Probleempje. Eigenlijk iets wat niet zo héél moeilijk kan zijn, maar ik kom er gewoon niet uit. Multimeter gebruikt, via Google proberen op te zoeken en bij de plaatselijke gitaarwinkel geweest. Allemaal zonder resultaat.

Het punt is het volgende:

De input van mijn Ovation 1868 Elite was gaar. Kwestie van 'even' vervangen dus. Bij de gitaarshop een reguliere Switchcraft jack input gehaald. De input die er oorspronkelijk in zat was een 9-polige. Foto gemaakt van hoe de bedrading voorheen zat en toen alles los gesoldeerd.

Kabeltje ingeplugd en met de multimeter alles doorgemeten zodat ik kon achterhalen welke draad welke functie had. Kan namelijk online geen kleurcode vinden van deze Ovation. Uitgezocht wat is de ground, wat is de tip, etc. Als zodanig opgeschreven. Als ik dat vergelijk met de foto komt dat totaal niet overeen.

Voorheen waren er kabeltjes aangesloten op pooltjes waar ik met de multimeter geen signaal kreeg. En ik krijg met de multimeter wel signaal op pooltjes die nooit aangesloten zijn geweest. Toch functioneerde de gitaar (afgezien van de half rotte input) gewoon prima.

Op de Switchcraft allerhande combinaties geprobeerd met aansluiten, maar niets werkt. Slechts een keer héél weinig geluid met de versterker op vol volume maar dat mocht geen naam hebben. Batterij is niet leeg. Vanmiddag voor de derde keer bij de gitaarwinkel geweest, maar daar hebben ze ook geen idee.

Ik heb:
- rood
- wit
- zwart
- mantel

Op de 9-polige input van Ovation zaten deze alle vier apart ergens aangesloten. Bij de Switchcraft heb ik drie aansluitingen en heb ik de mantel gewoon bij de ground gedaan.

Doe ik iets fout? Zien we iets over het hoofd? We hebben geen idee meer.

Weet iemand van jullie misschien iets? Bij voorbaat enorm dank! :-)

Hoop dat het verhaal zo duidelijk is. Zo niet, dan zal ik wat foto's uploaden.