Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 68
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Volgens mij is het, jammer genoeg, een aflopende zaak met 4x12's.
    Geluidsmensen zijn er steeds vaker bang van, en zelfs bandjes die een gitarist voor stevige rock zoeken vinden 4x12's zelfs eng tegenwoordig viel me recentelijk op
    Jammer, want ik speel op niks lekkerder dan 1 of 2 4x12's, of een goede 2x12.
    1x12's ben ik nog nooit tegengekomen waar ik blij van word.

    De drang naar compactheid snap ik maar ten dele. Als pro waarbij je meerdere keren per week aan de bak moet kan ik me een supercompacte setup nog wel indenken. Als amateur die na elke repetitie de hele zooi af moet breken en versjouwen ook, maar ik ven nog nooit een kroeg tegengekomen waar het écht niet mogelijk is om een 4x12 naar binnen te douwen; qua benodigde totale footprint scheelt dat nou ook weer niet zó veel met een 1x12. En met een 2x12 zo goed als niks.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Ik kende een bassist die in de jaren 90 over een toen al oude Peavey 8x10" kast speelde, in mijn herinnering zoiets:



    Loeizwaar en onhandelbaar, maar het ding ging overal mee naar toe. Oefenruimte was op een zoldertje van een bedrijfspandje, alleen via een smalle hoge trap bereikbaar. Met een gitaarkoffer op en af was al niet makkelijk, laat staan met dat gevaarte.

    Kortom: Waar een wil is, is een weg
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Haha, dat zou zelfs ik snel beu zijn!
    Leuke anekdote, ik heb ooit van een bassist een 2x10 cabinet overgekocht.
    Hij gebruikte tot dan een 4x10 + 2x10, en ging overstappen op een 8x10, met als reden dat dat makkelijker was, want die 8x10 kon ie makkelijk tegen de bumper van zijn auto aan zetten, dan boven omduwen, en dan zat het meeste van het cabinet al in zijn auto zodat ie maar minimaal hoefde te tillen.
    Ik vond het een briljante vondst om GAS te verantwoorden.

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Klinkt goed.
    Heb je live dan ook voor beide speakers een microfoon?
    De Greenback heeft mijn voorkeur en meestal wordt een microfoon voor één van de bovenste speakers gehangen. Maar soms heb je ook 'geluidsmannen' die een heel echt standaardje hebben en die komen dan weer niet verder dan de V30's. Het liefst wordt ik helemaal niet uitversterkt en gooi de boel gewoon verder open, gezien veel 'geluidsmannen' niet helemaal begrijpen dat als je uitversterkt wordt, dat er ook zoiets is als geluid op het podium. Maar ik kraak die mannen niet af en ga nooit echt tegen die mannen in en maak er maar het beste van. Die mannen doen het ook voor een appel en een ei en ons plezier. Er zijn ergere dingen, zelfs voor gitaristen. Een paar biertjes later en ik heb een leuke avond gehad.
    Laatst gewijzigd door Brum; 25 juli 2019 om 16:19 Reden: autocorrectie

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    Maar ik kraak die mannen niet af en ga nooit echt tegen die mannen in en maak er maar het beste van.
    Is waarschijnlijk het slimst ja, afzeiken ga je weinig mee bereiken. Vaak zijn ze nog eigenwijzer dan gitaristen. Op zich niet erg, als het dan een beetje een aardige vent is, maar dat is uiteraard ook niet altijd het geval.
    Wat dat betreft is een vaste geluidsman wel lekker, dan weet je in ieder geval wat je krijgt.
    Leuk detail is dat de beste geluidsman die ik ken (voor bandjes en producties op mijn niveau ) juist degene is die de bandjes het meest vrij laat, in die zin van, doen jullie gewoon hoe je lekker speelt, ik regel de rest wel. Altijd goed geluid, niet eens met exclusieve spullen of zo. Vak apart, zo blijkt.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    We hebben ook een vast geluidsbedrijf, waar we nu al een jaar of 4 mee werken.
    Prima gasten weten precies wat er in onze set gebeuren moet geluidstechnisch en werken snel en efficiënt. Altijd gewoon goed voormekaar en werkt voor ons het beste want je weet wat je hebt.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 december 2007
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    9.288

    Standaard

    Misschien heeft het niet zoveel te maken met de speakers:
    Mwa...

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.337

    Standaard

    Dank voor het posten! Interessante materie.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door beruk Bekijk bericht
    Misschien heeft het niet zoveel te maken met de speakers:
    Ik kwam hem ook tegen. Heel interessant.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
    prut...

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Geinig, ik ben wel benieuwd naar dat concept.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top