Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 53
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Op de vintage gitaarbeurs in veenendaal kom ik best veel van dat soort gitaren tegen, ook nieuw(er). Misschien daar eens heen?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2005
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    171

    Standaard

    Goede tips mensen!
    Luthiers in Den Bosch kende ik nog niet en ook Vintage Veenendaal stond niet direct op mijn netvlies. Wel eens van gehoord, maar nog nooit geweest en nu dus ook niet aan gedacht.
    Dank!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2005
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    171

    Standaard

    D3nnis, ik zie dat je uit Oss komt. Weet jij me iets te vertellen over The Guitar Factory aldaar? Staan op hun website een paar mooie Heritages zie ik.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Wat wil je weten?
    Francois is een goeie gast en heeft inderdaad een mooie collectie.
    Hij runt zijn zaak echt als gitaarliefhebber, en wat ik zelf erg prettig vind is dat hij echt onafhankelijk advies geeft. Dat schort er bij zaken die dure dealerschappen met bijvoorbeeld gibson hebben nog weleens aan.
    En hij heeft ook prima koffie.

    Ik gun hem zijn omzet zeer, maar de reden dat ik hem nog niet genoemd heb is dat ik gelezen meende te hebben dat je Guitarking niet genoeg jazzgitaar-georienteerd vond, en dat is in Oss niet veel anders.
    Maar goed, op het moment dat je 335-achtige gitaren zoekt hoeft dat niet zo'n punt te zijn.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2005
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    171

    Standaard

    Dank je. Klinkt als een zaak om toch eens binnen te lopen. Ik kom nog wel eens in Oss (vaker dan in Boekel), maar ben daar nog nooit geweest.
    Guitarking vind ik trouwens geweldig, heb er al meerdere gitaren gekocht, maar ik kan er met mijn huidige zoektocht alleen de Gibsons testen.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wilco Bekijk bericht
    Dank je. Klinkt als een zaak om toch eens binnen te lopen.
    Zéker doen!
    Ik kom er zo weinig mogelijk, want dat zorgt er alleen maar voor dat ik alles wil hebben

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Lijkt me ook een moeilijke.
    Alles is al gezegd.
    Zou idd. ook verschillende Guilds eens aan de tand voelen.
    En misschien wat Duesenberg Fullerton modellen.
    Moet zeggen dat zo een Duesenberg Fullerton Hollow redelijk versatile is en ook je Jazz meepakt.
    (tip; denk spruce top; Doozy ? ja tackle).
    Hoe het met de versie met sustainblok zit dunno...

    Je zou ook voor minder geld juist wel een dedicated dikke Jazzbak kunnen aanschaffen.
    Soms best kwaliteit te koop voor belachelijk weinig geld.
    Eens in de zoveel tijd, zeker een p*pj, duikt er wel een vroeg 2000 Duitse Hofner New President op MP op voor < 1000 euro.
    Laatst gewijzigd door Tupelo; 1 augustus 2019 om 15:16

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo Bekijk bericht
    een vroeg 2000 Duitse Hofner New President op MP op voor < 1000 euro.
    Zijn inderdaad niet te versmaden (heb zelf een Hofner jazzbak uit 1964, by far de mooiste sound), maar ja, de naam smoelt natuurlijk niet écht...
    Overigens werd Epiphone al een beetje afgefakkeld; toch wel het overwegen waard i.m.h.o. Nieuwe snaarmechanieken en andere pups, en dan heb je ook zeker een klasbak.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Duesenberg.....dat is dan weer zo'n merk waarbij ik met mijn hand over mijn kin ga terwijl ik mijn wenkbrauwen gefronst heb.
    Best prima gitaren, maar ondanks dat ik zelf een fullerton TV wel een geinige gitaar vind, zal ik die niet snel kopen; moet toch zo'n €2300,- opbrengen.
    Nou heb ik daar op zich nog niet zo'n moeite mee, we hebben het over een aziatisch geproduceerde gitaar.
    Nou is dat nog niet zo erg, als dat dan is wat je zoekt.
    Maar ik vind Duesenberg daar niet zo duidelijk over. Op hun website staat nergens dat er aziatische productie is, maar wel een contactadres in Duitsland, zonder verder bij de gitaren een country of origin of iets weer te geven in de specs.
    Ik vind dat wat misleidend, en dat bevalt me niet. Misschien zie ik het verkeerd, dan hoor ik het graag.
    Koop voor rond de €1000,- een Ibanez uit de premium serie, en je hebt een meer dan prima gitaar, waar in ieder geval niet onder stoelen of banken gestoken wordt dat die gitaren uit indonesie komen. Zo hoort het, vind ik.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Tja, ik baseer mezelf nu ff alleen op mijn eigen ervaringen aangaande klank & beleving jazzgitaar, waar het vandaan komt kan me redelijk een worst wezen.
    Duesenberg is wat vaag daarover.
    Wat de nieuwe generatie Duitse Hofners betreft, vraag ik mezelf ook af wat de deal is.
    Dat de goedkopere versies uit Azie komen; I know, maar of de Duitse niet alleen maar in Duitsland geassembleerd zijn ?
    Geen idee.
    Weet dat die begin 2000 reeks 2000 tot 4000 euro kostte, en in Duitsland handgestoken werd, was nog geen productielijn in Azie volgens mij.
    En juist die, zie je dus weleens voor een appel & een ei aangeboden worden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top