Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 17 van 17

Discussie: Nieuw gazonnetje

  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoffel43 Bekijk bericht
    Heb je helemaal gelijk in. Jammer genoeg staan deze bij de mijne te dicht op elkaar waardoor ie makkelijk ontstemt. Mogelijke oplossing hiervoor is onderweg. Ben benieuwd... kan in dat geval wel eens mijn nummer 1 gitaar worden dan!
    Ik kon er eerst ook amper drie nummers mee spelen voordat hij onzuiver werd. En ik hoorde veel 'pling' tegen het metaal. Na afstellen eigenlijk geen klachten meer.

    Enige andere minpuntje en tevens tip: houd de strap buttons goed in de gaten. Bij mij draaide eentje zich al direct vast op de schroef, waardoor de button niet meer aansloot op de body. Keurig een nieuwe gekregen, maar ik merk dat ze de neiging hebben mee te bewegen met je gitaarriem. Regelmatig even controleren en aandraaien dus, anders loop je kans dat je gitaar een keer een lelijke smak maakt.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Mooie kermishoerebak hoor!
    Hahaha, ja zo kun je 'm ook bekijken inderdaad.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoffel43 Bekijk bericht
    Wat is dat toch met vrouwen en Gretsch? Heb er hier ook zo ééntje zitten. Net hetzelfde verhaal. Enkel de Gretsch blijft beneden staan. De rest moet naar boven....



    Heb je helemaal gelijk in. Jammer genoeg staan deze bij de mijne te dicht op elkaar waardoor ie makkelijk ontstemt. Mogelijke oplossing hiervoor is onderweg. Ben benieuwd... kan in dat geval wel eens mijn nummer 1 gitaar worden dan!

    Congratz met de Gretsch en het gazonnetje!
    Thanks, ik kwam eerst eigenlijk de Harley Benton BigTone trem VW tegen op de Thomann site en wilde die eerst kopen (nieuw voor maar 249 euro), maar ik las op internet dat daar de brug en Bigsby niet met elkaar overeenkwamen en daardoor de brug zelfs ging kantelen bij dikkere snarensets en tremologebruik. Dus uiteindelijk toch maar wat centen erbij en voor de 'real deal' gegaan en geen spijt van. Van mijn vrouw had de Harley Benton dan ook in de huiskamer mogen staan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door budje Bekijk bericht
    Volgens mij heb ik dit al eens eerder ergens gezegd, maar ook dit is zo'n gitaar waarbij je eigenlijk een maatpak bij aan moet!

    Mooi man!
    Thanks, inderdaad dat beeld heb ik er ook bij. Nu draag ik geen maatpakken, maar ik heb opeens wel een colbertje gekocht, met die gitaar en optredens in gedachte.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Powderfinger Bekijk bericht
    Ik kon er eerst ook amper drie nummers mee spelen voordat hij onzuiver werd. En ik hoorde veel 'pling' tegen het metaal. Na afstellen eigenlijk geen klachten meer.

    Enige andere minpuntje en tevens tip: houd de strap buttons goed in de gaten. Bij mij draaide eentje zich al direct vast op de schroef, waardoor de button niet meer aansloot op de body. Keurig een nieuwe gekregen, maar ik merk dat ze de neiging hebben mee te bewegen met je gitaarriem. Regelmatig even controleren en aandraaien dus, anders loop je kans dat je gitaar een keer een lelijke smak maakt.
    Dank voor de tip! Ja, ik vond die strap buttons idd ook wat vreemd aanvoelen met erop draaien, alsof je ze heel precies recht moest houden, dat ze snel scheef erop zouden draaien. Ik controleer ze idd regelmatig en laat de riem ook vast erop zitten.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard Nieuw gazonnetje

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Powderfinger Bekijk bericht
    Ik kon er eerst ook amper drie nummers mee spelen voordat hij onzuiver werd. En ik hoorde veel 'pling' tegen het metaal. Na afstellen eigenlijk geen klachten meer.

    Enige andere minpuntje en tevens tip: houd de strap buttons goed in de gaten. Bij mij draaide eentje zich al direct vast op de schroef, waardoor de button niet meer aansloot op de body. Keurig een nieuwe gekregen, maar ik merk dat ze de neiging hebben mee te bewegen met je gitaarriem. Regelmatig even controleren en aandraaien dus, anders loop je kans dat je gitaar een keer een lelijke smak maakt.
    Geen probleem met de buttons hier... zijn toch standaard schaller straplocks?
    Ontstemming zou echt wel liggen aan de te korte afstand tussen bigsby en brug. De snaren gaan te steil omhoog naar de brug om goed te zijn. Kijk maar:
    Laatst gewijzigd door Stoffel43; 14 juli 2019 om 23:41
    Kris

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    gaat dit dan om zo eentje? https://www.bax-shop.nl/b-stock-aanb...t-white#bstock
    Als ik nog ergens een ruggetje had rondslingeren wilde ik er ook wel een opzich :P
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    gaat dit dan om zo eentje? https://www.bax-shop.nl/b-stock-aanb...t-white#bstock
    Als ik nog ergens een ruggetje had rondslingeren wilde ik er ook wel een opzich :P
    Ja dat is m inderdaad.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.356

    Standaard

    Ja, toch wel lekker hoor.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juli 2009
    Locatie
    Hier
    Berichten
    3.211

    Standaard

    Lekker hoor die Gretsch!

    Dames zijn inderdaad gek op dit soort gitaren
    Daarbij zijn de Electromatic series geweldig veel gitaar voor het geld met het typische Gretsch geluid.

    Veel plezier ermee!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Stratjes zijn voor watjes 

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top