Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1

    Standaard HNGD: Fender Stratocaster Elite

    Soms moet je jezelf kietelen.
    Inruiler bij de gitaarreparateur. Kon hem niet laten staan. Fender Stratocaster Elite (2015).
    [IMG][/IMG]






  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Mooie kleur!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Mooi man, veel speelplezier met deze beauty!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Aparte kleurstelling. Gefeliciteerd!
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #5

    Standaard

    Mooie kleurstelling. Veel plezier ermee.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Hoe klinkt hij in vergelijking met een usa standard strat?

    Het nadeel van de Elites vind ik die tremelo pook. Ik heb het liefst een normale Fender strat pook.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Vraag van een niet-kenner: wat is er anders aan die pook, en is die niet uit te wisselen?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Vraag van een niet-kenner: wat is er anders aan die pook, en is die niet uit te wisselen?

    Volgens mij is de kromming anders, hij mist het dopje aan het uiteinde en als ik me niet vergis is dit niet een schroefsysteem maar eentje die je er zonder schroefdraad in moet duwen? in dit geval kun je de pook ook niet in 1 stand vast zetten. Tenminste als dit hetzelfde systeem is als bij een Deluxe?
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  9. #9

    Standaard

    Gitaar is en klinkt als een Stratocaster, maar heeft wat extra mogelijkheden door de S-1 knop.
    Zie: https://www.fender.com/articles/tech...tonal-options/

    Tremolo-arm is inderdaad anders, steviger en dikker dan de standaardversie en je moet deze er stevig indrukken en uithalen. In vergelijking met mijn PRS'en is de tremolo wat stugger. Maar blijft wel prima in stemming.

    Pickguard is volgens mij origineel gewoon wit (net zoals de backplate). Vorige eigenaar heeft waarschijnlijk deze erop gezet, maar vind ik ook mooier zo.

    Gitaar klinkt erg goed en veelzijdig (ben nog niet klaar met het ontdekken) en speelt veel soepeler (door het speciale verloop in de hals) dan de Stratocasters waarop ik vroeger gespeeld heb. Ben er blij mee.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JanVrm Bekijk bericht
    Gitaar is en klinkt als een Stratocaster, maar heeft wat extra mogelijkheden door de S-1 knop.
    Zie: https://www.fender.com/articles/tech...tonal-options/

    Tremolo-arm is inderdaad anders, steviger en dikker dan de standaardversie en je moet deze er stevig indrukken en uithalen. In vergelijking met mijn PRS'en is de tremolo wat stugger. Maar blijft wel prima in stemming.

    Pickguard is volgens mij origineel gewoon wit (net zoals de backplate). Vorige eigenaar heeft waarschijnlijk deze erop gezet, maar vind ik ook mooier zo.

    Gitaar klinkt erg goed en veelzijdig (ben nog niet klaar met het ontdekken) en speelt veel soepeler (door het speciale verloop in de hals) dan de Stratocasters waarop ik vroeger gespeeld heb. Ben er blij mee.
    Mooi, want speelcomfort is wel het allerbelangrijkste onderdeel.

    Nog wat ervaringen:

    Ik heb ooit een USA HSS standard strat in sienna sunburst gehad. Het S1-circuit heb ik er samen met de pickups uitgehaald. Wel veel opties, maar ik vond de keur aan sounds niet denderend. Vooral de Diamond humbucker was niet mijn cup of tea. Met een setje Bare Knuckles met autosplit op de tweede positie kwam de gitaar tot leven. Maar goed, sommigen vinden de originele puppies prima, dus het zal vooral aan mij liggen.

    Even een zijpaadje: ik denk dat Ibanez met de AZ-serie het concept van een Zwitsers zakmes wat beter voor elkaar heeft dan Fender. Ik verbaasde me bijvoorbeeld over de serie-parallel schakeling in de Fender Vintera-lijn. Op een tele levert dat een aantal merkwaardige, mi onbruikbare, sounds op.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 22 juli 2019 om 16:29
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top