Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    ah... ja... Meh, vraag me af of die lui van die website wel eens een EMG volledig uit elkaar gehaald hebben :P epoxy en kapje lossnijden en dan de spoelen doormeten. Een EMG zonder de preamp klinkt overigens echt ontzettend saai.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb ook amper ervaring met die dingen. Ooit een setje SSH op een superstrat gehad. Toen werd dat verhaal ook in de MM verteld, zo komen dingen de wereld in....

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    De musicman silhouette had altijd passieve pick-ups met een preamp erin. Viel de batterij uit werkten de pick-ups nog steeds alleen met meer ruis. Parallell systeem wat Orpheo al aangaf.
    De emgs uit mijn luke werkten inderdaad alleen met batterij en zonder batterij was mijn signaal compleet dood.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    De silhouette special heeft een silent circuit, met een soort van dummy coil iets (weet ik hoe het werkt), als ruisonderdrukking. Volgens mij is dat toch weer anders dan een preamp?

    Het werkt op zich wel, alleen op eoa manier werkt het beter met de originele pickups als met de bareknuckles die ik er nu in heb.

  5. #15

    Standaard

    Ik heb wel eens actieve EMG's gehad, maar ze gingen me snel vervelen. Te warm, te rond, te weinig karakter. Behalve af en toe een passieve hum in de brug heb ik überhaupt niet veel met humbuckers. Het actieve lijkt alles wat ik er niet aan waardeer alleen maar te versterken.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    EMG's werden destijds vooral verkocht op ruisvrij, gelijkmatige sound en uiteraard dat het een actief circuit was. Juist die gelijkmatigheid knapten velen op af. Tegenwoordig is het vooral iets voor de hevige metalen, denk ik.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Powderfinger Bekijk bericht
    Ik heb wel eens actieve EMG's gehad, maar ze gingen me snel vervelen. Te warm, te rond,
    Ik ben benieuwd over welke EMG's dit gaat, en in wat voor gitaar.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 19 juli 2019 om 07:36

  8. #18

    Standaard

    Ik ben zelf al jaren superlblij met mn Claptonstrat met de Lace sensors.
    Smaken verschillen uiteraard maar ik houd nu eenmaal van over the top Fender-glas-Rinkel-belletjes.
    Samen met de 20db boost, wissel je heel easy van 70-Ies dunne clapton rinkel naar een dikke lukather sound.
    Enige minpuntje is dat Lace sensors er gewoon niet uitzien.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Ik vind lace sensors echt niet lelijk

    Midboost van de clapton strat is wel vet. Jaren geleden eens eentje getest, die was alleen verminkt met een Kahler. Verder een kickass gitaar.

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ik ben benieuwd over welke EMG's dit gaat, en in wat voor gitaar.
    Dat was een Shecter Hellraiser C1, die met vaste brug. Nu zijn het 81/89's zie ik. Ik had 'm een jaar of 5 terug en de vorige eigenaar had 'm ook al een tijdje.

    Prachtige gitaar hoor, maar hij pastte gewoon niet bij mijn stijl.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top