Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 68
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb destijds voor mijn Steelphon Polaris, Italiaanse buizenversterker uit de '60s met EL84, een aantal speakers geprobeerd 1 x12" half open. Tot mijn eigen verbazing kwam de V30 er als beste uit t.o.v. T75, 65, Greenback (deze had ik als de beste verwacht). Helaas alleen Celestions geprobeerd. In een Fender is een JBL ook zeker op z'n plek zeker als je een strakke sound wilt. Heb ook wel eens een 12" Beyma in een Fender combo gehad, ook helemaal goed, was wel nogal JBL-achtig.
    In m'n OS 2x12 Bogner vind ik de V30's erg prettig klinken, zeker niet te veel hoog.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    De tweeds van Joe zullen een hoop saggy bass aan boord hebben en dat counterpart je inderdaad door een high power skinny feet speaker. In een tweed maakt dat prima sense om, gelijk een Klon, al die lage energie naar het midhoog te sturen.
    Is dat bij mij niet ook het geval? Uiteindelijk is een JTM45 afgeleid van een tweed bassman.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    In den JCM lijkt me dat totaal anders uit te pakken.
    Maar een efficiënte high power speaker zal je geluid langer strak houden, dat zeker. Maar of je dat geluid dan lekker gaat vinden is een heel ander verhaal.
    Sorry, wat zou me er niet aan kunnen aanspreken? Misschien een hele fijne vraag hoor maar strakker is strakker en niet vlubberig.

    Ik zoek geen moderne hifi sound. Dat zou ik idd niet trekken.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
    prut...

  3. #13

    Standaard

    Flubberig laag en mid kan inderdaad een combi van dingen zijn. Vaak is het speakeroversturing en dat komt door een laag wattage. Maar de ene speaker compressed ook meer dan de ander. De g-12 65 compressed meer, heeft een vrij warm middengebied al, maar heeft een lagere gevoeligheid, waardoor je de versterker harder moet zetten dan een speaker die een hogere gevoeligheid heeft. Dat kan lekker zijn, afhankelijk van de amp, maar het kan ook juist voor dat flubberige zorgen.

    De v30 is wel een hele strakke speaker hoor, met redelijk wat hoog. Maar in een band werkt ie veel beter dan een g-12 65.

    Maar de strakste bas heeft de classic lead, van de door jou genoemde speakers. Tis ook een metal speaker. Maar werkt eigenlijk in elke versterker heel goed.

  4. #14

    Standaard

    Ik gebruik idd in mijn marshall 4x12 2x(jaren 90) V30's en 2x CL80. Ben er zeer tevreden mee icm mijn JVM.
    Heb ook nog een oude jaren 70 kast met de originele greenbacks maar die trekken het laag toch niet echt en gaan flubberen idd
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Let ook op hoe Joe zijn Fender amps instelt. Zeker op volume heeft een oldschool Fender en Marshall erg veel en flubberig laag. Vandaar dat Joe de bas er volledig uitdraait. Iets om zeker te proberen. Verder lijken Creambacks me een prima keuze. De G12H Heritage is ook tof. Iets strakker maar qua klank ook wat meer hardrock dan bluesrock, m.a.w. wat feller. Let op dat je met dit soort speakers ook flink aan volume wint.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.323

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    (...)
    Ik vind de V30 vaak niet te harden maar ik hou ook niet van opgepompt schel midhoog waarmee je door de mix (...)
    Dat heb ik dus ook, maar blijkbaar doet de kwaliteit en de grootte vd cab ook wat. De Bogner 4x12 met V30s vond ik de beste cab die ik ooit heb gehad. Maar dat gewicht en de grootte vd kast is écht niet meer normaal....


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    In een Over Sized 2 x 12 cab van Bogner doen de V30's het ook prima.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Maar dat gewicht en de grootte vd kast is écht niet meer normaal....
    Valt mee, een marshall cabinet in flightcase is zwaarder
    Mijn Engl cabinet is ongeveer even zwaar trouwens. Mijn spuug en knetter triamp cabinet ook.

  9. #19

    Standaard

    In mijn Marshall 5212 gebruik ik een G12H30 en G12-65. Dat is naar mijn mening een heerlijke combinatie.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Dat heb ik dus ook, maar blijkbaar doet de kwaliteit en de grootte vd cab ook wat. De Bogner 4x12 met V30s vond ik de beste cab die ik ooit heb gehad. Maar dat gewicht en de grootte vd kast is écht niet meer normaal....


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Ook mijn ervaring. De cab maakt nogal wat uit. Ik speel geregeld met een The Valve 112 RFX ported cab waarin ik de V30 zeker niet schel vind klinken. M'n Hook 2x12 cab met WGS-speakers komt zo minder vaak aan spelen toe. ;-)
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top