Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard Way Huge Swollen Pickle MKIIS

    Ik heb een nieuwe pedaal, de Swollen Pickle (MKIIS)

    Komt een enorme bak herrie uit, en dat is goed. Ik heb ooit een Russische Big Muff gehad, zwart kastje met gele letters, en dat vond ik helemaal niks.



    Veel instel mogelijkheden, gaat nog even duren om de sweet spot te vinden, ook in relatie tot de versterker. Kan de amp clean laten, of vol oversturen met volume boost vanuit de pedaal.

    Er zitten 2 interne trimpots in, voice (sterkte van de mid scoop) en clip (keuze tussen germanium en LED), dat maakt het nog lastiger.



    Voice trimpot heb ik op standaard factory instelling, en clip helemaal terug gedraaid, dan wordt de fuzz wat smoother.

    Zijn er hier gebruikers van de Swollen Pickle? (de pedaal bedoel ik..... ) Heeft iemand tips?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik kan je niet helpen, heb het zusje van jouw pedaal - de Fat Sandwich - en dat koste ook wat tijd om er een goed geluid uit te krijgen. Heb overigens niet aan de binnenkant geweest voor afstellen........

    Succes, met deze toch wat eigenwijze pedalen van Way Huge!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    Ik kan nog niet meepraten. Binnenkort als het goed is wel. Ik heb een clone in aanbouw van de swollen pickle. Zelf heb ik de scoop weggelaten om wat ruimte te besparen, deze gewoon met weerstand vastgezet op driekwart.
    Ik hoop binnenkort te kunnen testen, dan kan ik meepraten haha
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    bedankt! En succes met zelf bouwen, mooi project.

    Ik heb o.a. deze video gekeken, 26 minuten, de werking van de trimpots wordt gedemonstreerd.

    https://www.youtube.com/watch?v=yHQHFls-8XQ

    Er is ook een Dirty Donny versie waarop de clip trimpot bovenop is geplaatst, de voice knop zie ik niet.

    https://www.youtube.com/watch?v=b0IWRBu1NhM&t=18s

    Ik heb al besloten niet uren te gaan zitten pielen met de trimpots. Het is altijd wel goed, klank is alleen anders. En ik heb alleen nog maar solo gespeeld met deze pedaal, niet over backing tracks. Bezwaar van de Big Muff is dat deze in de bandmix wegvalt, zal met deze Fuzz beter af te stellen zijn.
    Laatst gewijzigd door raabje; 30 juli 2019 om 10:50

  5. #5

    Standaard

    Ha, een oude bekende van mij. Heb 'm een half jaar op m'n bord gehad, maar uiteindelijk weg gedaan vanwege het feit dat ik een wat subtielere fuzz wilde en het overschot aan opties. Beetje bomen-bos verhaal (of ik ben gewoon lui). Wel een schitterend pedaal, voelt ook oerdegelijk aan.

    Ben trouwens heel benieuwd wat voor muziek je hiermee maakt!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Ik heb de fuzz gekocht door het nieuwe album van de Black Keys, ik kreeg weer inspiratie voor wat hardere/ruigere sounds. Ik heb de laatste paar jaar alleen maar wat cleanere blues gespeeld (geoefend).

    Ik had ook het interview gelezen in de Gitarist met Dan Auerbach, hij heeft vooral (boutique) fuzz pedalen op zijn pedal board (en nog een studio vol met andere pedalen...). Zo kwam ik op het idee voor de Swollen Pickle, prijs was goed bij BAX.

    Dus ik wil er vooral Black Keys riffs mee spelen. En ik ben fan van Monster Magnet, eerste 3 albums vind ik vet, staat ook genoeg studie materiaal op. En van daaruit eigen riffs bedenken.

    En een zijstapje, ik heb de autobiografie van Dave Mustaine gelezen, van Megadeth, ik heb wat tabs liggen van Rust in Peace, en Peace sells, ga ik ook op studeren. Ik zal alleen nooit zo snel zijn als op de plaat, dat gaat nooit gebeuren denk ik. Ongelofelijke dickhead, die Dave Mustaine, muziek is wel tof. Ik heb het idee dat deze fuzz ook wel als distortion is te gebruiken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top