat ook geld voor de squier serie)

    Maar als je een goede telecaster zoekt, is een Amerikaan toch the way to go denk ik. Dat zijn echt gitaren die een leven lang meegaan. Zelf heb ik er een die zo is gemaakt dat hij ingespeelt voelt. Een American Standard uit 2012. (Zo een met zes zadels, een bellycut en een twisted neck pickup).

    Nou weet ik niet of dit ook voor andere merken geld. Ik denk het wel... Voor Fender ben ik er wel zeker van.

    (Nog een toevoeging: Een tweede hands Mexicaan of Amerikaan is natuurlijk ook goed. Al denk ik dat het moeilijk wordt om ze onder de driehonderd te krijgen)
    Laatst gewijzigd door Marc1974; 27 september 2019 om 16:50
    Fender American Standard Telecaster
    VOX AC10


  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Ik pak vast chips en bier. 3, 2, 1....


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    147-c Guitars

  8. #48

  9. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Staat hier gewoon onder de categorie speelgoed...
    https://www.internet-toys.com/289747...-25-1-2-blauw/
    Die tekst ook...: "De gitaar heeft zes afstembare snaren."

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Da's 'machinevertaling' Headstock lijkt trouwens sprekend op die van Harley Benton.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top