Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 13 EersteEerste ... 210111213 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 127
  1. #111
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Wellicht dat je er daarom nog wat van wilde maken. Maar de meeste mensen zullen niet heel veel trek hebben om tegenover ons Brad wat te bewijzen.
    Het leek me gewoon wel een leuk idee, om ipv te zeiken, er wat leuks van te maken, da's alles

    Maar goed, ik heb geprobeerd wat op te nemen, maar ik weet -zoals gezegd- helemaal niet hoe ik een gitaar goed moet laten klinken via de computer. Blijft een beetje zo'n AM radio geluid achtig iets houden.
    https://soundcloud.com/user-608734102/testje
    Mogen jullie raden of de drive buizen of niet buizen is

    Edit: dit is dus "iets" in mijn interface (focusrite 2i2), gevolg door een poweramp sim en een IR
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 2 augustus 2019 om 23:25

  2. #112
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ah, leuk dat je dit toch hebt gepost. Ik moet zeggen dat ik niet zo een goed beeld heb van hoe de opname set-up is. Maar goed, even eerlijk over mijn beleving van deze overstuurde sound, zonder negatief te willen zijn of het af te willen breken. De noten komen goed door maar het rauwe randje vind ik niet mooi. Dat randje klinkt nogal krakerig en als een bijgeluid. Dit is naar mijn mening een voorbeeld van een niet al te zwaar overstuurde sound met een randje dat niet gaaf klinkt.

    Nogmaals, niet om jou of je sound af te breken. Puur om aan te geven hoe hetgeen ik hoor zich naar mijn beleving verhoudt tot de crunch sound waar ik naar streef.

  3. #113
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Hoe dan ook dank voor het posten.

  4. #114
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Hoe goed complexe tonen onderscheidbaar blijven heeft natuurlijk niks met buizen of transistor an sich te maken hè als dat al niet duidelijk was
    Ik herinner me nog een pedal shootout die dat uitvoerig mee nam in het testen

    Dat was ten tijde van het verschijnen van de KTR dus best een paar jaartjes geleden

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #115
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Dat randje klinkt nogal krakerig en als een bijgeluid. Dit is naar mijn mening een voorbeeld van een niet al te zwaar overstuurde sound met een randje dat niet gaaf klinkt.
    Krakerig...hmm.
    Ik denk dat ik weet wat je bedoelt. Ik heb een poweramp simulatie gebruikt en een impulse response. Ergens moet er iets weg uit het hoog in mijn beleving (ik denk dat het dat is in ieder geval), maar met de normale toonregelingen haal ik alleen het verkeerde weg waardoor het muf en dood word.
    Maar nogmaals, ik heb pas gisteren via dit topic de opnameknop van vsthost gevonden dus er is nog hoop

    Het "niet al te zwaar overstuurde" ben ik het deels mee eens, dat is, via een normale poweramp en speakers speel ik met dit geluid toch tot en met ac/dc achtige nummers. Moet genoeg gain zijn voor een tokkel (die ik doorgaans met minder gaan zou spelen).

  6. #116
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Klinkt toch prima? Je hoort het nu ook op zichzelf.
    Ik kan me voorstellen dat dit in een complete mix wel OK is.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #117
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik kwam dit tegen. Zie je, Lita Ford speelt ook ''tricky'' akkoorden met een vervormd geluid. Vanaf 4:18

    https://www.youtube.com/watch?v=87pDHlNIMOI

  8. #118

    Standaard

    Ik wist het!!!
    Wat is het toch een verradelijk kreng!!!!!


    En wat is nu precies je punt?
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  9. #119
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Gewoon even een aanvulling in het topic. Niets meer, niets minder. Ik wil hiermee niet speciaal een punt maken. Gewoon even een aanvulling op dit topic dus, voor de mensen die het leuk en interessant vinden. Gezien het aantal hits zijn dat er genoeg.

    Verder vind ik het een mooie tokkelpartij die ik graag met anderen wil delen.
    Laatst gewijzigd door Brad; 21 oktober 2019 om 14:15

  10. #120
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ik kwam dit tegen. Zie je, Lita Ford speelt ook ''tricky'' akkoorden met een vervormd geluid. Vanaf 4:18

    https://www.youtube.com/watch?v=87pDHlNIMOI
    Jeesus Brad, dit noem je complexe akkoorden? En ze lult de halve video om vervolgens een mishit te doen. Ze kan er nog steeds geen hout van.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top