Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard New original: Joce Goes To Venice

    OK gitaarnetters, deze heb ik al meer dan een maand geleden in de studio opgenomen maar nog steeds geen definitieve versie teruggekregen... vakantie en zo. Daarom heb ik maar de improvisatie-schoenen aangetrokken en tijdens de vakantie deze lo-fi versie opgenomen met de smartphone. Let op de 40-jaar oude Ovation die al 20 jaar in een onverwarmde berghut ligt. De snaren zijn minstens even oud. Goede gitaar of niet?

    >>> Klik hier :-) <<<
    Laatst gewijzigd door Picker; 11 augustus 2019 om 20:57

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.984

    Standaard

    Fantastisch! Mooi. Ik ga wat kritiek geven, maar dat is vanuit t standpunt dat ik dit heel goed vind. Ik vind de uitvoering 85%, dit nummer verdient 100% qua uitvoering en idd qua opname (en wellicht gitaar hehe). De compositie is héél volwassen, zit dusdanig in elkaar dat ik vermoed dat je vaker hebt gecomponeerd en weet wanneer je een wending aan dingen moet geven, wanneer je even ritenuto moet en weer terug etc. Sommige akkoorden cadenzen vind ik iets minder sterk, maar dat is een kwestie van (mijn gebrek aan) smaak.

    Kom je een keer terug met de perfecte take in een studio? Graag!

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Fantastisch! Mooi. Ik ga wat kritiek geven, maar dat is vanuit t standpunt dat ik dit heel goed vind. Ik vind de uitvoering 85%, dit nummer verdient 100% qua uitvoering en idd qua opname (en wellicht gitaar hehe). De compositie is héél volwassen, zit dusdanig in elkaar dat ik vermoed dat je vaker hebt gecomponeerd en weet wanneer je een wending aan dingen moet geven, wanneer je even ritenuto moet en weer terug etc. Sommige akkoorden cadenzen vind ik iets minder sterk, maar dat is een kwestie van (mijn gebrek aan) smaak.

    Kom je een keer terug met de perfecte take in een studio? Graag!
    Ha ha, grapjurk...

    Zoals ik al schreef - ik heb dit nummer verleden maand ook al opgenomen, in de studio, op een Taylor BTO - met nieuwe snaren. En met zeven retakes. Ik zit daar wel redelijk rond de 200% denk ik. ;-)

    Alleen duurt het eeuwen voordat de edit klaar is, en inmiddels is de vakantie aangebroken... dus dit was even gewoon voor de lol. Inderdaad 85%, of zelfs minder, maar wel veel sneller geleverd.

    Geen zorgen, zodra de andere opname eindelijk terug is zal ik hem hier ook posten. Bedankt voor je feedback. En ja, ik heb wel vaker gecomponeerd.
    Laatst gewijzigd door Picker; 11 augustus 2019 om 22:52

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.785

    Standaard

    Dit gehoord hebbende ben ik heel benieuwd naar de uitvoering op de Taylor...
    Mooie compositie en je kan horen dat eh... je wel thuis bent in dit genre
    Vraagje: speelde je dit in een open A stemming (even afgezien van de capo)?
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Vraagje: speelde je dit in een open A stemming (even afgezien van de capo)?
    Nee, dit is Orkney Tuning, de enige alternatieve stemming die ik gebruik eigenlijk. Niet heel bekend, maar ten onrechte, want in tegenstelling tot andere alternatieve stemmingen is Orkney bijna even veelzijdig als standaard stemming, en biedt het veel nieuwe mogelijkheden. Erg goed voor pop, country, folk en Keltisch, en perfect voor een sterke melodielijn bij fingerstyle gitaar. Ik ben er indertijd aan begonnen op aanraden van Steve Baughman.

    Van laag naar hoog: C-G-D-G-C-D.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.785

    Standaard

    Dank; wordt een nieuwe uitdaging
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  7. #7
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik vind het mooie compositie en je gitaartoon mag er ook zijn.
    Laatst gewijzigd door Brad; 12 augustus 2019 om 15:14

  8. #8

    Standaard

    Hier hoef je geen Gitarologie voor ge/bestudeerd te hebben om te weten dat het klasse is. Bravo maistro!
    Een tweede jeugd, met een punt. Geen punt!
    Charlie McD Sr

    Lyrics & Music on Youtube

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top