Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 25 van 25
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Da's mooi maar ik denk dat weinig mensen de EMG sound zullen beschrijven als "te warm en te rond."

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Dat kan natuurlijk altijd.
    Ik had zelf de 81 niet geassocieerd met "rond" en "warm". Maar de gitaar doet ook veel.
    Jaartje of 2 terug eens gespeeld op een patrick koopman les paul model, met emg 81 in de brug......het enige nadeel was dat die gitaar niet te koop was
    Terwijl ik de 81 in verschillende gitaren heb gehad en daar niet vrolijk van werd.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    EMG 81 bij de brug:


  4. #24

    Standaard

    Egaal en gecontroleerd dan? Bij m'n strat met noiseless pickups heb ik altijd het idee dat hij iets onvoorspelbaars kan doen. Dat doet 'ie natuurlijk niet, maar ik houd wel van het idee!

    Ook had ik 't idee dat je alleen de elementen hoort en de rest van de gitaar niet meer. Dat bedoel ik een beetje met weinig karakter.

    Uiteindelijk zit 't letterlijk tussen de oren en kies je instinctief voor een sound of niet.

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Powderfinger Bekijk bericht
    Dat doet 'ie natuurlijk niet, maar ik houd wel van het idee! .


    Qua aktief:ik heb een Ibanez RGA72 uit 2010,waar ze standaard inzitten.Ik gooi altijd alles meteen er uit,en Dimarzio er in,maar bij deze had ik nooit de behoefte-speelde namelijk een tijd lang alleen over en ZOOM G3 en daar bevielen (en bevallen) ze me best eigenlijk.Tot ik dan weer van Marshall ben voorzien laatstelijk-wat een bagger!Die pickups dan,de andere twee klinken als nooit tevoren.Nu is die RGA wel zo'n ongelooflijk lekker gitaartje dat ik die dingen er dus meteen ga uitslopen,alsnog,en gewoon een Dimarzio erin (halselement gebruik ik echt nooit dus die laat ik gewoon zitten.Nou zit er wel een 'los' voorversterkertje met zo'n leuke midscoop op,dus misschien laat ik dat gewoon zitten-alleen zou dan een X2N misschien een beetje veel van het goede kunnen zijn.hoewelnverbeterbare hardrock/metalfan,dus misschien gaat het best goed.
    Maar een vreemde gewaarwording vond ik het wel.Eens zien of ik nog iets leuks met bij vorkeur creme of zebra heb liggen-dat maakt 'm natuurlijk nog fouter jaren tachtig om te zien dan-ie al is.Heerlijk.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top