Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 32
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Beetje lijnolie doet wonderen...
    Is dit dan blijvend? ik heb namelijk een bas met een lichtere rosewood-achtige toets die ik graag ook wat donkerder zou willen hebben. Nu hebben ze daar bij de muziekwinkel als een keer wat opgesmeerd, maar dat trok toch weer weg na een paar weken. Welke lijn olie kunnen jullie aanbevelen?

    ik heb nu nog deze thuis, maar nog nooit gebruikt? is dat hetzelfde als lijnolie?
    https://www.keuringsdienstvansnaren....ard-f-one-oil/
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    lijnzaadolie is prima maar ik zou zelf de bijenwas adviseren van HG. zitten geen siliconen in, dus prima voor op je toets en het maakt je toets echt flink donker. Het kleurt zelfs zo erg dat het ovangkol zo donker maakt dat het nauwelijks verschilt van rosewood.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Schoensmeer zwart? 😉
    Gegarandeerd donkere toets. Maar waarom gewoon geen strat zoeken met echt rosewood hout? Dan maar geen Fender maar van een ander merk?

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    lijnzaadolie is prima maar ik zou zelf de bijenwas adviseren van HG. zitten geen siliconen in, dus prima voor op je toets en het maakt je toets echt flink donker. Het kleurt zelfs zo erg dat het ovangkol zo donker maakt dat het nauwelijks verschilt van rosewood.

    ok, bedankt voor de tip! Die bijenwas heb ik toevallig nog liggen hier dus dat komt goed uit....
    Moet het de bruine variant zijn of kan het ook de gele zijn (die heb ik)?
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.205

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Schoensmeer zwart? 😉
    Gegarandeerd donkere toets.
    En zwarte klauwen lijkt me



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TobyW Bekijk bericht
    De Vinteras zijn de vervanger van Classic en Classic Player. De gewone Vinteras vervangen de Classic reeks en hebben Vintage specs (7.25" fretboard radius, vibrato met zes schroeven etc.). De Vintera Modified vervangen de Classic Player en hebben 9.5" radius, two-point vibrato, pickups met meer output en de S-1 schakeling. Ook verschillen de halsprofielen (Vintera Modified: Modern C).
    Ik heb laatst bij Bax in Rotterdam een Vintera '60s Strat in handen gehad (non-modified). Setup en geluid waren prima, de hals aangenaam dik, niet heel anders dan mijn American Original '60s. Het lichte Pau Ferro fretboard is inderdaad even wennen, verder volgens mij prima gitaren.

    Zo moeilijk is het trouwens niet met de Fender reeksen van dit moment.
    MIM:
    Player
    Vintera
    Deluxe

    MIA:
    Performer
    Professional
    Elite
    Original

    Een overzicht van de verschillende Strat modellen heb ik hier geplaatst: http://www.wittwer.nl/?p=2142
    Thanks voor het overzicht! Ik vind de Fender Origin 60s de mooiste strat als het Fender moet zijn. Volgens mij ook nog de 65er reissue pick-ups ?

  7. #27

    Standaard

    Ja, de American Original '60s heeft '65 reissue pickups (klinken vrij warm) en is ook verder qua looks een '65. Hij heeft de dikkere hals die ik wilde hebben, ik ben nog steeds erg blij met de mijne.

    De Professionals zijn ook prima gitaren.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    En zwarte klauwen lijkt me
    Ik heb in de jaren 90 een Gibson J-200 copy gehad van Epiphone (de EJ-200) en daarvan was de toets in de fabriek ergens mee donker gemaakt zodat het qua kleur tegen ebben aan zat. Dat spul gaf dus idd af zodat ik maandenlang zwarte vingertoppen had na het spelen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwispelhond Bekijk bericht
    Ik heb zelf liever de 42.8mm topkam en de Vintera heeft alleen maar 42mm topkam halsjes in het gamma. Ik zou zo'n -modified- versie met 9,5 radius, medium jumbo frets en 4-standen/S1 schakeling verder best wel leuk vinden maar liever Nitro of Urethaan gelakt want Polyester blijft altijd zo aan m'n arm plakken en natuurlijk ook de bredere topkam.
    Inderdaad, surfgroen met Nitro lak zou pas echt vintage zijn.

    Als ik kijk naar de 60's modified telecasters lijkt dat qua specs de vervanger van de Baja telecaster te zijn.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    ok, bedankt voor de tip! Die bijenwas heb ik toevallig nog liggen hier dus dat komt goed uit....
    Moet het de bruine variant zijn of kan het ook de gele zijn (die heb ik)?
    bestaat er een gele variant? Ik heb de bruine. ik vind dit spul veel fijner dan de 'gewone' paraffineolie of fretboard conditioner van Dunlop, omdat het veel langer blijft zitten. Like, really, jaren.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top