Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15
  1. #11

    Standaard

    Supermooi Stratje, zal zeker lekker spelen en klinken.
    Als ik nog eens wat centjes over heb komt er ook zo een

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht

    Even een zijpaadje: ik denk dat Ibanez met de AZ-serie het concept van een Zwitsers zakmes wat beter voor elkaar heeft dan Fender. Ik verbaasde me bijvoorbeeld over de serie-parallel schakeling in de Fender Vintera-lijn. Op een tele levert dat een aantal merkwaardige, mi onbruikbare, sounds op.
    Vind je? Volgens mij heeft FMIC in de Charvel range wel degelijk gitaren (de DK24 2pt range) die kunnen wedijveren met die AZ serie. Is meer persoonlijke voorkeur en/of je bankrekening die bepaald waar je voor gaat.
    Maar goed wat weet ik? Heb pas zo'n Vintera series Tele gekocht

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tiopepe Bekijk bericht
    Supermooi Stratje, zal zeker lekker spelen en klinken.
    Als ik nog eens wat centjes over heb komt er ook zo een



    Vind je? Volgens mij heeft FMIC in de Charvel range wel degelijk gitaren (de DK24 2pt range) die kunnen wedijveren met die AZ serie. Is meer persoonlijke voorkeur en/of je bankrekening die bepaald waar je voor gaat.
    Maar goed wat weet ik? Heb pas zo'n Vintera series Tele gekocht
    Beregoed natuurlijk.. Ik doel op de 4 standen schakeling a la Baja. De in series sounds vond ik niet zo denderend, maar goed, het is Youtube en dus niet altijd een ultieme graadmeter.

    Ik doelde op de Fenders, niet op de Charvels. De nieuwe serie met de roasted necks zijn idd leuke gitaren, misschien iets minder vintage geïnspireerd dan de AZ HSS. Trouwens ook de goedkope versie van de Schecter Nick Johnston lijkt me beslist testwaardig.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Vandaag ook even op een Elite stratocaster gespeeld. Fijne gitaar hoor! Ik moest wel even wennen aan die S-1 switch en wist even niet precies wat hij deed. Bij standje 5 (nek pickup) hoorde ik een behoorlijke boost en hij klonk wat dikker. Maar bij de andere standen hoorde ik minder duidelijk verschil. Toen ik thuis kwam heb ik het even opgezocht.

    Kan ik iemand mij bevestigen of er in de Elite een normale tremelo strat pook past of niet? (er zat geen tremelo arm bij toen ik hem testte). Zie post #8 in dit topic.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.783

    Standaard

    Ik vind 'm mooi!

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Vandaag ook even op een Elite stratocaster gespeeld. Fijne gitaar hoor! Ik moest wel even wennen aan die S-1 switch en wist even niet precies wat hij deed. Bij standje 5 (nek pickup) hoorde ik een behoorlijke boost en hij klonk wat dikker. Maar bij de andere standen hoorde ik minder duidelijk verschil. Toen ik thuis kwam heb ik het even opgezocht.

    Kan ik iemand mij bevestigen of er in de Elite een normale tremelo strat pook past of niet? (er zat geen tremelo arm bij toen ik hem testte). Zie post #8 in dit topic.
    Standje 2 met S-1 ingedrukt is mijn meest gebruikte positie, vooral als het wat steviger moet.
    De normale Strat pook past er niet in, deze duw je erin i.p.v. schroeven. De pook is ook vrij dik in vergelijking met andere gitaren en t.o.v. de standaard Strats.
    Laatst gewijzigd door JanVrm; 3 augustus 2019 om 11:45

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top