Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 53
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.326

    Standaard

    Als land van herkomst een rol speelt...
    d' Angelico is opnieuw in het zadel en heeft ook een USA lijn; misschien eens zo een NY-DC proberen, en een Excel...
    D.w.z. naar Duitsland rijden, een dozenschuiver bezoeken.
    Laatst gewijzigd door Tupelo; 1 augustus 2019 om 14:43

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Land van herkomst maakt me op zich niet uit, maar ik houd niet van dat vage gedoe.
    Duitse prijzen betalen als het duits is, prima.
    Duitse prijzen betalen als iets Aziatisch is, misschien ook prima, als de gitaar is wat je zoekt, maar plak er dan ook gewoon "made in korea" op...

    Maar goed, ik ken het merk niet goed genoeg om te weten hoe het zit, maar voor €2000,- kun je ook 2 Cort gitaren kopen

    Het totaalplaatje moet een beetje kloppen of zo.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 1 augustus 2019 om 14:53

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.326

    Standaard

    Ja heb ik ook wel een beetje.
    Then again, zo gaan die dingen deze dagen; de V50 van mijn rijinstructeur was een Ford chassis geloof ik, met een Peugeot motor.
    En dan adverteren ze met Zweden & dat zij thuis zijn, waar andere merken alleen maar testen.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Als iets NIET aziatisch is dan roepetoept men dat wel.
    Duesenberg is Koreaans maar assemblage in Duitsland. Toen dat merk pas verscheen zaten de prijzen rond de 1000 euro. Ik weet nog dat ik aan Harry van Sacksioni vroeg wat ie er van vond en die zei, net zo duur als Epi en net zo goed.
    Dat ligt nu wel even anders. In Europa rekent men Japanse prijzen, in de USA komt daar nog eens een derde bovenop, daar heeft het de uitstraling van handbuilt boetiek (heavy marketing en een paar signature spelers)
    Ik kan me nog herinneren dat je je eigen Formentera/Duesenberg gitaar kon maken voor 1000 DM. inc vakantie.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 1 augustus 2019 om 19:15
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Als iets NIET aziatisch is dan roepetoept men dat wel.
    Haha, dat is wel een goede gedachte om vast te houden!

  6. #26

    Standaard

    Als de kwaliteit top is dan maakt het toch niet uit of een gitaar (gedeeltelijk) uit Korea komt? Ik lees dat soort snobisme vooral op amerikaanse forums. Jammer dat we dat hier in Europa ook zijn gaan nadoen.

    Die duitse assemblage van Duesenberg zal inderdaad de prijs behoorlijk opdrijven. En vergeet ook niet de hardware die allemaal van het eigen merk is. Allemaal heel goed doordacht en eh... Deutsch gründlich. Die art deco stijl moet je wel liggen natuurlijk.
    Dat ze dan iets relatief simpels als het houtwerk uitbesteden vind ik persoonlijk niet zo vreselijk boeiend, zolang de kwaliteitscontrole maar goed is.

    En ja, ik ben bevooroordeeld want ik heb twee fantastische Duesenberg gitaren. En nee, dat zijn geen vette jazzbakken. Mijn Fullerton TV zou daar als semi-hollow eventueel wel geschikt voor zijn. Maar ach, ook uit een Tele kun je een prima jazzgeluid halen. Google maar eens op "telecaster jazz".

    Ik sluit me aan bij het advies om een Eastman archtop uit te proberen. Topkwaliteit uit (alweer) het verre oosten. Ik heb zelf de AR910CE. Ooit tweedehands aangeschaft bij Kees Dee in Amersfoort voor een zacht prijsje (wegens beschadigingen). Die heeft ze nog steeds op voorraad.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Kees Dee heeft sowieso een uistekende voorraad goed afgestelde gitaren.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Wat ik eigenlijk wel vreemd vind is dat blijkbaar de assemblage bij Duesenberg in Duitsland gebeurt en de onderdelen in Korea gemaakt worden.
    Waarom niet alles of in Korea of alles in Duitsland? Dat laatste snap ik nog, drijft de prijs teveel op. Maar kan een Koreaan niet even goed assembleren en controleren dan een Duitser tegenwoordig? In Azië maken ze al ruim 40 jaar gitaren, dus dat zal dan toch net zo goed daar kunnen?
    On-topic: Eastman qua jazz gitaren is zeker de moeite waard! En een goeie es335-er? Tokai? Op Mp zie je ze ook wel voorbij komen en Kaj’s Guitarstore in Enschede heeft zowel Eastman als tokai in zn shop, ook jazz bakken. Voor de ts een eindje rijden maar leuke shop met vaklui!

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Als de kwaliteit top is dan maakt het toch niet uit of een gitaar (gedeeltelijk) uit Korea komt? Ik lees dat soort snobisme vooral op amerikaanse forums. Jammer dat we dat hier in Europa ook zijn gaan nadoen.
    Ik voel mij aangesproken

    Voor mij maakt het niet uit of een gitaar uit Korea komt of niet, maar als ie uit korea komt, wil ik ook Koreaans betalen, niet Duits.
    En ik vind dat ze dat gewoon duidelijk op hun website mogen zetten.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Dat ze dan iets relatief simpels als het houtwerk uitbesteden vind ik persoonlijk niet zo vreselijk boeiend, zolang de kwaliteitscontrole maar goed is.
    Dat hout bepaalt voor mij voor >50% de gitaar, ik vind dat niet een klein simpel dingetje.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 2 augustus 2019 om 08:52

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    TFAO ben ik geweest, mooie zaak maar niet goeiekoop. Gewoon MP in de gaten houden,2dehands kopen vd particulier. Gibson is duur, niet altijd goed maar houdt zijn waarde altijd. Erg goed IMHO:Yamaha SA 2000/2100/2200. De betere Ibbies, AS200 bijv. Eastman. Heritage. Jap Tokai.

    Een ES335 gitaar is veelzijdiger dan een dikke jazzer, geen feedback, makkelijker bespeelbaar vooral staand.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top