Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    703

    Standaard Tips voor buiten spelen?

    Ey,

    A.s. zondag spelen wij voor het eerst buiten op een braderie (Haarlem). Nog nooit gedaan en voor ons een sprong in het diepe, , dus als iemand tips heeft aangaande het geluid, zijn ze meer dan welkom! Alvast dank!
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door purplejohn Bekijk bericht
    Ey,

    A.s. zondag spelen wij voor het eerst buiten op een braderie (Haarlem). Nog nooit gedaan en voor ons een sprong in het diepe, , dus als iemand tips heeft aangaande het geluid, zijn ze meer dan welkom! Alvast dank!
    Is er een PA of nemen jullie zelf versterking mee?

    Wij huren altijd aan PA-bedrijf in, tenzij het erg klein buitenoptreden is. Dan volstaan een potente zanginstallatie en een paar monitors, Om een goede bandsound te scheppen, versterken we alle instrumenten over de PA uit. Als je elkaar goed wilt horen, zijn in-ears handig, al heb ik daar zelf als gitarist een broertje dood aan. Maar het werkt op zich wel goed. Waar je mogelijk aan moet wennen, is dat je buiten of in een grote feesttent weinig tot nul akoestiek hebt. Ik stel mijn amp zo op dat ik hem goed hoor, dus relatief dichtbij.

    Hebben jullie een eigen bandmixer, iemand die de band kent en weet hoe hij de knoppen/schuiven moet bedienen?

    Voor de rest is het zaak buienradar in de gaten te houden. Staat de band beschut? Is er een overkapping? En is die lekdicht. Ik heb al eens meegemaakt dat de regen achter in mijn Koch Multitone zeek. Gelukkig liep dat allemaal goed af, maar toch...
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    703

    Standaard

    Nee, wij zijn niet zo goed voorzien. Hebben eigen zanginstallatie-tje en dan houdt het verder op. Verder goede bruikbare tips, dank je!
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Als ik een topictitel "Tips voor buitenspelen?" zie, denk ik toch eerst: Voetbal mee nemen.

    Kannikechniehelpenie.

    EDIT: En óók on topic: let op jullie spullen en/of vraag iemand om dat te doen, buiten en in een braderie-setting kan een dief zich wat gemakkelijker uit de voeten maken dan in een zaaltje.
    Laatst gewijzigd door piezo; 28 juni 2019 om 14:23
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door purplejohn Bekijk bericht
    Nee, wij zijn niet zo goed voorzien. Hebben eigen zanginstallatie-tje en dan houdt het verder op. Verder goede bruikbare tips, dank je!
    Maar je hebt wel monitors op het podium? Zo ja, dan is het niet heel veel anders dan in de kroeg. Zorg dat iedereen de zang goed kan horen en dat de band in balans staat. Ga daarom even voor het podium luisteren.

    Goeie van Piezo, let op je spullen, vooral bij het opruimen.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 28 juni 2019 om 14:48
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    703

    Standaard

    .......
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  7. #7

    Standaard

    Ik zie dit pas nu.
    Sorry, aan de late kant dus.
    Je spullen in de gaten houden (zie Piezo ook) en probeer alles draadloos te doen. Qua elektrische veiligheid ben je buiten kwetsbaarder dan binnen.
    Ik heb er net van twee afscheid genomen, en dat vinnik wel effe genoeg zo.
    Veel plezier!
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    703

    Standaard

    Er stond idd op onverklaarbare wijze een microfoon onder stroom. Deja Vu...? Maar was wel een leuke en aparte ervaring. Spelen op beheersbaar volume bleek een hele opgaaf. En idd constant iemand die op je spullen moet letten.
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top