Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 43

Discussie: 1x12 Versus 2x12

  1. #1

    Standaard 1x12 Versus 2x12

    Goedemorgen allemaal!

    Op het moment speel ik thuis over een 1x12 cabinet en zit er over te denken om een extra 1x12 cabinet erbij te kopen. (Beide open van de achterkant)

    Maar nu vraag ik me natuurlijk af of dit echt een groot verschil zal gaan maken. Kunnen jullie me vertellen wat ik zou kunnen verwachten als ik besluit voor deze set-up te gaan.

    Ik kijk uit naar jullie antwoorden!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Meer spreiding. Als je ze beide uitmekaar zet en met delays en reverbs werkt krijg je mooie resultaten.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.778

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Bekijk bericht
    Op het moment speel ik thuis over een 1x12 cabinet en zit er over te denken om een extra 1x12 cabinet erbij te kopen. (Beide open van de achterkant)
    Maar nu vraag ik me natuurlijk af of dit echt een groot verschil zal gaan maken.
    En ik vraag me af wat jou op het idee brengt om een tweede cabinet te nemen als je niet eens weet wat het je oplevert. Is je geluid nu niet goed (genoeg), of ziet je gear er dan mogelijk indrukwekkender uit?
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    of ziet je gear er dan mogelijk indrukwekkender uit?
    Op zich is dat al een prima reden natuurlijk

  5. #5

    Standaard

    Om w3lke amp gaat ut en w3lke speaker zit er in ?
    Btw voor coolheid gelijk een 4 12 scoren....

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Je krijgt over het algemeen een breder geluid. Met rock is dat wel een verbetering vind ik. Ik kan mij overigens die compacte Sessionette 75 combo met één 12 inch speaker herinneren. Wanneer je hem zo gebruikte was het een wel bruikbare versterker, maar met een extra 1x12 inch cabinet erop aangesloten kreeg je gelijk een veel volwassener geluid.
    Laatst gewijzigd door Brad; 8 augustus 2019 om 11:18

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sonny Bekijk bericht
    Goedemorgen allemaal!

    Op het moment speel ik thuis over een 1x12 cabinet en zit er over te denken om een extra 1x12 cabinet erbij te kopen. (Beide open van de achterkant)

    Maar nu vraag ik me natuurlijk af of dit echt een groot verschil zal gaan maken. Kunnen jullie me vertellen wat ik zou kunnen verwachten als ik besluit voor deze set-up te gaan.

    Ik kijk uit naar jullie antwoorden!
    Het hangt af van wat je wil doen. Als je sound ruk is blijft het met een 2x12 ruk.

    Maar naar mijn ervaring zorgt een 2x12 in grotere ruimtes voor een voller meer dragend geluid, handig als je bijvoorbeeld de enige gitarist bent of met een andere gitarist speelt die over een 4x12 / 2x12 speelt.

    Mijn advies, gewoon lekker die cab bestellen, uitproberen in de oefenruimte en als het niet bevalt terugsturen.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    En ik vraag me af wat jou op het idee brengt om een tweede cabinet te nemen als je niet eens weet wat het je oplevert. Is je geluid nu niet goed (genoeg), of ziet je gear er dan mogelijk indrukwekkender uit?
    Om indruk te maken op wie dan ook, zou ik die 2de cab niet kopen. Ik hoop natuurlijk dat het me een dikkere vollere sound oplevert en dan in stereo geluid. Dat is het idee wat ik erbij heb. Maar dat weet ik niet zeker, want ik heb het nooit in het echt gehoord. Ik vroeg me dus af jullie dit zouden bevestigen en of er mogelijk nog meer voordelen zijn van 2 speakers in vergelijking met 1 speaker.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    Om w3lke amp gaat ut en w3lke speaker zit er in ?
    Btw voor coolheid gelijk een 4 12 scoren....
    Het gaat om een Two-Rock Studio Pro 22 (22 watt). De speaker is een Two-Rock speaker WGS12-65B. Gemaakt dus door WGS.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    Het hangt af van wat je wil doen. Als je sound ruk is blijft het met een 2x12 ruk.

    Maar naar mijn ervaring zorgt een 2x12 in grotere ruimtes voor een voller meer dragend geluid, handig als je bijvoorbeeld de enige gitarist bent of met een andere gitarist speelt die over een 4x12 / 2x12 speelt.

    Mijn advies, gewoon lekker die cab bestellen, uitproberen in de oefenruimte en als het niet bevalt terugsturen.
    Mijn sound klinkt nu verre van ruk, maar een nog dikkere vollere sound is altijd welkom. Je zegt dat een 2x12 voor een voller dragend geluid zorgt in grote ruimtes. Maar voor mij zou die 2x12 echt alleen voor thuis gebruik zijn op de slaapkamer.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Voordeel van 2 speakers, als je mono blijft spelen, is vooral meer laag en een "strakkere" sound. En het staat gewoon cool! Als je het budget hebt, gewoon doen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  10. #10

    Standaard

    Afezien van stereo effecten
    Denk dat het volume een rol speelt
    Bij een Laag volume denk dat je weinig gaat winnen
    Draai je um lekker open tja ....imo gaan met die bananen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top