Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 13 EersteEerste ... 89101112 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 127
  1. #91
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Ik snap naar welke sound je op zoek bent. Ik hou daar zelf ook van. Maar ik denk dat je je vergist in de hoeveelheid vervorming. Daar zit geen behoorlijke oversturing op, slechts een crunch achtige vervorming (en een hoop delay en reverb). Heb je nog een ander voorbeeld?
    Dan is dit een goed voorbeeld. Ik weet het, hier is een AC30 bij betrokken. Of het klopt weet ik niet maar volgens een techneut bij een winkel gebruikt hij wel oude AC30 bakken die heel anders klinken en reageren dan de huidige.

    Hoe dan ook, aan het einde speelt hij een open Cmaj7 akkoord. opvallend hoe strak en mooi dat blijft klinken.


  2. #92
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Ok goed voorbeeld. Ook hier hoor ik weer vrij weinig oversturing. Dus daar zit het hem in. Eigenlijk geldt: hoe meer verschillende tonen in je akkoord hoe minder oversturing. Voor de rest niet te veel bas in je geluid en liever brug of middelste pickup. Nek pickup klinkt ook onduidelijker voor dit soort akkoorden.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  3. #93
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ok ik ga eens experimenteren met minder gain.

  4. #94
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Andy Summers, hoogstwaarschijnlijk gespeeld op een telecaster en Marshall JMP. Buizenbak, alweer. The Edge, buizenbak, AC30, Fender Tweeds en zelfs Marshall en wederom in aangehaald voorbeeldsfilmpje op enkelspoelers. David Gilmour, Hiwatt, buizenbak, Fender strat. Nooit helemaal clean, geen van drieën. Vaak geboost door een pedaal.

    Dan zegt Brad, ik hou niet van buizenoversturing (schijnt er slechte ervaringen mee te hebben, jawel). Ik hou van oversturing uit een pedaal. En komt dan als voorbeeld met een crappy opname van 'tricky' accoorden, opgenomen over een transistor versterker met een preamp buisje, helemaal over de zeik getrokken door in eerste voorbeeld een pedaal en in tweede voorbeeld nog meer oversturing door versterkertje op driekwart gain te zetten. Mensen vragen zich dan af wat ie nu eigenlijk wil en zeggen ook dat een tubescreamer door z'n specifieke geluid wellicht niet zo'n handig pedaal is hiervoor, omdat men aan de hand van voorbeeld denkt dat Bradmans iets meer dan alleen lichte crunch bedoelt. Schiet mij maar lek... Autisme 2.0

  5. #95
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Jullie zijn wel lekker motiverend zeg!
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  6. #96
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Waarin moet Brad te motiveren zijn dan? Er zijn ook genoeg positieve dingen gezegd, maar hij weigert systematisch. Elke keer weer. Mensen gaan niet zomaar zo doen, het gebeurt in andere topics ook niet.

  7. #97
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Jullie zijn wel lekker motiverend zeg!
    Ik ben meer gemotiveerd dan ooit. Hoewel mijn zoektocht naar een nog strakkere crunch doorgaat ben ik momenteel erg blij met de sounds die ik met mijn set up heb. Het is elke dag genieten. Sounds waar je echt een kick van krijgt werken erg motiverend en maken dat je ernaar uitkijkt je gitaar te pakken.
    Laatst gewijzigd door Brad; 29 juli 2019 om 13:40

  8. #98
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Zijn er hier wellicht leden die met een overdrive sound dezelfde akkoorden zouden willen tokkelen, onder vermelding van hoe die sound tot stand komt? Dat lijkt me wel een leuke wending geven aan het onderwerp.
    Ik wil ook wel beginnen, maar dan moet ik eerst uitzoeken hoe ik mijn kutgeluid op kan nemen via de pc

    Of is dat een slecht idee?

  9. #99
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik zou mijn kutspel en kutgeluid ook wel hier willen posten, eventueel met beeld maar ik heb de opname apparatuur niet😆
    Als ik die wel zou hebben met alle plezier, alleen ben ik bang dat er helemaal weinig te doen is hier 😂

  10. #100
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    maar ik heb de opname apparatuur niet😆
    Dat heb ik dus ook.
    Maar als ik via de pc speel, gebruik ik meestal een preamp, die de interface in, en dan een cabsim via LePou. Moet eens uitzoeken hoe ik dat moet opnemen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top