Hai,

Ik zat de rig rundown van Joe Bonnamassa te kijken en hij kwam met het verhaal dat hij in zn HP tweeds 85W Celestions heeft, juist omdat ze door een hoger wattage strakker blijven en niet oversturen. Dat moet k ook dacht ik.

Ik speel al jaren op een JTM45 met een 2x12 met G12M 20W Greenbacks. Die Herritage. Klassieke combi en klinkt op zich helemaal prima maar ik ben nou wel benieuwd of een hoger wattage speaker strakker en rechter blijft. Vooral in het laag wil het wel eens vlobberen en daar stoor ik me steeds meer aan. Dat filmpje van JB kijkende dacht is, dat is misschien een oplossing.

Mijn sound: Marshall op mini randje, teles en strats, dus redelijk vintage, low gain qua drives of full on fuzz.

Wat zouden jullie aanraden?
- V30? Misschien iets te modern? Ik lees op internet snerpend hoog, hele erge mid bump die met Marshalls niet altijd lekker werkt. Ik heb een 2x12 met V30's gehad maar toen speelde ik nog op een ENGL. Totaal wat anders dus.
- Creambacks? Zou ontworpen zijn als vervanger van de Greenback maar kan meer vermogen handelen. Zit er verschil tussen de 65W en de 75W?
- Lead Classics? Zaten volgens mij in een Hiwatt 2x12 die k wel eens heb geleend en erg goed vond klinken.
- G12 65? Is toch de speaker in JCM800 cabs? Weet ik eigenlijk weinig van.

Er is natuurlijk nog veel meer en ik zit ook niet specifiek aan Celestion vast maar dit is wat ik nu bedacht.

Ben benieuwd naar meningen/ ervaringen/ alternatieven/ vragen, whatever.

tanx