Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1

    vraagje Fazley Fury FST630VWH-MSC(alloped)

    Zou de Fazley Fury FST630VWH-MSC iets zijn of is het weggegooid geld?
    Ik wil wel eens proberen hoe het is om op een scalloped neck te spelen.

    Iemand een idee?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Hey, da's een Fender Yngwie Malmsteen imitatie. Verwacht geen wonderen van Fazley, is een budgetmerk (volgens mij huismark van Bax? uit China?). Maar om een scalloped nek uit te proberen is het wel een leuke instapper denk ik.

    Toevallig vorige week op zo'n Fender Yngwie model gespeeld. Voor bendings is zo'n scalloped nek wel te gek. Maar je moet met akkoorden wel steeds goed opletten dat je niet te hard duwt, anders wordt het vals. Dus het ligt er een beetje aan welke kant je op wilt qua spelen.
    Laatst gewijzigd door apekop; 11 augustus 2019 om 14:00
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor de info!
    Ik wil hem vooral gebruiken voor bending, als een soort Sitar eigenlijk.

  4. #4

    Standaard

    Ik vind wel dat je een gitaar met zo een naam telefonisch moet bestellen.

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guuz Bekijk bericht
    Bedankt voor de info!
    Ik wil hem vooral gebruiken voor bending, als een soort Sitar eigenlijk.
    Ik heb er op gespeeld in de winkel in Amsterdam. Voor een budget gitaar was ie niet eens zo slecht, ik heb aan dat exemplaar geen rare dingen ontdekt zoals een getordeerde hals of krakende potmeters. Maar in die prijsklasse kunnen de exemplaren verschillen als dag en nacht. Ik heb er overigens niet veel bends op uitgeprobeerd.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Fazleys die ik gezien heb waren echt gruwelijk slecht. Zelfs de verkopers van de lokale Bax shop verfoeiden deze " instrumenten". Dit is al wel een tijd geleden en men vertelde mij destijds dat er plannen waren voor een betere lijn inzake Fazley. Misschien behoort deze tot die nieuwe lijn ? Bax shop is inmiddels verhuisd en ik kom er eigenlijk nooit meer.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denis.hermans Bekijk bericht
    Fazleys die ik gezien heb waren echt gruwelijk slecht. Zelfs de verkopers van de lokale Bax shop verfoeiden deze " instrumenten". Dit is al wel een tijd geleden en men vertelde mij destijds dat er plannen waren voor een betere lijn inzake Fazley. Misschien behoort deze tot die nieuwe lijn ? Bax shop is inmiddels verhuisd en ik kom er eigenlijk nooit meer.
    Ik heb er inderdaad ooit een in handen gehad die echt als een soort speelgoed gitaar aanvoelde. Durf de gok toch niet te wagen, tenslotte is het toch €200,-

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2007
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    1.497

    Standaard

    Bij Bax kan je natuurlijk altijd terugsturen...Al begrijp ik je antwoord wel : ik hou ik er persoonlijk ook niet van om een instrument ongezien te bestellen met de bedenking we zullen wel zien. Ik ben nog " van de oude stempel" en wil overtuigd worden in de winkel...

  9. #9

    Standaard

    Toch maar besteld, m'n nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen.
    Speelt niet zo licht als ik gehoopt had en de elementen geven bijzonder weinig geluid.
    De afwerking is niet slecht, de afstelling wel.
    Zie eigenlijk de meerwaarde van zo'n nek niet echt.
    Denk niet dat dit eenblijvertje is...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top