Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard Elk custom 60 watt head

    Hey! Daar ben ik weer. Ik zit er aan te denken om deze head te kopen uit de jaren 70.Hij werkt nog prima, maar wellicht wat opknappen, vervangen condensator, etc. Nu krijg ik niet helder wat het ohmage is vd versterker. Er zitten twee uitgangen op. De verkoper dat de hoofduitgang 4 ohm is. Wat is dan mogelijk de andere uitgang?
    Laatst gewijzigd door larsje; 12 juli 2019 om 15:39

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    doe effe de link erbij naar de advertentie, da's hendig wittenie

  3. #3

    Standaard

    ELK Custom Amp 60 buizenversterker top uit de 70's
    € 250,00
    http://link.marktplaats.nl/m14310918...=socialbuttons

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Het lijkt mij een kopie van de Fender versterkers uit die tijd. Die waren inderdaad ook 4 ohm, en die hadden ook een extra speaker uitgang (ext. speaker van external volgens mij) zodat je er twee kabinets op kon aansluiten. Hoeveel ohm je er dan op kon of moest aansluiten weet ik niet. Volgens mij sloten mensen er destijds gewoon 2 fender kasten van ieder 4 ohm op aan, maar als je het precies wilt weten moet je daarvoor bij iemand anders zijn. Maar wat de verkoper zegt zal dus waarschijnlijk wel kloppen.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb deze lang geleden gehad. Idd Fender cloon maar dan met EL34's. Leuk ding maar heel erg slechte componenten. Ik geloof dat er werkelijk geen enkele weerstand of condensator nog goed was (merk was Atlas).
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  6. #6

    Standaard

    Ja, dat is precies het plan. Alle weerstanden en condensatoren vervangen. Weet je van welk type fender het een clone is?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Valt best mee hoor. Idd niet de beste componenten maar allemaal te vervangen. Niwt klakkeloos maar gewoon meten. Je zal zien dat veel caps waar hoge spanning op staat zijn gaan lekken. Weerstanden valt ook best mee. Ook een fender heeft verlopen weerstanden hoor. Bereken en meet de buisinstellingen en je weet zo wat er fout gaat.

  8. #8

    Standaard

    Ha leuk! Met jouw hulp hopelijk 😉

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larsje Bekijk bericht
    Ha leuk! Met jouw hulp hopelijk 😉
    Altijd goed. 😎

  10. #10

    Standaard

    Elks waren goedkope, Japanse, kopieen van fender versterkers.Die Atlas kondensatoren (Atlas) zullen zeer waarschijnlijk lek zijn. Ze zitten ook in Japanse Guyatone versterkers. Gewoon vervangen, maar ook de trafo's zouden wel eens erg tegen kunnen vallen. Dan wordt het nog een dure zaak.

    In mijn Guyatone heb ik een Mercury Magnets OT gezet en heel wat onderdelen vervangen en ben er heel tevreden mee.

    Dus als het je die investering waard is lijkt het me een leuk project.


    Alf

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top