Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 21 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 204
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik heb met verschillende HB gitaren op het podium gestaan, sterker nog, dat doe ik nog steeds..... zonder problemen trouwens.
    Meet Pacifica's heb ik nooit iets gehad..... volgens mij maar één keer op zo'n ding gespeeld.


    Maar goed...... "goedkope materialen" zegt feitelijk alleen iets over de prijs en niets over de kwaliteit.

    Ik snap dat de HB uit 'mijn' filmpje kut klik kt vanwege de materialen. Iedereen weet dat dikke pots beter klinken dan kleine en dat een "bone nut" dat ook doet. Helaas wordt dat moeilijker/onmogelijk als je dit blind test.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Maar goed...... "goedkope materialen" zegt feitelijk alleen iets over de prijs en niets over de kwaliteit.
    Prijs en kwaliteit hoeven niet 1 op 1 aan elkaar gerelateerd te zijn nee. Iets wat duur is hoeft niet automatisch goed te zijn en iets goedkoops niet meteen slecht. Maar doorgaans legt het toch al snel af qua levensduur.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik snap dat de HB uit 'mijn' filmpje kut klik kt vanwege de materialen. Iedereen weet dat dikke pots beter klinken dan kleine en dat een "bone nut" dat ook doet. Helaas wordt dat moeilijker/onmogelijk als je dit blind test.
    Dat beweer ik ook allemaal niet. Ik heb het niet over klank maar over uitval / defecten op korte termijn. Fijn dat HB daar kennelijk helemaal geen last van heeft en dat er zonder ook maar 1 exemplarische uitzondering perfect afgestelde en goed klinkende top-instrumenten waarmee je je leven lang vooruit kunt tegen een schijtprijs van de lopende band rollen. Daar kan Gibson idd nog wat van leren.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Uitval van een 200 EUR gitaar komt om onnavolgbare wijze een betere beter over dan uitval van een 2.000 EUR gitaar.

    Maar ik merk dat het topic al een verkeerde kant op gaat.



    Vette goedkope gitaren graag....!!

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 april 2011
    Locatie
    Daar
    Berichten
    2.812

    Standaard

    Epiphone Dot, wordt nauwelijks meer gebruikt maar prima gitaar. Ook zo mijn G&L Asat Special Tribute, 2e hands voor weinig kunnen kopen, zijn nieuw wel wat gestegen in prijs.

  5. #15

    Standaard

    SX maakt voor het geld ook goede gitaren. Evt zelf de hals afronden en de pickups vervangen.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    In de basis zijn die sx gitaren echt wel prima voor het geld.
    Alleen zijn de pick-ups niet best. Vervang je die, ben je bijna net zoveel zo niet neer kwijt dan die gitaar kost.
    Op YouTube staat trouwens een leuk filmpje van een sx gitaar met Fender cs 54 pick-ups, als je echt een dure upgrade wilt😂:

    https://youtu.be/b7OO6yY3hho

    Gast speelt ook lekker!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    SX gitaren....is dat iets nieuws of leef ik gitaartechnisch onder een steen? Nog nooit van gehoord...

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    The music alliance is dealer van sx gitaren, zit bij jou in de buurt in het Zuiden:

    https://www.tma-benelux.com/nl/content/15026/contact

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    SX gitaren....is dat iets nieuws of leef ik gitaartechnisch onder een steen? Nog nooit van gehoord...
    Merk bestaat zeker al zo’n 15 jaar. Was vooral in de VS een kleine sensatie.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Al die london cities zijn toch ook best goed voor het geld wat je toen betaalde. En ook niet alleen die bewierookte eerste lichting. Ik heb er best wel een paar latere producties bespeeld en dat waren prima gitaren voor het geld.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top