Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard EBS vs HB patch cables

    Nieuw pedalboard aan het samenstellen met een aantal leuke ouwe Bossjes (so much for downsizing... don't ask...)
    Heb nog een berg George L pluggen en stukken kabel liggen.
    Kabel is echter te stug voor zeer korte (10 cm max) patchkabels.
    Kan pedalen dus niet "strak" naast elkaar plaatsen..

    Dus ik dacht aan de hier veelgeprezen en betaalbare EBS patch kabels (10cm. - 4,90 E/st).

    https://www.thomann.de/nl/ebs_pcf_dl...atch_cable.htm

    Maar Thomann heeft naast genoemde EBS dus ook optisch vrijwel identiek lijkende patch kabels van Harley Benton (10cm - 2,90 E/st) .

    https://www.thomann.de/nl/harley_ben...atch_cable.htm

    Scheelt toch gauw 30 euro op de benodigde 15 stuks... (still... don't ask...)

    HB is just a cheap rebrand of the same thing or a totally different ballpark? Advies graag...

    Ik kan de George L kabels natuurlijk ook langer maken zodat er minder torsie op de pluggen komt te staan, maar het doel is een strakke lay-out. En met dubbele jack-pluggen heb ik minder goede ervaringen.. (is anders de meest cleane oplossing)

    https://www.rockboard.de/en/Home--Ar...01498135548A92



    ps: @ Vulva... mocht je niet aan het inrichten van je/mijn PT Pro toekomen, I might need it back.. ;-)
    Once again... don't ask...
    Laatst gewijzigd door MarkS; 8 juni 2019 om 16:53

  2. #2

    Standaard

    Ik heb beide in gebruik en in diverse lengten. Gewoon prima. En idd om een clean board te bouwen.
    Die dubbele plug zou ik dus nooit gebruiken.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cannondale_01 Bekijk bericht
    Ik heb beide in gebruik en in diverse lengten. Gewoon prima. En idd om een clean board te bouwen.
    Die dubbele plug zou ik dus nooit gebruiken.
    Ne, die dubbele lijken soms zelf meer stress op de connectors te geven.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Nieuw pedalboard aan het samenstellen met een aantal leuke ouwe Bossjes (so much for downsizing... don't ask...)
    Heb nog een berg George L pluggen en stukken kabel liggen.
    Kabel is echter te stug voor zeer korte (10 cm max) patchkabels.
    Kan pedalen dus niet "strak" naast elkaar plaatsen..
    Die George L pluggen zelf zijn natuurlijk niet zo heel erg "plat", maar dit is toch best strak naast elkaar?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    ... Dus ik dacht aan de hier veelgeprezen en betaalbare EBS patch kabels (10cm. - 4,90 E/st).

    https://www.thomann.de/nl/ebs_pcf_dl...atch_cable.htm

    Maar Thomann heeft naast genoemde EBS dus ook optisch vrijwel identiek lijkende patch kabels van Harley Benton (10cm - 2,90 E/st) .

    https://www.thomann.de/nl/harley_ben...atch_cable.htm

    Scheelt toch gauw 30 euro op de benodigde 15 stuks... (still... don't ask...)

    HB is just a cheap rebrand of the same thing or a totally different ballpark? Advies graag...
    Zomaar kans dat die kabeltjes uit 1 (Chinese) fabriek komen en de afnemer bepaalt welke merknaam erop komt. Ik ken zat 100% identieke producten die onder meerdere merknamen te koop zijn.

    Harley Benton is dacht ik een huismerk van Thomann en dat importeren ze rechtstreeks van de fabrikant. Bij EBS zit er nog een schakel tussen die er ook op moet verdienen vandaar het prijsverschil.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Die George L pluggen zelf zijn natuurlijk niet zo heel erg "plat", maar dit is toch best strak naast elkaar?
    Zeker, maar bij mij komt er wel erg veel spanning op te staan, maar ms heb ik de dikkere versie pluggen en kabel? 0.225 ipv 0.155 versie?
    Daar ziet het in eerste instantie wel naar uit iig, en dat zal best wat schelen, want zo kort kan ik ze niet maken zonder kabelstress...
    Laatst gewijzigd door MarkS; 8 juni 2019 om 23:55

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Zomaar kans dat die kabeltjes uit 1 (Chinese) fabriek komen en de afnemer bepaalt welke merknaam erop komt. Ik ken zat 100% identieke producten die onder meerdere merknamen te koop zijn.

    Harley Benton is dacht ik een huismerk van Thomann en dat importeren ze rechtstreeks van de fabrikant. Bij EBS zit er nog een schakel tussen die er ook op moet verdienen vandaar het prijsverschil.
    Zoiets vermoedde ik al...
    Al ziet de EBS er uit als een flat cable, en de HB als ronde kabel...
    Laatst gewijzigd door MarkS; 8 juni 2019 om 23:56

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Zeker, maar bij mij komt er wel erg veel spanning op te staan, maar ms heb ik de dikkere versie pluggen en kabel? 0.225 ipv 0.155 versie?
    Ah, ja, dat zal het zijn.
    Ik heb inderdaad de dunne versie, niet eens bij stil gestaan dat er mensen zijn die de dikkere versie gebruiken voor een pedalboard

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Ah, ja, dat zal het zijn.
    Ik heb inderdaad de dunne versie, niet eens bij stil gestaan dat er mensen zijn die de dikkere versie gebruiken voor een pedalboard
    Nooit bij stilgestaan dat er ook dunnere waren... Kabels zijn leftovers van gebruik van fx in een looper/switcher, dan zit je al gauw aan een lengte van 20cm per kabel, en heb je geen last van "kabelstress".

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top