Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard Kabelspaghetti bundelen en labelen?

    Behalve gitaren en bijbehoren heb ik ook nogal een boel ander geluidsspul. Met kabelverbindingen van 1 tot 3 of meer meters. Een synthesizer betekent al gauw 1 voedingskabel, 2 of meer signaalkabels en 2 of 3 MIDIkabels. Dus met een stapeltje van die dingen en verbindingen onderling en naar een rack heb je al gauw kabelspaghetti over de vloer liggen en aan de standaard hangen.
    Wie heeft tips voor mij, voor losjes bundelen (voeding en signaal uiteraard niet parallel) waar ik zelf nog niet aan gedacht heb, behalve de klittenband van de Action.

    En compact maar leesbaar labelen van de kabeluiteinden? Ik gebruikte voorheen schilderstape en witte gaffatape, maar het raakt op den duur toch los en laat lijmresten achter.
    NB kleurtjes alleen zijn voor mij onvoldoende onderscheidend, want ik ben kleuren"blind", in de schemer van een podium helemaal natuurlijk.
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Voor het bundelen zoiets?
    https://www.prolightshop.nl/PAS-Poly...t-p-18876.html

    Vwb labelen heb ik eigenlijk best prima resultaten behaald met plaklabels uit een labelwriter. Die heb je als "papier", maar ook als plastic, die worden minder snel goor.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Dat bundelspul ziet er mooi uit, zeker, maar dan ben je wel wat flexibiliteit kwijt, in de zin van "vandaag toch een langere kabel nodig" of "ader/soldeersel kapot, maar geen tijd" En ik mag graag wel eens met andere koppelingen experimenteren.

    Plaklabels lijkt me aan goed idee, kleur èn tekst ineen. Maar blijven die ook langdurig zitten?
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ja, die flexibiliteit is wat lastiger inderdaad.
    Ik heb ook nog weleens kabels aan elkaar ge-tyrapped, maar daar word je niet vrolijk van met oprollen en zo (scherp).

    Met de labels was een probeersel, en ik heb een aantal kabels waar ze reeds een jaar of zes op zitten, bij kabels die toch regelmatig in en uitgeplugd etc worden. Ik heb ze overigens op de connectors geplakt; op metalen connectors, zoals bv van monster of de standaard neutrik dingen blijft dat best aardig zitten.

  5. #5
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Vaste of mobiele opstelling maakt ook nogal wat uit.

    Labelen doe je zo:


  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    In de oefenruimte vroegah, deden we dat spul via het plafond geleiden.
    Paar haken erin, en alles bovenlangs i.p.v. over de vloer.
    Maar bundelen...
    Van die wasmachine waterafvoer slangen, dat materiaal... zou je daar geen reeks kabels tegelijk door kunnen duwen ?
    Dit materiaal... stofzuiger... wasmachine...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Zoek dan eerder naar spiraalband of spiraalslang. De kabels hoeven dan ook niet allemaal op hetzelfde punt de bundel in of uit.

    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Bedankt voor jullie ideeën. Het labelen ga ik beslist overnemen. Voor de kabelbomen moet ik nog even kijken wat in mijn situatie het beste gaat zijn. Tuups idee voor langs het plafond is te onpraktisch voor als ik moet kunnen wisselen tussen thuisgebruik en mobiel gebruik. Maar iets als zijn wasmachine"multikabel" lijkt me heel overzichtelijk als je toch steeds dezelfde kabels bij elkaar wil hebben met ongeveer dezelfde lengtes.



    Ik weet dat er ook van die spiraaldingen zijn Handig als kabels er op verschillende punten in- en uit moeten, maar die zijn helaas te kwetsbaar voor mobiel gebruik en verbrokkelen zelfs in een stationaire situatie zodra de weekmakers er uit zijn
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  10. #10

    Standaard

    Ik doe het al jaren met die Lidl klittenbandjes, en wat stickers met In, Out en Return en Send met dikke viltstift erop gezet. Geen klachten over.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top