Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1

    Standaard Alnico V, alnico VIII vraag (voor de techies)

    Hallo,

    Iemand een idee hoe sterk het magnetisch veld van deze twee van elkaar verschillen (in procent bijvoorbeeld) en hoe dit zich omzet in signaalvoltage of dB ?

    Alvast bedankt aan de knapperd die hier iets concreet kan op antwoorden.

  2. #2

    Standaard

    (PS: weet wel dat je ze gedeeltelijk kan magnetiseren, maar laat ons ons baseren op wat typisch verkocht wordt)

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    alnico8 is geloof ik ongeveer 35% sterker dan a5. ik heb dat percentage onthouden maar ik weet niet meer waarvan. Edoch... de signaalsterkte (voltage) hangt af van meer factoren dan alleen de spoel en niet elke humbucker zal goed klinken met een a8. a8 is slechts 1 van de vele gereedschappen om een tone te maken. Voorbeeld: een custom5 van seymour duncan voelt en klinkt bijna even hot als de alternative8, ondanks de lagere weerstand en de alnico5, op papier allemaal zwakker. Komt door de fletcher munsen curve; we ervaren beide pups als even hot omdat de custom5 een bump (resonance pike)heeft in de frequenties die we makkelijker horen, dan de resonance spike van de alt8.

  4. #4

    Standaard

    Je maakt een goed punt, Orpheo. Zal het gewoon proberen, de boel eruit, en A8 erin.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top