Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 mei 2007
    Locatie
    Het Hoge Noorden des Lands
    Berichten
    216

    Standaard Geboost signaal in Fulltone OCD

    Sorry als deze vraag al eens gesteld en beantwoord is; ik heb altijd ruzie met de zoekfunctie van Gitaarnet. Ik heb op mijn pedalboard een SD Pickup Booster (de 'oude' versie) vóór een Fulltone OCD staan. Ik krijg een prachtige warme toon met veel gain als ik de SD helemaal opendraai en de gain van de OCD op ongeveer 25% zet. Maar ik vraag me af of zo'n geboost ingangssignaal niet schadelijk kan zijn voor de OCD. Ik heb geen verstand van elektronica, maar sommigen van jullie wel. Ik ben benieuwd. :-)
    "Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."


    ― Philip K. Dick

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Hij doet het nog steeds? Volgens mij kan het geen kwaad, maar ik ben niet zo'n techneut, dus anderen zullen vast met een betere onderbouwing komen. Zelf gebruik ik soms ook een od-pedaal > od-pedaal.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 10 juli 2019 om 14:46
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 november 2001
    Locatie
    Cuijk
    Berichten
    579

    Standaard

    Dat is toch "stacken"? Meerdere pedalen na elkaar om meer drive te krijgen? Ik heb zelf een tubescreamer voor mijn OCD voor vette scheur.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Je hebt kans dat bij een te hoge boost je het ingangssignaal overstuurt en dan..... oh.. wacht...
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #5
    Senior Member