Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 37 van 37
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    ik voel me bijna een dief tegenwoordig als ik op youtube lickjes leer van gitaristen. ik hoef de tutorial of les niet meer te kopen en soms kijk ik gewoon een optreden zonder dat er uberhaupt een tutorial van is.

    Komt enerzijds omdat ik wat beter geworden ben, anderzijds omdat ik t wat meer snap. Helpt ook als je weet hoe bepaalde grepen/akkoorden enz eruit zien als je niet vanuit je eigen perspectief kijkt.

    Ik heb bijv ook die jamie harrisson filmpjes gekocht. (slow dancing en gravity) maar bijv neon en i shot de sherrif heb ik niet meer gekocht omdat ik eigk door te kijken en luisteren het al uitgevogeld heb.
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Sinds ik wat meer theorie begrijp is het het echt veel makkelijker geworden om shit zelf uit te vogelen bij mij ook. Zeker blues/ rock is echt geen rocket science

  3. #33

    Standaard

    Dief van wat ?
    How to plaats vingers in vakjes ?
    Imo mist 99 % van de utube tuts/covers precies waar pep het over had......groove feel
    Vooral bij de hendriks en blues tutes valt ut me op
    Gasten die met een stalen smoel maar wat aan aanharken
    Vingers bewegen zich kundig over de toets maar ut mist nou net waar het om gaat
    Ik weet van mezelf dat ik geen hendriks lick kan spelen en ook een bb king gaat me niet lukken

    Vooruitgang ?
    Bomen bos arrogantie
    Het blijft zoals met alles gewoon hardwerken en het talent jezelf te kunnen zijn

    Cha cha

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik verwacht in YT-tutorials niet dat gasten meteen de sterren van de hemel spelen. Ik ben blij dat ze posten, want het is een snelle manier om een cover uit te zoeken. Een handige online bibliotheek. Het is wel even zoeken naar het juiste YT-kanaal, want sommige 'docenten' hebben het betreffende nummer niet helemaal goed uitgezocht.

    Als ik iets wil leren over blues en rock, groove en feel luister ik wel naar bekende gitaristen.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #35

    Standaard

    Bedankt voor al jullie antwoorden!
    Na het zien van jullie antwoorden denk ik dat ik het beste eerst kan beginnen met het leren van de toonladders.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 april 2007
    Locatie
    de haag
    Berichten
    884

    Standaard

    Yes! Drie-noten-per-snaar-toonladders zullen je al een hele gereedschapskist aan soleermateriaal geven.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.785

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    Vingers bewegen zich kundig over de toets maar ut mist nou net waar het om gaat
    Je zult toch eerst de kale droge techniek in de vingers moeten hebben voordat je - zeg maar - vanuit je kloten kunt gaan spelen, wat overigens ook niet voor iedereen is weggelegd.
    Los daarvan: op Jij-Buis gaat het om instructiemateriaal, dat laat zich niet rijmen met het bijbehorende gevoelselement.

    Nou ja, behalve de vids van Santana dan, met al die aangezichtsspieren-oefeningen.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top