Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Horizon - schetsje

  1. #1

    Standaard Horizon - schetsje

    Geen dikke productie, slechts een zolderkamer thuis frutseltje, alleen, en zo klinkt het dan ook.
    (Is uiteindelijk wel een nummer voor de band geworden, maar dan heeel anders)
    Nu het schetsje dus omdat ik benieuwd ben wat 'men' er van vind
    Dus hou je vooral niet in met commentaar en kritiek. Ik vind het al leuk als je ff luistert.
    https://picosong.com/wAR9D

  2. #2

    Standaard

    Moet er nog eens de tijd voor nemen, vriend.
    There's more to it than meets the ear!
    Wordt vervolgd......
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  3. #3

    Standaard

    Eerste deel (tot 3:30) vind ik nogal wazig.
    Drums overheersen erg, m.n. de bekkens.
    Solo lijkt in een andere toonsoort te zijn gespeeld.
    Stem is te vervormd.

    Vanaf 3:30 zijn de drums nog steeds te overheersend.
    Hier past de stem beter in de 'sfeer' van het lied.
    Evenals de solo.

    Er moet nog veel gesleuteld worden aan de mix.
    Maar zoals gezegd het is een probeersel.
    Wel mooi dat je zoveel instrumenten bespeeld....

    Je zegt dat het uiteindelijk wel een nummer voor de band is geworden.
    Ben benieuwd hoe dat dan klinkt.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  4. #4

    Standaard

    Dank voor je mening en interesse Ernest! Ik was nogal wazig toen ik het opnam, en eveneens toen ik het hier plaatste, ik had er al spijt van. Edoch is het idee vastgelegd en overgekomen bij de band, daarmee was mijn doel bereikt. Als de bandversie af laat ik die horen!
    PS. Het is leuk om alles te spelen, maar het meeste niet echt goed dus dat is ook tobben geblazen. Ik was al blij dat ik een schetsje had :P

  5. #5

    Standaard

    En Ernest, je zegt een hoop zinnige dingen, dank daarvoor, ik denk er over na en luister er nu anders naar!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    ... toen ik het hier plaatste, ik had er al spijt van
    Eerlijk gezegd kan ik me daar wel wat bij voorstellen. Kritiek is al geleverd.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Edoch is het idee vastgelegd en overgekomen bij de band, daarmee was mijn doel bereikt. Als de bandversie af laat ik die horen!
    Zo heeft elk nadeel weer z'n voordeel; i.m.h.o. zit er wel heel veel potentie in dit eh... stuk
    Ben ook erg benieuwd naar de bandversie.
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Hier zitten best leuke stukken in met potentie maar dan moet ik me wel door de drums heen worstelen want dat is het gene wat het luisteren erg moeilijk maakt. Ik ben wel benieuwd naar wat je er met de band van gebrouwen hebt

  8. #8

    Standaard

    Geinig schetsje....heeft wel wat....al zijn die drums wel een beetje erg oefenruimte.Dat dan weer wel.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  9. #9

    Standaard

    Ik vind het heel dapper dat jullie je er door geworsteld hebben haha, en bedankt voor de kritieken!
    Ik zal me volgende keer proberen inhouden als ik wat 'wazig' ben, maar ik beloof niks.

    Het mooiste vind ik toch dat ik met zo'n gedrocht kan aankomen en de band er dan toch iets in hoort om verder mee te werken, zodat ik niet een complete demo in mn uppie hoef te maken.

    Op naar de volgende!

  10. #10

    Standaard

    Nooit spijt hebben van wat je hebt gedaan.
    Want spijt van wat je niet hebt gedaan is lastiger.
    't Was ook niet bedoeld als easy listening, maar als verzamelbak met ideetjes.
    Best stukken bij waar eeen leuk lied in zit. Zonder idee?

    Alles begint met een idee, dus ik zou er blij mee zijn als bendelid.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top