Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: Headrush pedalboard

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.023

    Standaard Headrush pedalboard

    Ik weet niet zeker of dit thuishoort in effecten of modelling?
    Anyway, wie heeft hier ervaring mee? Zit er wel een beetje op te gassen....

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.587

    Standaard

    Hoort inderdaad in modeling.
    Rond die prijsklasse doen de verschillende merken, types en modellen nauwelijks voor elkaar onder. Voordeel van de Headrush zou het touch screen moeten zijn. Uiteindelijk komt het er op neer of jij er met de user interface goede geluiden uit kan krijgen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2007
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    626

    Cool

    Ik heb er sinds kort een.

    Net weer aan de slag bij een band, en tijdens de 1e repetitie (van 2, vlak voor een festivaloptreden) bleek mijn Line6 500x defect. Toen wilde ik een goed klinkende unit met ruime footswitchmogelijkheden en intuitieve programmeerbaarheid, aangezien ik in 2 dagen tijd (en na werktijd) moest zorgen dat ik mijn sounds voor de volgende repetitie weer voor elkaar had.
    En dat viel zeker niet tegen! Er zitten plenty goede sounds in (zowel amps, od/dist-pedals als digitale fx), prettig is ook dat er een soort presets per effect in zitten om je op weg te helpen naar best practice (sorry, zit in IT) sounds die je dan snel naar wens kan tweaken.

    Ik gebruik hem zonder cabsims rechtstreeks in de fx-return van m'n H&K Tubemeister 36 head en bijpassende 1x12 cab, en krijg dikke, volle maar heldere sounds die prima door de mix prikken. Leuk is ook de optie om handsfree geluiden aan te passen on the fly, zo kan ik in een dubreggae stuk van een song bv de fs van de tape delay ingedrukt houden, parameter feedback kiezen en met de expression pedal het opvoeren totdat het gaat oscilleren, en dan rustig weer terug, exit fs gebruiken en weer door.
    Ik gebruik hem overigens tot nu toe alleen in modus dat ongeveer elke fs een los pedaal is, waarbij je zelf kunt toewijzen welk pedaal onder welke fs zit.

    Paar minpuntjes tot nu toe:
    -er staat standaard nogal heftige noise suppression aan, wat onnatuurlijk afkapt. (kun je uiteraard zelf aanpassen)
    -Switchen tussen hele rigs duurt redelijk lang (ik heb er 1 met een pedalboard voor al mijn cleane geluiden en effecten, met wel een OD-pedaal erbij, dan nog 1 voor basis distortion sounds, en nog 1 met whammy effect dat ik in 1 song nodig heb)
    -De tuner is nooit tevreden, blijft altijd maar aangeven dat het iets te hoog of te laag is. (maar in de praktijk zijn die marges zo klein dat het altijd goed genoeg is als je er vlak omheen zit)
    -Hij is vrij groot, en eigenlijk net te breed voor een 60cm case, dus is wat proppen in de Rockcase die ik al had
    -Als je op een buitenpodium staat met erg fel zonlicht erop is display wat lastig af te lezen (maar dat houd je denk ik altijd wel)
    -Wah blijft bij switchen van rigs in de status die je als laatste had, dus als je snel van distortion met wah naar clean zonder wilt moet je zelf de wah uitzetten en rig switchen (dat werkte handiger op mijn Line6)

    Maar al met al zeker een krachtig en veelzijdig stuk gereedschap waar je voor elk stijl prima mee uit de voeten moet kunnen, en het ziet er nog flashy uit ook

    (als je nog meer wilt weten, shoot)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Heb je ook de Helix (LT) overwogen?
    En/of had dat iets met de beschikbaarheid (2 dagen) te maken?

    Ik zou zelfs trouwens niet graag met zo'n vliegmachine die ik nog maar zo kort heb live gaan spelen geloof ik, dan maar liever gitaar-->amp.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2007
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    626

    Standaard

    Wel overwogen ja, maar ik vind het juist om er snel intuïtief mee te kunnen werken handig als je per pedaal snel kan zien welk effect eronder zit, zonder heen en weer te kijken naar het display. Dus de gewone Helix was ook een optie, maar nog weer duurder en met veel meer i/o mogelijkheden dan ik ooit ga gebruiken

    1e Show met nieuwe vliegmachine ging gelukkig prima (en met alleen gitaar en amp mis ik teveel sounds die ik nodig heb, verschilt ook per stijl natuurlijk)

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ErikE Bekijk bericht
    Wel overwogen ja, maar ik vind het juist om er snel intuïtief mee te kunnen werken handig als je per pedaal snel kan zien welk effect eronder zit, zonder heen en weer te kijken naar het display.
    Verdraaid, ik had nog nooit gezien (of op gelet) dat de Headrush ook van die displays per button had!
    Ja, dan kan ik me de keuze heel goed voorstellen

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.023

    Standaard

    Thanx Erik!
    Mooie uitleg en klinkt positief. Ik heb er nog geen haast mee om zo'n ding te kopen want ik moet eerst nog wat stofvangers hier verkopen
    Maar dit apparaat heeft wel heel erg mijn aandacht, boven de Helix want de Headrush lijkt mij eenvoudiger en gezien de reviews doet ie er niet voor onder.
    Wat ik ook graag zou willen weten: speel je live dan over je amp?
    Dat zou ik namelijk wel graag blijven doen vanwege het feit dat ik mijn eigen podiumsound dan zelf in de hand heb. Is het dan ook een optie om het D.I. signaal rechtstreeks naar de mengtafel te sturen of reageert dat dan anders t.o.v. van je sound naar de versterker?
    (hoop dat je me begrijpt?)

  8. #8

    Standaard

    Ik doe iets vergelijkbaars op mijn helix, maar het lijkt me sterk dat het niet met de Headrush kan:

    Na de versterker (in de helix) split ik het signaal in tweeën. Een pad gaat via de jack naar de effects return op mijn versterker (ik maak dus alleen gebruik van de poweramp). Het andere pad gaat eerst nog door een impulse response blokje (cabinet simulatie) naar mijn XLR uitgang naar foh.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2007
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    626

    Standaard

    Precies, volgens mij zou het inderdaad zo kunnen. Ik laat momenteel gewoon mijn cab miken. Wel overweeg ik om nog zo'n Headrush FRFR speaker te halen, omdat ik regelmatig vrij dicht bij mijn amp sta bij repetities en ook op podia mijn redelijk mini setup niet altijd lekker op gehoorhoogte heb (al zou bv een Gator hoes om mijn cabje waar hij op kan staan ook al wonderen doen). Die sound met Cab/IR zou dan ook naar FoH kunnen (hoop ik, even goed naar de i/o kijken). Lees daar wel goeie ervaringen mee. (de FRFR 112)

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.195

    Standaard

    kan je niet op één van de signaalpaden de speakersim uitzetten voor een gitaarcab en aan voor de FOH. In min vorige band deed ik dat altijd met mijn (powered) Kemper.
    Om met zo'n veelzijdig apparaat alsnog met een externe speakersim te gaan werken terwijl die er gewoon in zit..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top