Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 43

Discussie: 1x12 Versus 2x12

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik denk dat je de term "stereo" het best kunt omschrijven als geluidsbronnen die een plek krijgen in mix tussen links en rechts (zonder het politiek te willen maken).

    Heb je één bron bijv. gitaar/stem die naar een mono versterker gaat dan is het eindresultaat mono, ook al wordt dit door allerlei speakers met eigen karakter, sound, frequentie karakteristiek, etc.

    Heb je één bron bijv. gitaar/stem die naar een rij doorgeprikte versterkers gaat à la Hendrix eo, nog steeds mono.

    Heb je één bron bijv. gitaar/stem die via een mixer gepand wordt, dus ergens in het stereo spectrum wordt gezet of laat je deze bron via een effect als galm of chorus los..... dan zou je zachtjes over stereo mogen spreken.

    De hele bedoeling van stereo is dat geluidsbronnen hun plek krijgen in de ruimte, waardoor je als luisteraar die ruimte kunt horen, oftewel wie zit/staat waar. Quadrofonie en Surround zijn de volgende stap maar lijkt me voor gitaar vreselijk. Ik heb jarenlang stereo gespeeld, tri-chorus, pingpong delay, etc. en mis het soms nog steeds. Sowieso een dikke set achter je hebben biedt wel wat voordelen.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.785

    Standaard

    Agree (met nog wat tekens)
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.198

    Standaard

    Ik heb ook een tijd met het idee gespeeld om mijn Kemper stereo naar de FOH te sturen zodat mooi je delay kan pingpongen. Prachtig effect voor mij als gitarist.
    Maar toen bleken er nog wat andere mensen in de band te zitten die voor de geluidsman ook nog enige rol van betekenis speelden, hetgeen resulteerde in een iets andere visie op mijn stereo ambities. Ik denk dat hij gelijk had.

    Dat gezegd hebbende... ik vind het voor IEM wel fijn om stereo te gaan, maar dan niet voor mijn delay's maar puur om mezelf net ff wat meer naar rechts te zetten en de rest van de band wat meer naar links. Maarja, ook daar moeten andere bandleden weer wat roet in het eten gooien ivm beschikbare kanalen.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    En? Wat heeft de ts besloten?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  5. #35

    Standaard

    Bedankt allemaal voor de reacties en uitleg!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    En? Wat heeft de ts besloten?
    Inplaats van de extra Two-Rock 1x12 cab heb ik nu een Mesa Boogie Thiele cab op het oog. Wel een paar centen duurder dan de tweedehands Two-Rock cab, dus ik zal nog wat moeten doorsparen.

    Zijn er misschien mensen hier die ervaring met deze cab hebben?

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik heb lang geleden de EV versie gehad, als uitbreiding van een Rivera R55. Een dijk van een 1x12 cab hoor, maar je wilde toch een open back?
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Bekijk bericht
    Bedankt allemaal voor de reacties en uitleg!



    Inplaats van de extra Two-Rock 1x12 cab heb ik nu een Mesa Boogie Thiele cab op het oog. Wel een paar centen duurder dan de tweedehands Two-Rock cab, dus ik zal nog wat moeten doorsparen.

    Zijn er misschien mensen hier die ervaring met deze cab hebben?
    Ja dat heb ik! Toen ik mijn Two Rock head verkocht, had de koper een Mesa cab met EV speaker bij zich. Dat klonk errug goed, IMHO beter dan mijn stock Two Rock cab.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  8. #38

    Standaard

    Beste cabs ooit. Heb er twee. Nooit meer omgekeken. Doen dus!

  9. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik heb lang geleden de EV versie gehad, als uitbreiding van een Rivera R55. Een dijk van een 1x12 cab hoor, maar je wilde toch een open back?
    De Two-Rock cab die ik al heb is ook een open back. Dat klinkt heel lekker, vandaar dat ik voor die 2de Two-Rock cab ook voor een open back wilde gaan. Na wat rond te hebben gelezen op het internet, ben ik bij die mesa boogie thiele cabs gekomen. Als ik de verhalen mag geloven, zijn dit echt hele bijzondere cabs. Waardoor mijn interesse heel erg gewekt is. Als ik met mijn vingers speel over de Two-Rock cab, hoor en voel ik echt de bass. Ik denk dat ze hiermee de “punch” bedoelen?
    Volgens de verhalen hebben de Thiele cabs dit nog veel meer. En daar ben ik erg nieuwsgierig naar.

    Zouden zo’n mesa boogie thiele cab gesloten kast en een Two-Rock open kast een goede combinatie kunnen zijn of wordt een combinatie van een gesloten en open kast om bepaalde redenen niet aangeraden?

    Ik lees verder dat jullie eigenlijk alleen de thiele kasten met EV speaker hebben gehoord. Degene die ik wil kopen heeft een C90 speaker. Zal dit veel verschil geven, denken jullie?

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Tussen de EV en C90 speaker zit errug veel verschil. De EV is mede wat de klank "bijzonder" maakt aan die Cab.

    Een combi van open en closed back is geen enkel probleem. Een combi van verschillende speakers is ook geen probleem.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalkpoeder
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top