Ik speel nu enige tijd met een Sennheiser van de eerste generatie. Op zich is de geluidskwaliteit best prima, maar ik merk dat het bereik wat beperkt is. Ik moet echt pal voor mijn zender staan zodat de beltpack en zender zonder obstakels met elkaar in contactd staan en dan gaat het een meter of 4-6 goed. Max. Ga ik verder van de zender af ga krijg ik drop outs. Daarnaast verbruikt het ding aardig wat batterijen.

Ik heb de laatste maanden in mijn nieuwe band met een simpel omgevingsmicrofoontje gespeeld waarbij ik zelf mijn Kemper in mixte via een Behringer Air 12. Dat stond in een flightcase achter me. Maar... de band heeft nu geïnvesteerd in een Mackie DL32 dus qua in-ear ervaring ben ik weer helemaal het mannetje.

Dat ding gaat in een rekje en dan is het wel handig dat mijn IEM daar direct bij kan, maar dan staat ie dus niet meer altijd pal achter me en dat kan qua bereik wel vervelend worden.
Met vernieuwd enthousiasme overweeg ik daarom om een wat moderner setje aan te schaffen. Wil er ook weer geen honderden euro'ss aan uit geven.
Bij Thomann hebben ze vrij goedkope setjes maar ik vraag me af of de geluidskwaliteit daar goed van is (mn bang voor ruis). Iemand ervaring met die dingen? Of nog tweedehands tips?
En welke frequenties zou ik nu moeten kiezen?