Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 25 van 25
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Helemaal mee eens. Bill Lawrence was een koning!.
    Tja-toen ik mijn '81 Dean model Z verkocht had ik die L500L er beter uitgehaald....dat was een beetje dom.

  2. #22

    Standaard

    Gevonden op The Gear Page, discussie over Schecter pups. Ter info.

    Apocalypse - My favorite pickup right now. Interestingly enough, these use 3 magnets per pole, a mixture of ceramic, AlNiCo II and AlNiCo V. For me they have a really gritty, saw tooth edge on high gain that is both consistent overall but organic sounding (as opposed to say EMG 81/85, which have an edge that is extraordinarily consistent, almost mechanical). They are hot but not too hot, and the neck pickups (especially with a little extra string height) give really clear but warm tones. I also find that even on high gain, the individual notes inside chords are not overwhelmed by noise, like with some super hot pickups. To me, these are just a great balance of edge and clarity. I have played with 2 guitars that have apocalypse pickups, and watched a dozen YouTube videos of these pups, and I always love the sound that they produce in any guitar.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.650

    Standaard

    prachtig verhaal, en ik snap je zoektocht naar de holy grail.
    MAAAAAARRR. 1 magneet, 2 magneten, 10 magneten per pool levert je maar 1 ding op.
    1 constant magneetveld met 1 constante kracht. wat je beïnvloed met al die magneten door elkaar dat je magneet veld verandert.
    was hij met 1 magneet misschien aan de bovenkant als een bol, met 2 misschien als een h en met 3 als een W of M etc.

    daar waar je vanwege de top van een veld de pickup laat zakken zal het lagere gedeelte van het veld minder invloed hebben.
    (zie het als een teiltje met water waarin je eerst een klein druppeltje gele ecoline in laat vallen , daarna wat rood en dan wat blauw.
    alles kleur valt grotendeels weg tot de mengkleur van de drie gebruikte en als er nog wat van die andere te zien is is dat miniem)

    hoe breder het veld hoe, naar mijn idee, minder strak alles zal klinken.
    (daarom is er ook een verschil tussen een single coil dual blade en een humbucker dual blade.)

    vergeet niet, in de gitaarwereld is ook de wens de moeder van de gedachte, iets willen horen vanuit een overtuiging en dan kan met merk te maken hebben of gitarist die iets specifieks gebruikt.

    als je de fysieke kenmerken van materiaal niet onderkent dan ga je daar niet uitkomen waar je heen wilt

  4. #24

    Standaard

    "was hij met 1 magneet misschien aan de bovenkant als een bol, met 2 misschien als een h en met 3 als een W of M etc." Mooie fantasie, maar zo hard loopt het nog niet:


    (magneetveld van A5 met keramische magneetspacer)

    Voor meer info over magneetvelden in pickups:
    http://www.skguitar.com/SKGS/sk/Imag.../Magnetics.htm

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.650

    Standaard



    dualtone



    p90.

    ik wil het nog 1 keer proberen
    je ziet hier een dual tone en een p90 en de velden zijn duidelijk anders.
    gooi dingen bij elkaar en het veld zal veranderen maar er blijft een constante, en dat is dat het veld en de gaus sterkte/kracht niet verandert.
    dus snaren trillen erboven het magneetveld met de spoelen verwekt daardoor een stroom en je krijgt een bepaalde output.
    je kan een pickup dichter bij de snaren zetten of verder weg en wat verandert is de output, opgewekte stroom.
    ( net als met een fietsdynamo, fiets je harder, brand het lampje feller MAAR krijgt geen andere kleur)
    het enige wat interessant zou kunnen zijn is dat je diverse mageneten aan en uit zou kunnen zetten, maar daarmee verander je alleen het magnetisch veld en dus weer de mate van stroom die je door spelen opwekt.

    ik denk wat dat betreft dat speeltechniek, hoe en waar en met wat je de snaren aanslaat meer teweeg brengt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top