Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 37
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Je hebt geen feedback/sustain meer als je een combo omdraait. De speaker dwars over het podium zetten is al prima. Makkelijker voor FOH plus nog steeds feedback en controle

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Dwars over het podium zetten deed ik voorheen, maar soms speel je ook op kleine podia en dan is combo omdraaien de beste optie. Is trouwens inderdaad half open back.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Geen idee hoe jij dat doet maar ik had een tijdje terug geen response van m'n omgekeerde Supersonic (1 x 12" V30).

    Ohnee dat was nog met m'n FHRD 2 x 12

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Als ik de amp omdraai, gericht maar een zijkant van een box of kist, hem hard genoeg zet en voor de achterkant ga staan die half open is krijg ik wel degelijk feedback. Ideaal.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ja ik zing ook nog dus sta niet altijd optimaal bij de amp.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Dank voor de uigebreide review! Leuk om te lezen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #27

    Standaard

    Graag gedaan. Ik heb niks gekocht.

    Grappig om te merken. Voor thuis heb ik een superchamp xd en een superchamp x2. Beide versterkers van een heel ander niveau. Beide geupgrade met veel betere speakers. In de x2 zit een celestion gold. En ook al is de superchamp een soort swiss army knife, clean kan ie behoorlijk overtuigen en ook voor pedalen is ie fantastisch.

    Maar helaas wil het geval dat de princeton 68 tov deze versterker een aanzienlijke upgrade is qua tone. En daar zit een celestion 30 in! De analoge reverb, de directheid. Tja dat word toch sparen

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Rick, die Superchampjes zijn toch ook buizenbakkies? Met wat digitaal spul erin?

    Ik kan me voorstellen dat zo'n Princeton lekkerder klinkt, een maat van me heeft er een, en een Deluxe Reverb BF. Allebij zalig!!!

    Zelf heb ik een oude (1973) SF Champ, ook niet te versmaden, ook echt een pedalen slikker. Alleen vind je ze niet meer voor normale prijzen heden ten dagen.....
    Laatst gewijzigd door miyaru; 7 augustus 2019 om 13:48

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Rick, die Superchampjes zijn toch ook buizenbakkies? Met wat digitaal spul erin?

    Ik kan me voorstellen dat zo'n Princeton lekkerder klinkt, een maat van me heeft er een, en een Deluxe Reverb BF. Allebij zalig!!!

    Zelf heb ik een oude (1973) SF Champ, ook niet te versmaden, ook echt een pedalen slikker. Alleen vind je ze niet meer voor normale prijzen heden ten dagen.....
    Klopt wat betreft de superchamps! Kanaal 1 is voor- en eindbuizen en kanaal 2 is alleen eindbuizen met een digitale preamp. Ik moet toegeven dat kanaal 2 niet goed is. Maar kanaal 1 is gewoon best overtuigend.

    De digitale effecten zijn verschillend. De reverb is gewoon erg goed. De delay niet, en de rest is wel aardig, maar gebruik ik niet.

  10. #30

    Standaard

    Die SF champ is toch een 8 inch speakertje?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top