Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1

    Standaard HNAD: Marshall Origin 50

    Ik speel al jaren via een Peavey Valveking Royal 8 met een paar mods, maar was daar nooit echt tevreden mee. Dus toen ik van mijn vrouw voor mijn verjaardag iets leuks mocht uitzoeken, was snel duidelijk wat het moest worden: een nieuwe versterker, buizencombo met 12" speaker, geschikt als bedroom-amp en met fatsoenlijk clean geluid, de rest kan van pedalen komen. Budget tot €1.000.

    In twee sessies bij Bax in Rotterdam en Goes heb ik gevoeld zo'n beetje alles wat in aanmerking komt uitgeprobeerd. Fender, Marshall, Orange, Blackstar. Duidelijke favorieten waren de Marshall Origin 50 en DSL40, de Fender Hot Rod Deluxe IV is ook niet verkeerd. Als ik live zou spelen, was het de DSL40 geworden, maar uiteindelijk ben ik toch voor de Origin 50 gegaan. Deze klonk het meest "tight" en heeft niets wat ik niet nodig heb. Veel gain krijg je niet op laag volume, maar dat hoeft voor mij ook niet.

    Nu eerst thuis aan wennen en met de aanwezige pedalen de juiste sounds vinden. Daarnaast denk ik aan een Plexi-style pedaal als toevoeging. Mogelijke upgrades zijn andere buizen (TAD heeft een passend setje) en een andere speaker, alhoewel ik twijfel of dat op laag volume veel uitmaakt.


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Mooi man, veel plezier ermee!!!!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Gave amp! Als hij ook zo goed klinkt als hij eruit ziet ben je spekkoper!
    Begin sowieso steeds meer een zwak voor Marshalls te krijgen dus wie weet koop ik er ooit eentje!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard