Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 32
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Ik GAS momenteel aardig op een Tele
    Ik ook al even, en het gaat maar niet weg. Wil je het laten weten als je een remedie hebt?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.192

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik ook al even, en het gaat maar niet weg. Wil je het laten weten als je een remedie hebt?
    Een remedie niet. Maar wellicht kunnen we er samen één timesharen, dat is helemaal hip.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Gewoon zo’n tele huren, bevalt ie niet ben je er ook zo weer van af en hou je de kosten beperkt. Wil je hem dan alsnog kopen, kan dat alsnog.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Maar wellicht kunnen we er samen één timesharen, dat is helemaal hip.
    Hahaha, briljant!


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Gewoon zo’n tele huren
    Dat is op zich ook nog een optie.
    Op een of andere manier vind ik de laatste tijd de sound van een tele neckpickup ontzettend gaaf. Maar ik ga eerst eens wat testen, misschien kom ik dan zonder te huren ook nog van dat GAS af, ik heb ooit 1x op een tele gespeeld, maar dat is 15 jaar geleden denk ik.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Wel jammer van die Pau Ferro toets, dat bleke ziet er toch een stuk minder uit dan donker rosewood of ebben. Ik snap het wel met die CITES maar het blijft een compromis. Die 7,25 radius is natuurlijk wel vintage correct, maar ik vind 9" wel fijner. Niettemin vind ik de maple toets versies wel interessant.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Wel jammer van die Pau Ferro toets, dat bleke ziet er toch een stuk minder uit dan donker rosewood of ebben. Ik snap het wel met die CITES maar het blijft een compromis. Die 7,25 radius is natuurlijk wel vintage correct, maar ik vind 9" wel fijner. Niettemin vind ik de maple toets versies wel interessant.
    Beetje lijnolie doet wonderen...

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.192

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Op een of andere manier vind ik de laatste tijd de sound van een tele neckpickup ontzettend gaaf. Maar ik ga eerst eens wat testen, misschien kom ik dan zonder te huren ook nog van dat GAS af, ik heb ooit 1x op een tele gespeeld, maar dat is 15 jaar geleden denk ik.
    Mijn tele ervaring baseren zich op een Baja, 10 jaar terug ofzo. Maar destijds speelde ik nog wel wat andere muziek en daar was een tele niet echt de juiste keuze voor. En die hals was me wat te dik.
    Ik speel nu met een stuk minder gain. Ik heb momenteel geen gitaar met een single coil in de brug en dat mis ik wel voor dat lekker bijterige geluidje, maar ook een tussenstandje met het hoog van een brugpup erbij. Op alleen de brugpup deed een strat het dan weer niet voor mij.

    Maarja, het liefst heb ik dan weer een heavy relic en dat kom je voor een leuke prijs niet veel tegen. Dus wil eigenlijk eerst wat tele-ervaring opdoen. Huren is misschien nog niet zo'n gek idee.

    Sterker nog, nu we het er over hebben... misschien kan ik er zelfs wel ergens één lenen...

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Ik heb zelf liever de 42.8mm topkam en de Vintera heeft alleen maar 42mm topkam halsjes in het gamma. Ik zou zo'n -modified- versie met 9,5 radius, medium jumbo frets en 4-standen/S1 schakeling verder best wel leuk vinden maar liever Nitro of Urethaan gelakt want Polyester blijft altijd zo aan m'n arm plakken en natuurlijk ook de bredere topkam.
    Laatst gewijzigd door kwispelhond; 6 augustus 2019 om 16:56

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Hahaha, briljant!



    Dat is op zich ook nog een optie.
    Op een of andere manier vind ik de laatste tijd de sound van een tele neckpickup ontzettend gaaf. Maar ik ga eerst eens wat testen, misschien kom ik dan zonder te huren ook nog van dat GAS af, ik heb ooit 1x op een tele gespeeld, maar dat is 15 jaar geleden denk ik.
    Huren ken ik ook pas een jaartje.
    Je zou ook zo’n Vintera online bij Bax kunnen bestellen, testen en dan binnen 30 dagen retour kunnen sturen met behoud van je aankoop bedrag. Vind ik zelf een omslachtigere manier maar kan ook.

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Ik begrijp niet zo wat deze reeks toegevoegd aan de Classic player series of Classic series, allebei Mexicaanse uitvoeringen.
    Vintera zal wel weer de nieuwe marketing term zijn.
    De Vinteras zijn de vervanger van Classic en Classic Player. De gewone Vinteras vervangen de Classic reeks en hebben Vintage specs (7.25" fretboard radius, vibrato met zes schroeven etc.). De Vintera Modified vervangen de Classic Player en hebben 9.5" radius, two-point vibrato, pickups met meer output en de S-1 schakeling. Ook verschillen de halsprofielen (Vintera Modified: Modern C).
    Ik heb laatst bij Bax in Rotterdam een Vintera '60s Strat in handen gehad (non-modified). Setup en geluid waren prima, de hals aangenaam dik, niet heel anders dan mijn American Original '60s. Het lichte Pau Ferro fretboard is inderdaad even wennen, verder volgens mij prima gitaren.

    Zo moeilijk is het trouwens niet met de Fender reeksen van dit moment.
    MIM:
    Player
    Vintera
    Deluxe

    MIA:
    Performer
    Professional
    Elite
    Original

    Een overzicht van de verschillende Strat modellen heb ik hier geplaatst: http://www.wittwer.nl/?p=2142

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top