Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567
Weergegeven resultaten: 61 t/m 68 van 68
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ja ik had in de jaren dat ik heel veel live speelde eigenlijk één gitaar (met een reservewaar ik liever niet op speelde) en een standaard versterkerset, weliswaar 412 stereo kast met effectprocessor, programmeerbare pre-amp.... nahja je snapt het wel.
    Al het spul wat ik n u heb is later aangeschaft, eigenlijk voor een groot deel toen ik geen band meer had...... ja daar kunnen psychologen wel wat mee.

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    He, en combineren van speakers?
    Ik heb inmiddels één Creamback 65 gekocht en dacht dat het misschien wel leuk was die te combineren met iets dat het een soort van wat aanvult. Of is dat een heel gek idee?

    Je zit natuurlijk met verschil in db. Loopt nogal uit elkaar zie ik. 3 db verschil is twee keer zo hard geloof ik maar ik heb geen idee hoe erg je dat hoort en wat de marges daarin zijn.

    Dus creamback combineren met iets met meer belletjes en strak laag? Misschien met een Alnico? Ideeen of afraden?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
    prut...

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Zie je tegenwoordig heel vaak, het mixen van verschillende speakers. Zijn ook wel YT filmpjes van, mocht je dat interessant vinden.

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.966

    Standaard

    Combineren kan prima, zoals gezegd heb ik een tijd G12-65 met greenbacks gecombineerd. Dingen waar je wel rekening mee moet houden is dat het wattage van de cab bepaald wordt door het laagste wattage van de speaker. Daarnaast geven ze als richtlijn vaak maximaal 2dB verschil tussen de speakers. Maar e.e.a. is ook weer afhankelijk van voicing en hoe goed een speaker door de mix prikt.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nellyrocks Bekijk bericht
    He, en combineren van speakers?
    Ik heb inmiddels één Creamback 65 gekocht en dacht dat het misschien wel leuk was die te combineren met iets dat het een soort van wat aanvult. Of is dat een heel gek idee?

    Je zit natuurlijk met verschil in db. Loopt nogal uit elkaar zie ik. 3 db verschil is twee keer zo hard geloof ik maar ik heb geen idee hoe erg je dat hoort en wat de marges daarin zijn.

    Dus creamback combineren met iets met meer belletjes en strak laag? Misschien met een Alnico? Ideeen of afraden?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
    Combineren kan, maar waarom zou je? Je zou bijvoorbeeld heel goed een T75 kunnen combineren met een Creamback, maar combineren om te combineren slaat feitelijk nergens op.

    Mijn mening is dat je in iedere speaker wel iets kunt vinden wat je aanspreekt en omgekeerd (net zoals een tele een goeie gitaar is, een strat ook, een LP enz). En verder hangt het een beetje af wat je doet (een tele met eenschelle amp en een t75 is drie keer schel en dat is teveel van het goede).

    Het nadeel van al het mixen is dat je een beetje vlees noch vis krijgt. Dus vergelijk een silverface twin mixen met een jtm 45: je krijgt een veel breder spectrum maar het klinkt niet meer twin en niet meer jtm maar een beetje minder karakteristiek. Zelfde kan gelden voor combineren van speakers.

    Ik zou eerst kijken hoe je cab klinkt met je gitaar in een band situatie met een bepaalde speaker, dan kijken wat het probleem is (als er dan nog een probleem is), en daar dan eventueel een speaker bij zoeken die dat probleem moet oplossen door die te combineren met de speaker die je al hebt.

  6. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Zie je tegenwoordig heel vaak, het mixen van verschillende speakers. Zijn ook wel YT filmpjes van, mocht je dat interessant vinden.
    Youtube compressed zo hard daar heb je niets aan.
    hun gear is anders, mics, gitaren, pickups, de speakers waar jij door luistert...
    Als ik iets geleerd heb is niet van youtube afgaan want iets kopen na een youtube review komt meestal nog niet in de buurt!
    Meestal is het gewoon hopen en bidden dat het goed klinkt op of in je amp.
    Gitaar: ESP HEX6 V, LTD KH602 Silverburst Heavy Mod, Custom, Orpheo Tone Master
    Amp: Marshall 410H + Marshall 1960B Vintage 30 cab

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Voor diegene die het interessant vinden.
    Ik heb eea geprobeerd. Ik had twee 65 creambacks gekocht ervan uitgaande dat ik met een beetje de zelfde klant op maar meer vermogen blij zou zijn, ik had nog een heritage G12H liggen en, na veel filmpjes gekeken te hebben, een Celestion A-type erbij gekocht.
    Twee creambacks was prima, iets strakker en erg herkenbaar qua sound.
    Een Creamback en de G12H maakte niet heel veel verschil. Iets killer misschien?
    Een creamback en de A-type was te gek! iets meer laag en iets meer 'glas' als ik het zo mag noemen. Stuk strakker dan met mn twee heritage G12M's en duidelijk meer headroom. Clean is veeeel mooier en belleriger maar blijft nog wel Marshall. Met pedalen prima en een fizzy randje dat ik met fuzzen nog wel eens had is nu helemaal weg.
    Ik was blij. Dit blijft het vorlopig.
    prut...

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Zeker interessant. Uitkomst verrast mij ook niet helemaal.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top