Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 30

Discussie: NGD: Yamaha RGX TT

  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Alleen de JB (brug) is gesplit. Die Vintage Rails zijn alleen 'ruisvrij' maar verder gewone SC's. De output is redelijk bescheiden en in feite niet veel anders dan een Strat met een humbucker. Maar die Vintage Rails zijn écht niet bijzonder. Totaal geen warmte of eigen karakter (of je moet het gebrek aan klank karakter willen noemen). Ik begrijp de keuze voor deze pups dan ook niet in zo'n gitaar, matched totaal niet met de JB. Ja, misschien vanwege het humbucking aspect....
    Ik ga eens op zoek naar mooie echte SC's.....mét brom!
    Volledig mee eens wat die single coils betreft.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door turboblues Bekijk bericht
    Volledig mee eens wat die single coils betreft.
    Morgen ga ik eens wat proberen. Ik heb hier een setje liggen van Tesla VR1. Die zet ik in de plaats van de Vintage Rails. Ben nog aan het twijfelen over de schakeling. Nu is in de middenstand van de 5 way switch het hals en brugelement geschakeld. En dat klinkt niet eens verkeerd.....hmmmm....even laten zo denk ik.

  3. #23

    Standaard

    Vet zeg!Interessante gitaar zo te zien,enjoy!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Waar heb je die Tesla pickups van? Kan er niet veel over vinden. Is het soms Koreaans? Een submerk van Artec soms? http://teslapickups.co.kr/shop/
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Waar heb je die Tesla pickups van? Kan er niet veel over vinden. Is het soms Koreaans? Een submerk van Artec soms? http://teslapickups.co.kr/shop/
    Ik heb ze hier besteld: www.absolid.shop
    Deze webshop zit in Born, Limburg.
    De Tesla pups komen idd uit Korea. Je kunt ze vergelijken met Tonerider, ook qua prijs.
    De reviews beloven in ieder geval leuke elementjes.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Thxs. Ziet er leuk uit. Ga ik me eens in verdiepen.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Thxs. Ziet er leuk uit. Ga ik me eens in verdiepen.
    Ik heb ze vanmiddag ingebouwd. Wat een geklooi om die kabels door de gaten in de body te krijgen! Ik had een kabeltje aan de oude elementen vastgemaakt en doorgetrokken. De nieuwe kabels aan dat kabeltje en vice versa terug de andere kant op, totdat de kabeltjes halverwege bleven steken en loslieten.
    Na wat gepiel is het uiteindelijk toch gelukt mbv de kabels van het middle element.
    Na het solderen meteen uitgeprobeerd....Oei, dat viel effetjes tegen! De twee nieuwe t.o.v. elkaar klonken super maar t.o.v. de humbucker stonden ze uit fase... Na wat logisch nadenken (duurde even) de hot en massa van de twee SC's omgedraaid ét Violá....alles paletti!
    Klinken erg mooi helder en veel levendiger als die Vintage Rails van SD.
    En het oogt ook wat netter:



    Ik heb wat samples opgenomen maar ben niet tevreden over de opname. Te hard opgenomen dus die hou je te goed van me.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telecastermaster Bekijk bericht
    Thxs. Ziet er leuk uit. Ga ik me eens in verdiepen.
    En zo klinken ze:
    https://soundcloud.com/mrestpas/yama...t-tesla-vr1-mn

    Ik ben een beetje door de verschillende standen heen gefietst. De schakeling van deze gitaar is niet helemaal zoals een standaard Strat.
    Stand 1 (vanaf brughumbucker gezien, stand 5 is dan halselement) hoor je alleen van 3.24 t/m 3.27 en is gesplit. Vanaf 3.27 t/m 3.35 is humbucker vol. De rest wat je hoort is de overige standen waarbij stand 3 (middenstand 5way switch) dan het hals én brugelement gesplit is. Op deze gitaar zit (nog) geen stand voor het middle element alleen.
    Dus de schakeling zoals Yamaha het gedaan heeft:
    1: brughummie (vol of gesplit met push/push knopje)
    2: brughum split+middle
    3: brughum split+hals
    4: middle+hals
    5: hals

    Oh ja....de opname is met de interne mikes van de Zoom R16. Rechtstreeks doet geen recht aan hoe het mijn (en jullie)oren bereikt. Nadeel is dat je de aanslag van de snaren er een beetje doorheen hoort. Het gekletter af en toe is van mij A snaar waarbij ik de topkam iets te ver heb ingevijld.
    Maar dat fix ik later nog wel. Ondertussen ga ik dit gitaartje steeds meer waarderen!
    Laatst gewijzigd door pasqual; 22 juli 2019 om 21:42

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Klinkt lekker hoor. Dat halselement is echt wel ok.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Klinkt lekker hoor. Dat halselement is echt wel ok.
    Yep, zekers! de "in between" standjes zijn ook erg mooi!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top