Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard Nog fans van actieve elementen hier?

    Ik weet dat het niet ieders cup of tea is maar zijn er nog fans van actieve pickups hier?
    Ik hou zelf wel van de wat fellere attack. Verder een groot fan van GFS Red Actives.
    Zwaar onder gewaardeerde pickups als je het mij vraagt.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    wild-westland
    Berichten
    716

    Standaard

    Ieder z'n smaak en het maakt ook uit wat je er mee doet. Persoonlijk ben ik meestal geen fan van actieve elementen maar ik ben een oude leuning die nog steeds de muziek uit z'n jeugd maakt dus laat dat mee tellen bij mijn mening. Persoonlijk vind ik de voordelen meestal niet opwegen tegen de nadelen en heb ik een hekel aan het wat levenloze opgeblazen geluid bij gitaar. Voor basgitaar vind ik het meestal beter te pruimen maar toch ook niet echt mijn ding ondanks dat ik bv. vooral Musicman gewoon prima vind klinken, doen ze overigens nog steeds als de batterij leeg is.

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    De laatste keer dat ik daar mee gespeeld heb is lang geleden. Dat waren Fernandes elementen. Zeg maar een goedkoper alternatief voor EMG. Ik speelde toen funk en voor strakke funkslagjes was het wel ok. Ook had ik totaal geen last van feedback wanneer ik tussendoor een solo speelde met veel gain. Ze waren erg stil.

    Ik denk niet dat ik nu nog met zoiets zou kunnen spelen. Het klonk veel te steriel en elektronisch. Maar het zou kunnen dat er door de jaren actieve elementen op de markt zijn gekomen die beter klinken.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik heb alleen ervaring met de bekende EMG's. 81, 85, zowel als brug als neck, in verschillende gitaren, maar ik kon er elke keer uiteindelijk niks mee.

    Nu heb al een paar maanden een setje EMG 57/66 liggen. Maar de gitaar die er omheen moet, moet nog komen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwispelhond Bekijk bericht
    Ieder z'n smaak en het maakt ook uit wat je er mee doet. Persoonlijk ben ik meestal geen fan van actieve elementen maar ik ben een oude leuning die nog steeds de muziek uit z'n jeugd maakt dus laat dat mee tellen bij mijn mening. Persoonlijk vind ik de voordelen meestal niet opwegen tegen de nadelen en heb ik een hekel aan het wat levenloze opgeblazen geluid bij gitaar. Voor basgitaar vind ik het meestal beter te pruimen maar toch ook niet echt mijn ding ondanks dat ik bv. vooral Musicman gewoon prima vind klinken, doen ze overigens nog steeds als de batterij leeg is.
    Dat komt omdat ze geen actieve pick-ups hebben, maar passieve met een pre-amp. Actieve pups zijn laagvormig en hebben veel te weinig output om zonder pre-amp geluid te produceren.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Jarenlang een ebmm luke gehad, met de bekende eng-sa single coils en de 85er in de brugpositie. Veelzijdige, strakke klank en echt een Zwitsers zakmes waar je alle stijlen kon spelen.
    Gaandeweg veranderde mn smaak en vind ik mijn huidige passieve gitaren wat breder en voller klinken. Opener ook.
    Actieve pick-ups, niet perse slecht of lelijk, hooguit anders.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Jarenlang een ebmm luke gehad, met de bekende eng-sa single coils en de 85er in de brugpositie. Veelzijdige, strakke klank en echt een Zwitsers zakmes waar je alle stijlen kon spelen.
    Gaandeweg veranderde mn smaak en vind ik mijn huidige passieve gitaren wat breder en voller klinken. Opener ook.
    Actieve pick-ups, niet perse slecht of lelijk, hooguit anders.
    +1. Het ligt er aan welke muziek je speelt en wat je lekker vindt klinken.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Actieve pick-ups, niet perse slecht of lelijk, hooguit anders.
    Ik vind het sowieso lastig. Wat ik bij anderen fantastisch vind klinken kan ik zelf echt helemaal niks mee. Raar.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Dat komt omdat ze geen actieve pick-ups hebben, maar passieve met een pre-amp. Actieve pups zijn laagvormig en hebben veel te weinig output om zonder pre-amp geluid te produceren.
    Nop, dit is niet correct. Actieve pickups van EMG of Seymour Duncan zijn absoluut niet laag ohmig. Het zijn volledige spoelen, hoogohmig, met een actieve preamp. De preamp maakt het een laagohmig signaal, het is namelijk een partial differential preamp. Wat dat doet is de signalen van de spoelen elk individueel behandelen en dat verwerken en samenvoegen tot 1 signaal. Waar de duncan 'blackout' preamp anders is dan de preamp van EMG, behalve natuurlijk voicings en output, is dat de preamp van duncan ook nog een deel signaal van de pickup zelf door het actieve signaal mengt. Bij sommige blackouts is dat meer (de losse preamp zelf bijvoorbeeld) dan bij andere (de blackout 2 bijvoorbeeld). Batterij hier loskoppelen zal dus stilte opleveren omdat je de preamp niet kan omzeilen, dus het signaal van het passieve deel van de pickup loopt zeg maar dood.

    Dat die pups van MM het wel doen zonder batterij is omdat die preamps vaak een parallel circuit zijn aan het signaal van de pickup ipv een serieel circuit. dus als de batterij uitvalt, gaat het signaal van de pickup zelf ongestoord naar de output.

    Een écht laagohmig actieve pickup is de Fishman Fluence.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Oh ok, ik heb het altijd anders gedacht en begrepen door sites zoals deze:

    http://active-guitar.com/guitar-tech...-want-to-know/

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top