Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 53 van 53
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Ik lees in dit topic hier en daar dat sound in de vingers zit en dat is natuurlijk waar. Nu helpt het wel een eind om op een bepaalde gitaar te spelen voor een bepaalde sound. Zo ga ik op mijn Selmer-stijl gitaartje toch echt een beetje Django nadoen en op een Strat wordt dat een beetje Jimi achtig. Ik wil maar zeggen dat het wel degelijk helpt om de 'juiste' gitaar voor een bepaalde stijl te pakken.
    Julian Lage speelt ook op een Tele, maar dat maakt het niet meteen de archetype jazzgitaar. Als je écht wilt jazzen zou ik voor een archtop ES-175 stijl gaan. Als je een soort hybride ding wilt doen kun je voor een 335 gaan. Maar die worden weinig echt voor straight up jazz gebruikt.

    FOEI trouwens Pepe met het bestempelen van Frisell als liftmuziek.

    Edit: Ohja ontopic. Ik zou echt naar TFOA gaan. Daar hebben ze van alles.
    Laatst gewijzigd door Luke-wannabe; 13 augustus 2019 om 10:07
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Liftmuziek klinkt wellicht onaardig.
    Misschien is een betere omschrijving dat het prima samengaat met een glas beaujolais en wat Leidse kaas in een zitkuil van bruin corduroy en een poster van Dali aan de muur.
    Is beter idd.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    14.669

    Standaard

    Dat zegt mij dan weer niets. Nou ja. Smaken verschillen zal ik maar zeggen, hé.
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top