Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 31

Discussie: Rosewood necks

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Dan heb je te grof schuurpapier gebruikt?

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Dus als ik met mn strat met indian rosewood hals in Amerika op het vliegveld aankom en ik word verzocht de koffer te openen, zagen ze hem in 2 stukken?
    Rare lui die Amerikanen
    Niet perse; maar ze gaan zeker wel controleren want het materiaal is simpelweg onderhevig aan internationale regelgeving. Net zoiets als dat je 10,000USD mag meenemen maar wel moet aangeven.

    Om te voorkomen dat je problemen krijgt, moet je een gitaarpaspoort aanschaffen.

    https://www.rvo.nl/onderwerpen/agrar...tencertificaat

    @Braml: welk grit heb je gepakt? welk merk schuurpapier? Maakt allemaal enorm veel uit. Idealiter pak je grit 320 en schuur je in de lengterichting, om door te gaan naar grit 400 en 600. In een perfect scenario pak je de frets ook gelijk mee, dan krijg je mooie, uniforme satineerkras. Na grit 600 is alles mooi mat. Tape dan je fretboard af en ga met grit 1000, 1200, 1500 en 2000 over de frets in de lengterichting van de frets (dus haaks op de snaar-richting zeg maar). Dan een microvezeldoek met wat polijstpasta (bijvoorbeeld commandant #4), boenen en klaar. Uurtje werk, max.

    'even' met schuurpapier er overheen is dus niet de juiste methode

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Dan heb je te grof schuurpapier gebruikt?
    Zou kunnen. Ik heb het met staalwol, een schuursponsje, en korrel 600 schuurpapier geprobeerd. Op internet hebben ze het veel over korrel 1500 of 2000 maar fijner dan 600 hadden ze niet bij de praxis..

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Niet perse; maar ze gaan zeker wel controleren want het materiaal is simpelweg onderhevig aan internationale regelgeving. Net zoiets als dat je 10,000USD mag meenemen maar wel moet aangeven.

    Om te voorkomen dat je problemen krijgt, moet je een gitaarpaspoort aanschaffen.

    https://www.rvo.nl/onderwerpen/agrar...tencertificaat

    @Braml: welk grit heb je gepakt? welk merk schuurpapier? Maakt allemaal enorm veel uit. Idealiter pak je grit 320 en schuur je in de lengterichting, om door te gaan naar grit 400 en 600. In een perfect scenario pak je de frets ook gelijk mee, dan krijg je mooie, uniforme satineerkras. Na grit 600 is alles mooi mat. Tape dan je fretboard af en ga met grit 1000, 1200, 1500 en 2000 over de frets in de lengterichting van de frets (dus haaks op de snaar-richting zeg maar). Dan een microvezeldoek met wat polijstpasta (bijvoorbeeld commandant #4), boenen en klaar. Uurtje werk, max.

    'even' met schuurpapier er overheen is dus niet de juiste methode
    Oke ik moet er duidelijk nog maar weer eens voor gaan zitten, haha. Bedankt voor de tips.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    Allparts neck van bijv. The String?

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braml Bekijk bericht
    Zou kunnen. Ik heb het met staalwol, een schuursponsje, en korrel 600 schuurpapier geprobeerd. Op internet hebben ze het veel over korrel 1500 of 2000 maar fijner dan 600 hadden ze niet bij de praxis..
    staalwol en schuurspons is eigenlijk al veel te grof. Korrel 600: niet elk '600' is gelijk. Ik gebruik kovax SuperAssilex; hun korrel 600 is bijvoorbeeld wel even grof als Colad (bekend merk voor lakkers, schuur - en polijstmiddelen enz). maar het SuperAssilex schuurt met een veel 'fijnere' schuurkras maar haalt wel evenveel materiaal af als Colad (of bosch of 3M). De korrel zegt meer iets over de snelheid waarmee je materiaal weghaalt dan de schuurkras zelf.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 november 2004
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braml Bekijk bericht
    Zou kunnen. Ik heb het met staalwol, een schuursponsje, en korrel 600 schuurpapier geprobeerd. Op internet hebben ze het veel over korrel 1500 of 2000 maar fijner dan 600 hadden ze niet bij de praxis..
    Voor dat soort spullen moet je ook niet bij de Praxis zijn. En ook niet bij de Gamma of Karwei.... Kijk eens bij een bedrijf in automaterialen (Brezan of online CROP), daar hebben ze wet/dry papier tot wel korrel 3000... Als je staalwol wilt gebruiken, dan zul je op zoek moeten naar de oooo-variant. Moeilijk te krijgen in Nederland (hier gaat het meestal tot ooo), maar wel te vinden, Guitarsupplies.nl heeft het sowieso.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    163

    Standaard

    En waarom niet gewoon je strat verkopen en een andere kopen met rosewood toets? Am stds zijn er in overvloed.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.325

    Standaard

    Beetje esoterische spin-off.
    In de esoterische olien wereld waar vroegah lustig palissander te verkrijgen was, is die boel vervangen door ho hout (Cinnamomum camphora).
    Ruikt werkelijk hetzelfde.
    Vraag ik mezelf af of het type hout & klankeigenschappen ook overeenkomsten zouden vertonen ?
    Zou geinig zijn.

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Braml Bekijk bericht
    Nouja ik heb dus een Fender American Standard Stratocaster uit 2009 met maple toets. En om hem zo dicht mogelijk bij originele staat te houden zou ik dus eigenlijk graag de maple hals willen vervangen voor een American Standard of Professional hals met rosewood toets.
    Veel daarvan zit hem waarschijnlijk in mijn OCD hoor, dat ik per se een usa hals wil omdat de rest van de gitaar ook een usa strat is. Het voelt gewoon als een downgrade om er een pau ferro hals uit mexico op te zetten, ookal zouden dat best prima halzen kunnen zijn.

    Nu blijkt dat dit waarschijnlijk niet echt mogelijk wordt dus mijn vraag is eigenlijk al beantwoord
    Dus ik ben blijkbaar niet de enige met OCD, als het om het zo origineel mogelijk houden van gitaren gaat 😱

    Ik heb verder niet alle reacties gelezen, dus misschien is het al gezegd... maar ik zou Marktplaats in de gaten houden, als ik jou was. Komen vast mooie Rosewood halzen op langs.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top