Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 13 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 127
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ik weet niet of DAT de situatie voor de Chinese arbeider significant verbeterd heeft.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #42

    Standaard

    Ik heb nu een kloon uit Taiwan. Dat zal ze leren.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  4. #44

    Standaard

    Kijk uit voor de smug storm.

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ik vermoed dat ook de meest beroerde gitarist beter klinkt wanneer hij op de tubescreamer tricky akkoorden tokkelt. Tenzij je juist op zoek bent naar een wat viezer geluid.
    Nee. Het enige wat je hebt bewezen is dat je de Tiny Terror slechter kunt laten klinken dan met de tubescreamer. Nou, gefeliciteerd. Wat wil je hier nou mee zeggen? Ik weet zeker dat je m veel beter kunt laten klinken als je een beetje aan de knoppen draait. Maar volgens mij heb je m gewoon expres zo slecht moigelijk afgesteld dat je aan iedereen hier kunt laten horen dat je tubescreamertje het beter doet dan "de buizenoverdrive". Veel kleine buizenversterkers en buizenpedalen hebben trouwens een transistor ingebouwd voor de oversturing, grote meer kanaals buizenversterkers hebben dat overigens ook vaak. Ik ben daar zelf niet zo kapot van. Tubescreamers hou ik zelf ook niet van, het werkt voor mij alleeen met een strat over een silverface twin of een dergelijke amp (de Stevie Ray truck zeg maar), maar ik plug het liefst gewoon rechtstreeks in. Maar ik kan me dat veroorloven, want ik heb dan ook het geluk dat ik over heel veel verschillende versterkers beschik in allerlei soorten en maten en over verschillende gitaren dus als een bepaalde sound mij niet bevalt dan pak ik gewoon iets anders (beetje Spinal Tap gedoe). Een Tele over een Vox klinkt nu eenmaal anders dan een LP over een Marshall of een stratje over een sf Twin. Maar de sound van de amp zelf klinkt voor mij altijd beter dan een pedaal, booster gebruiken of kanalen doorpluggen/jumpen eigenlijk altijd minder dan gewoon de amp harder zetten. Maar goed, da's dan mijn ding. Misschien zou ik de Lex Bos Superdrive nog wel een keer moeten proberen of iets dergelijks. Enfin ...

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Dat het niet zoveel ballen meer heeft vind ik niet zo een ramp. Het gaat mij om het tokkelen van akkoorden met een gaaf randje.
    Ik begrijp sowieso niet waarom je wilt tokkelen met behoorlijk overstuurd geluid, maar ja, ik ben Brad dan ook niet.
    Maar neem dan een compressor en laat die een beetje over z'n nek gaan, dan houd je de 'luisterbaarheid' nog 'n beetje.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Ach, als je maar lol hebt.
    Oranges (de originele amps) klinken alsof je de gitaar direct op het mengpaneel hebt aangesloten.
    Ik overdrijf enigszins maar aan clippend hifi snerpig hoog geen gebrek en de geest van dat geluid hoor ik wel terug in terror.
    Wat ik dan wel raar vind is dat je een tubescreamer guy bent, dat staat daar namelijk haaks op.

    Dus je koopt een amp die je totaal anders laat klinken met een pedaaltje en dan zeg je, klinkt veel beter dan zonder pedaal hè!
    Vanuit die gedachte heb je gelijk.
    Maar waarom geen amp gekocht die je uit zichzelf al te gek vind klinken ipv dat proberen te veranderen met zooi er voor.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Snerpig hoog? Mwah... Wel heel rafelig, maar op de één of andere manier, vind ik dan, wel prettig. Als ik die Terror serie hoor, waarvan de Micro Terror nog wel het meest schel is, dan hoor ik niet een oude Orange/Matamp.

    Misschien is een krulkabel wel wat voor kameraad Brad.

    Alle niet eens zo'n negatieve kritiek op Brad z'n benadering is verloren energie, hij gaat er toch geen hol mee doen.

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Is er wel een "hét orange geluid"?
    Ik ben niet zo heel thuis in Orange; hier in de buurt heb een paar van die stonerbands die Orange gebruiken. Die sound klopt aardig met wat ik hier zojuist als "rafelig" omschreven zag. Dat is niet zo mijn ding.
    Maar ik heb eens over een rockerverb mk3 (dacht ik) gespeeld, en die zou ik niet rafelig willen noemen. GAS opwekkend zelfs.
    Of ligt dat toch aan een speaker combinatie?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top