Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 21 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 204
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard Vette goedkope gitaren

    Ik zit niet te wachten op allerlei claims, maar wel op filmpjes waar goedkope gitaren verbazen.
    Deze gitaar kost momenteel 189 eur incl. verzendkosten.


  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Hoe kunnen ze het eigenlijk maken voor dat geld? Als je alle onderdelen los koopt op aliexpress is het nog duurder en is ie niet eens gespoten.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Thomann koopt gigantisch groot in, dat drukt de kosten enorm. Ik weet hoeveel het een merk kost om n gitaar te laten maken in grote aantallen bij de grote fabrieken (world musical, spg, yufeng) en dat is bizar weinig.

    Een singlecut Carved figured Maple top, Duncan pickups van een gerespecteerde merk kost dat merk inkoop 200 dollar. De dealer betaald 375. De consument 695 minimaal.

    Thomann is ook zo groot dat zij op Harley Benton wel quitte, zelfs iets verlies willen draaien, zodat je maar terug komt en andere Gears erbij koopt. Kabels, snaren, amps, upgrade onderdelen.


    Zo kan t dus zo goedkoop.

  4. #4

    Standaard

    Een squiert



    maar erik
    je snapt toch wel ,marketing, 'nieuwe" markt aanboren ofzo, eennuu fair trade is in dit segment helemaal het raam uit

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Zo kwam er vandeweek in mijn youtubelijstjedinges dit filmpje voorbij betreffende een harley benton bas:

    https://youtu.be/XqvxmImg7ts

    De Sandberg vind ik net wat lekkerder (en die zijn al niet peperduur), maar de HB komt akelig dichtbij...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Van alle tijden toch? Hier ligt nu een ES-339 kopie op de werkbank, een Pasadena van eind vorige, begin deze eeuw. Kostte toen nog geen 200 euro. De basis, het hout en de constructie en de frets en de afwerking, is echt helemaal niet slecht, voelt zelfs Matsumoko-achtig goed aan. Hoe de elektronica klinkt dat weet ik nog niet, no-name humbuckers, kleine pots, boeit niet zo, dat is makkelijk te vervangen en er ligt hier nog wel wat (o.a een set SD A2). Hardware (brug, tuners) ook allemaal no-name, maar netjes en stabiel.
    (Helaas had iemand geprobeerd de kop te vergibsonnen, maar dat was niet helemaal gelukt, dus ik probeer dat nu wat netter te maken. Je zult het altijd blijven zien maar ach hij komt toch niet in close-up op TV. )
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 22 juni 2019 om 11:14
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Ik kan me voorstellen dat de kwaliteit wat minder constant is over de exemplaren en dat je het een beetje moet treffen.

    Tuurlijk heb je tussen dure gitaren ook mindere exemplaren van een model, maar ik verwacht dat dat minder vaak voorkomt.

    Zolang het afwerkings-issues zijn en je bent een beetje handig heb je met een goedkope gitaar wat leuks voor weinig geld. Moet je er geld bij gaan leggen om dingen goed of beter te krijgen, dan moet je even kijken of het nog wel zo'n koopje is.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Met een goede kwaliteitscontrole kunnen bugetgitaren ook all over goed zijn. De goedekoopste yamaha pacifica en de ibanez gio lijn zijn daar een voorbeeld van.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.916

    Standaard

    Yamaha Pacifica is best goed ja, maar de potmetertjes en 5-way pu-switch deden toch al vrij snel niks meer en ik weet dat ik niet de enige ben met dit euvel. Voor mij de moeite niet om garantie te claimen, ik ben in staat om dit zelf op te lossen. Maar ben je dat niet en iemand moet dat tegen materiaal- en uurloon oplossen, dan heb je toch al snel bijkomende kosten.
    En je instrument is toch ook minder betrouwbaar met die goedkopere materialen. Leuk als je ermee op de bühne staat en er komt geen geluid uit door een cheapo potmetertje of schakelaar.
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top