Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Helix 2.8.1

  1. #1

    Standaard Helix 2.8.1

    Het lijkt me wel leuk om wat tips uit te wisselen etc.
    De nieuwe update is een fikse ingreep onder de motorkap, en dan nog wat nieuwe modellen erbij.

    Ik vraag me btw. af wat de functie Global settings - footswitches - Snapshot mode switches - Auto return of Manual return doet, ik kan het niet vinden. Iemand?

  2. #2

    Standaard

    Pagina van de handleiding, revisie D:

    Indien u “Auto Return” kiest, keert de Helix na keuze van een Snapshot terug naar de eerder gekozen voetschakelaarmode. Bij keuze van “Manual Return” blijft de Helix zo lang in de Snapshot-voetschakelaarmode tot u voetschakelaar 6 (CANCEL) intrapt.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Poeh jongens 2.8.1 alweer. Ik zit nog op euh 2.0.5 of 2.1 oid? Kan niet updaten omdat de Mac OS te oud is voor de bijbehorende software. Misschien maar eens op de Windows laptop van mijn vrouw verder gaan. Ben ook stiekem bang dat mijn patches verkloot raken. Is die kans er? Was bij de Fractal in de begindagen, als er echt radicale veranderingen in de prom waren, nog wel eens t geval.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Je kunt je Mac OS toch upgraden? Is gratis zelfs.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Gaf je destijds ook al aan, je hebt ws gelijk. Maar hij loopt nu al raar te doen. Ik probeer liever de Windoze route

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjtevel Bekijk bericht
    Pagina van de handleiding, revisie D:

    Indien u “Auto Return” kiest, keert de Helix na keuze van een Snapshot terug naar de eerder gekozen voetschakelaarmode. Bij keuze van “Manual Return” blijft de Helix zo lang in de Snapshot-voetschakelaarmode tot u voetschakelaar 6 (CANCEL) intrapt.
    ja dat had ik wel gelezen, ik zie het alleen niet gebeuren. nu gebruik ik alleen snap/stomp mode.. geld misschien alleen als je 8 snaps selecteert? meteen proberen zo...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Poeh jongens 2.8.1 alweer. Ik zit nog op euh 2.0.5 of 2.1 oid? Kan niet updaten omdat de Mac OS te oud is voor de bijbehorende software. Misschien maar eens op de Windows laptop van mijn vrouw verder gaan. Ben ook stiekem bang dat mijn patches verkloot raken. Is die kans er?
    eerst back uppen dan raak je niets kwijt.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    ja dat had ik wel gelezen, ik zie het alleen niet gebeuren. nu gebruik ik alleen snap/stomp mode.. geld misschien alleen als je 8 snaps selecteert? meteen proberen zo...
    Mmmm, nu 8 snaps ingesteld, ik zie niks 'returnen' Gewoon zelf doen dus.

    Kwam nog een filmpje tegen met wat shortcuts, wel handig, zeker de Snapshot 'save' modus; door bypass +save kort in te drukken: kan je je snaps snel even aanpassen (wit icoon), dan save weer aan zodat ie blijft zoals ie is (snapshot icoon in scherm word dan rood)


  9. #9

    Standaard

    Dit vind ik nou grappig, een stokoude midi controller aan mijn Helix om parameters te bedienen
    (zonder te bukken)



    En 2 voet controllers, das ook wel leuk.
    Laatst gewijzigd door maxdb; 11 september 2019 om 21:35

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top