Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17

Discussie: Late to the party

  1. #1
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Music Late to the party

    Ken je dat? Een pedaal was 6 jaar geleden all the rave, maar de hype was even aan je voorbij gegaan en je komt er nú pas achter wat een briljant ding het is.
    Overkwam me vorige week weer eens, met de MP Sweet Honey Overdrive (Deluxe versie met iets andere toonregeling in mijn geval). Mijn hemel wat een fantastisch ding zeg.
    Naam: IMG_20190614_182704348.jpg
Bekeken: 522
Grootte: 102,4 KB
    Prima compressie, dik laag dat niet in de weg zit... precies alles wat ik prettig vind en waarvoor ik normaal gesproken alleen de Ibanez Tube King vond excelleren. Maar deze schoont nog beter op, bizarre dynamiek wat dat betreft.

    Afijn, ik heb nog wel een paar voorbeelden, maar ik dacht: misschien zijn er meer leuke verhalen. Shoot!
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ja, dat is heel herkenbaar. Het is echt niet zo dat alles wat nieuw op de markt komt beter is. Het is een marketingding hè, net als met waspoeder: nu nog witter... Ik heb een zwik pedalen uit de jaren tachtig en die staan deels op mijn board, gewoon omdat ze het live goed doen. En ik ontdekte een jaar geleden weer hoe goed de Emma Reezafratzitz eigenlijk is.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Behalve de Boss Me-5 multi effectenbak is dat voor mij het vintage Ibanez PDD-1 delay pedaal. Daar kun je toch wel een erg lekkere chorus sound uithalen vind ik. De delay sound mag er ook zijn overigens. Pas 2e hands op de kop getikt voor een redelijk prijsje.

  4. #4
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Ik heb lang bij de "modeling kerk" gezeten maar ben inmiddels paar jaar terug met een el34 en paar pedalen. Ik heb ook een Mad Professor "little green wonder". Heerlijk ding. Een blijvertje. Kan ook heel mild voor Rolling Stones werk.
    Vriendelijke groet,

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Jarenlang de SH gebruikt maar no longer.
    De liefde is niet over maar vertoont barstjes. Het goeie is, heel erg amp-like feel, als een 1x12 vintage amp, Supro achtig.
    Nadeel is toch de ingestelde eq wat teveel hoog af doet (dekentje) en een bumpy mid die met sommige combinaties gaat kwaken. Meer Sweet Honey Duck dan Bee.

    Laatst zei iemand tegen mij, waarom verkoop je al de oude meuk niet? Precies daarom, soms herontdek je een oude roestige liefde, currently de Klon.
    Maar wat we nu anders doen is ACHTER AAN.
    Wereld van verschil zoals iedereen weet.
    Zal dat lang gaan duren? Who cares.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.726

    Standaard

    Die Sweet Honey moet ik nog in alle gitaar/amp combinaties gooien, maar de eerste indruk was "hè hè"
    In die Deluxe versie zit een (zo klinkt het) licht aangepast Baxandall circuit, zodat je het mid indirect regelt door de standen van Treble en Bass. Dat ben ik met Vox inmiddels wel gewend het laatste decennium.

    Kijk, met sommige dingen ben je gewoon 'late to the party' door beschikbaarheid of geboortedatum. De EHX Deluxe Memory Man was al even populair voor ik er zelf verliefd op werd, maar dat heeft met beide oorzaken te maken
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Ken je dat? Een pedaal was 6 jaar geleden all the rave, maar de hype was even aan je voorbij gegaan en je komt er nú pas achter wat een briljant ding het is.
    Van pedalen heb ik niet veel verstand, maar ik heb dat met mijn Ernst Fliek Rover preamp.
    Maar dan 20 jaar later ipv 6


    En met de 5150 versterkers ook, nu ik erover nadenk.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 17 juni 2019 om 19:49

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Die Sweet Honey moet ik nog in alle gitaar/amp combinaties gooien, maar de eerste indruk was "hè hè"
    In die Deluxe versie zit een (zo klinkt het) licht aangepast Baxandall circuit, zodat je het mid indirect regelt door de standen van Treble en Bass. Dat ben ik met Vox inmiddels wel gewend het laatste decennium.

    Kijk, met sommige dingen ben je gewoon 'late to the party' door beschikbaarheid of geboortedatum. De EHX Deluxe Memory Man was al even populair voor ik er zelf verliefd op werd, maar dat heeft met beide oorzaken te maken
    Ja, die Memory Man Deluxe.... Wat is dat een fijn ding. Gaat de deur niet meer uit.

    Gepost met shitloads of beer.
    147-c Guitars

  9. #9
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Herkenbaar. Heb dat gehad met de TS9 (joh, lekker op tijd vriend) en een Klon Centaur kloon op een Fender bak. Staan beide standaard aan, afhankelijk natuurlijk op welke versterker ik speel.
    Gezocht: Ibanez DE7

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 december 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.809

    Standaard

    Leuke discussie!

    Ik heb dat met met een Analogman King Of Tone. Na jaren van GAS het ding vergeten (want: lange wachtlijst en absurde tweedehandsprijzen), weer GAS gekregen en toch maar mijn naam aan de wachtlijst toegevoegd. Ik was het ding weer vergeten totdat ik vorig jaar een mailtje kreeg dat ik hem kon bestellen. Geen moment spijt van, hij werkt werkelijk met iedere versterker, zolang je maar weet hoe je de interne 'presence' trimpot in moet stellen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top