Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Victory Amps V40

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2003
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    301
    Blog Entries
    1

    Standaard Victory Amps V40

    Iemand hier die ervaring heeft met de Victory V40?
    Ik ben op zoek naar een nieuwe versterker en de reeks van Victory vind ik erg interessant.

    Wat achtergrond: ik heb eigenlijk altijd op éénkanaals versterkers gespeeld (Marshall JMP, JTM45, Vox AC30), met pedalen voor verschillende sounds. Ik speel eigenlijk van alles: van soul & funk t/m hard rock.

    Mijn main is nu de Vox AC30. Fijne sound, super flexibel maar ook: snoeihard en loodzwaar. Ik gebruik al een attenuator om het beest te temmen, maar een passieve loadbox haalt er toch teveel leven uit. Een echt goede reactive attenuator kost ook serieus veel geld. Bovendien wordt de boel er niet lichter van.

    De Victory reeks is licht en krachtig en de reviews zijn goed. De hele reeks is interessant, maar ik ben in het bijzonder geïnteresseerd in de V40, want één kanaal en goed met pedalen.

    Ik ben niet persé op zoek naar de Vox sound (heb ik al). Wel naar een goede flexibele versterker voor zowel grote als kleine ding.

    Ik ga binnenkort zoveel mogelijk van deze versterkers uitproberen, maar ik ben ook benieuwd of iemand hier deze versterker (of andere uit de reeks) heeft en wat de ervaringen zijn.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ja, ik vind de V40 een echt pedalenplatform. Verwacht echt geen gains uit deze amp zonder dat je oren gaan bloeden, voor ook maar iets van gain heb je echt pedalen nodig.

    Bij max guitars in den haag staan ze geloof ik.

    Of het je tone zal zijn, dunno. Ik vind een vox veel smeriger dan een Victory. Ik zou liever een ac30+pedalen+loadbox hebben dan een V40 maar that's just me.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2003
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    301
    Blog Entries
    1

    Standaard

    De kogel is door de kerk. Ik ben bij Max Guitars langs geweest, met eigen VOX, pedalen en gitaar en heb eerst uitvoerig de OX en de Boss Tube Amp Expander getest. Ze zijn eigenlijk beide heel erg goed. De OX is mega simpel in het gebruik, ook door de app, maar meer geschikt voor in de studio. Live is de Boss toch wel winnaar. De effectsloop, ingebouwde effecten die ook over de speaker kunnen, instelbare reactive load: allemaal super goed. Het klinkt ook echt geweldig op vrijwel elk volume.

    Ik ging ervan uit dat ik met de Boss de deur uit zou wandelen, tot ik ook nog even wat Victory amps ging proberen. Ze hadden de V30, Kraken en Richie Kotzen lunchbox amps op voorraad. Geen V40 helaas. Voor allemaal geldt: wat een ontzettend goed klinkende amps!

    Na lang wikken en wegen een veel kopjes koffie uiteindelijk met de V30 naar buiten gewandeld (en de rest van mijn spullen...). De kraken is me iets te metal. De RK heeft naar mijn smaak iets te weinig headroom. Inmiddels eerste repetitie mee gedaan en ik ben echt heel blij. deze week nog een repetitie en een gig op zaterdag. Als pedalen platform echt fantastisch en een mooi (dik, vet) scheurkanaal als bonus.
    De Vox gaat (nog) niet weg, want toch echt een unieke sound, maar de Victory is als allround platform echt heel mooi en goed (en veel minder zwaar).

    Top ding.

  4. #4

    Standaard

    Klinkt als een goede en gewogen keuze. Moet je een amp als deze in nog inspelen oid?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2003
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    301
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Moskie Bekijk bericht
    Klinkt als een goede en gewogen keuze. Moet je een amp als deze in nog inspelen oid?
    Voor de amp niet, voor mezelf wel
    Deze amp heeft meer headroom dan de Vox, dus met name de drives reageren iets anders.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Heb er ook wel eens op gespeeld bij Max Guitars, weet niet meer precies welke Victory amps het waren, heb er op meerdere gespeeld. Vond ze eerlijk en erg fijne amps - zeker een goede keuze!!!

    Veel speel plezier ermee.......

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lomeos Bekijk bericht
    De kogel is door de kerk. Ik ben bij Max Guitars langs geweest, met eigen VOX, pedalen en gitaar en heb eerst uitvoerig de OX en de Boss Tube Amp Expander getest. Ze zijn eigenlijk beide heel erg goed. De OX is mega simpel in het gebruik, ook door de app, maar meer geschikt voor in de studio. Live is de Boss toch wel winnaar. De effectsloop, ingebouwde effecten die ook over de speaker kunnen, instelbare reactive load: allemaal super goed. Het klinkt ook echt geweldig op vrijwel elk volume.

    Ik ging ervan uit dat ik met de Boss de deur uit zou wandelen, tot ik ook nog even wat Victory amps ging proberen. Ze hadden de V30, Kraken en Richie Kotzen lunchbox amps op voorraad. Geen V40 helaas. Voor allemaal geldt: wat een ontzettend goed klinkende amps!

    Na lang wikken en wegen een veel kopjes koffie uiteindelijk met de V30 naar buiten gewandeld (en de rest van mijn spullen...). De kraken is me iets te metal. De RK heeft naar mijn smaak iets te weinig headroom. Inmiddels eerste repetitie mee gedaan en ik ben echt heel blij. deze week nog een repetitie en een gig op zaterdag. Als pedalen platform echt fantastisch en een mooi (dik, vet) scheurkanaal als bonus.
    De Vox gaat (nog) niet weg, want toch echt een unieke sound, maar de Victory is als allround platform echt heel mooi en goed (en veel minder zwaar).

    Top ding.
    Echt fijn dat je de gear goed uit kan proberen bij Maxguitars. Ik heb daar ook een amp gekocht na 2 middagen testen. Nog steeds blij ermee.
    Edit: Veel plezier gewenst met je amp! Even leren kennen hoort erbij natuurlijk. Dan afstellen naar jouw smaak en keuzes!
    Laatst gewijzigd door maxdb; 20 juni 2019 om 20:18

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Zo'n V30 II en V50 lijken me ook wel wat, maar ik heb al twee goede buizentops waar ik nog niet van kan scheiden.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    De V30II is geinig maar de V130 is verreweg de betere keus imho dan de V30II omdat daar de verschilllen tussen de gain levels per kanaal minder groot zijn.

    Ik vind de V50 sweet maar: discontinued!! :'( De Silverback is daar een afgeleide van trouwens, en imho een betere keus.

    Over Max: kijk, zij doen het wel goed. Veel gear, veel keus, redelijk veel knowhow in huis. Daarom bestaat Max al 15 jaar en is Key Music failliet. Ook ik heb heel goede woorden te spreken over Max.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    De V30II is geinig maar de V130 is verreweg de betere keus imho dan de V30II omdat daar de verschilllen tussen de gain levels per kanaal minder groot zijn.

    Ik vind de V50 sweet maar: discontinued!! :'( De Silverback is daar een afgeleide van trouwens, en imho een betere keus.

    Over Max: kijk, zij doen het wel goed. Veel gear, veel keus, redelijk veel knowhow in huis. Daarom bestaat Max al 15 jaar en is Key Music failliet. Ook ik heb heel goede woorden te spreken over Max.
    De V130 is niet eens zoveel duurder dan de V30II en heeft wat handige extra's. Ik luisterde laatst weer eens een video van Chappers die opnames maakte met de RD1. Serieus goede amp. Herinner ik me goed dat jij die ook hebt?
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top