Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 8 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 78
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Presonus is zeker een goed alternatief. Werkt super eenvoudig, top integratie met DAW, prima sound en routing, goedkoop, veel en goede ondersteuning vanuit de fabrikant.

  2. #32

    Standaard

    Het idee om enkel elektrisch te spelen is gaaf, hoewel ik vaak van drummers begrijp dat het "not the same" is. Wat zijn jullie gedachten hierover? Ik denk dat het een stuk scheelt qua kosten vwb isolatie maar wellicht ook in "feel".

    Ondertussen zijn er wat updates in mijn situatie. Prijstechnisch kwamen we er niet uit met de koop van het huis waar ik het op het begin over had. Wij hebben nu een kavel gekocht waar we met alle vrijheid op kunnen gaan bouwen en nu speel ik met de gedachten om de studio in een kelder onder de woning te gaan bouwen. Grote voordeel is geen ruimteverlies in de tuin en geluidsisolatie in bijna alle richtingen.

    Nu loop ik tegen het probleem aan dat een kelder bouwen van bijvoorbeeld 5mx8m erg duur is, met name omdat dit dan niet prefab kan gebeuren. Hebben jullie nog input vwb de minimale afmeting van zoiets? Zo lees ik dat 7,2m×3,8m prefab technisch en prijstechnisch stukken aantrekkelijker is. Qua hoogte heb ik mij laten informeren dat 2,6m wel prettig is, omdat er voor isolatie ook nog wat ruimte verloren gaat.

    Ik hoor graag jullie ideeën. Voor mij is het allemaal onbekend terrein. De studio moet vooral gezien worden als oefenruimte voor 2 gitaristen, 1 bassist, 1 drummer en een elektrische piano en ik wil er een pc in zetten zodat we ook de mogelijkheid hebben om op "record" te klikken wanneer gewenst. Mijn budget voor dit studio-project waren in eerste instantie €50k enkel voor het geraamte; inrichting van de studio weet ik nog niet. Ook daarover is input van harte welkom.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lutz
    kzou toch maar eens men amp opengooien, je weet tegenwoordig nooit waar al die illegalen zich huisvesten

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ja elektronisch drum is anders maar makkelijker qua 'opnemen' en mixen. Maar een echt, goed drumstel is toch niet te versmaden hoor. Wel relatief moelijk op te nemen en te mixen.

  4. #34
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Hoeveel tijd zit je daar nu effectief als je realistisch bent? Is het niet een hele dure grap?
    Kelders zit je in Nederland met vocht en circulatie.
    Vriendelijke groet,

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Hoeveel tijd zit je daar nu effectief als je realistisch bent? Is het niet een hele dure grap?
    Deze vraag kun je universeel toepassen op iedereen met een bentley, aston martin, rolls, jacht, duikboot of maitresse.

    Als je het je kunt permitteren en je hebt er lol in.....gaan met die banaan.

  6. #36

    Standaard

    Ik zit in een vergelijkbare situatie. Vanwege budget is bijbouw niet mogelijk, maar ‘krijg’ ik de garage. De garage is 6x3m. Om niet te veel ruimte in te leveren aan isolatie, wil ik voor het concept ‘stille studio’ gaan:
    Een fatsoenlijk elektronisch drumstel (8 uitgangen), gitaren over torpedo captors of modeling, bas via een preamp. Iedereen nog een microfoon voor de neus voor zang en communicatie tussen nummers door. Het enige wat te horen zal zijn zal de zang zijn (en mijn monitors tijdens het mixen). De zang wordt later nog een keer opgenomen in een demontabele vocal booth. Monitoring gebeurt via koptelefoon.

    Er zal wel akoestische behandeling plaatsvinden, maar deze zal gericht worden op monitoring via de computer. Eerste reflecties afvangen door isolatie en de rest zal gebeuren door Sonarworks (deze is zeer goed in het in bedwang houden van bassen).

    Wat helpt is om van tevoren een plattegrondtekening te maken met de indeling van je studio. Ik weet nu namelijk dat een elektronisch drumstel, een zanger/gitarist, een tweede gitarist en een basist makkelijk moet passen. Houdt er wel rekening mee dat je luisterpositie (voor mixen) in het midden van de ruimte móét zijn, bij voorkeur in het midden van de kortste muur.

  7. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Deze vraag kun je universeel toepassen op iedereen met een bentley, aston martin, rolls, jacht, duikboot of maitresse.

    Als je het je kunt permitteren en je hebt er lol in.....gaan met die banaan.
    Tja dan zou ik toch een semi chaepo oenfenruimte studio "nemen" voor ideeen en zo en the real money spenden aan bv 2 weken abbey road met steve albini or whatever
    Is maar een ideetje......

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ieder zijn ding. Ik kan me wel voorstellen dat je liever iets "blijvends" koopt voor dat geld.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reel Big Fish Bekijk bericht
    Het idee om enkel elektrisch te spelen is gaaf, hoewel ik vaak van drummers begrijp dat het "not the same" is. Wat zijn jullie gedachten hierover? Ik denk dat het een stuk scheelt qua kosten vwb isolatie maar wellicht ook in "feel".
    Ik heb zelf een akoestisch drumstel en een Roland TD25 en speel eigenlijk alleen op die laatste omdat anders de hele buurt kan meegenieten. Qua gevoel is het inderdaad anders maar daar was ik snel aan gewend. Je zou het kunnen vergelijken met het verschil tussen op een akoestische gitaar spelen of op een elektrische gitaar; het kunstje blijft in de basis hetzelfde maar 't is toch net even anders. Met het geluid zit het wel goed want je kunt met VST's een veel mooiere drumsound bereiken dan je anders in je thuisstudio kunt opnemen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reel Big Fish Bekijk bericht
    Nu loop ik tegen het probleem aan dat een kelder bouwen van bijvoorbeeld 5mx8m erg duur is, met name omdat dit dan niet prefab kan gebeuren. Hebben jullie nog input vwb de minimale afmeting van zoiets? Zo lees ik dat 7,2m×3,8m prefab technisch en prijstechnisch stukken aantrekkelijker is. Qua hoogte heb ik mij laten informeren dat 2,6m wel prettig is, omdat er voor isolatie ook nog wat ruimte verloren gaat.
    Een tijdje terug stond ik voor dezelfde keuze en heb toen redelijk wat 'huiswerk' gedaan met betrekking tot kelders. Het grootste voordeel is dat je helemaal niets aan isolatie hoeft te doen m.u.v. het trapgat. Je zult wel demping bedoelen want dat zul je wel moeten doen in zo'n betonnen bak. Misschien heb je wat aan deze link: https://nl.hardware.info/tv/losse-it...-plan-en-begin
    Uiteindelijk ging het project bij mij niet door en ik heb dus geen kelder maar ga mijn garage hopelijk binnen nu en 2 jaar ombouwen tot oefenruimte.
    Vote for Pedro!

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjtevel Bekijk bericht
    Een fatsoenlijk elektronisch drumstel (8 uitgangen), gitaren over torpedo captors of modeling, bas via een preamp. Iedereen nog een microfoon voor de neus voor zang en communicatie tussen nummers door. Het enige wat te horen zal zijn zal de zang zijn (en mijn monitors tijdens het mixen). De zang wordt later nog een keer opgenomen in een demontabele vocal booth. Monitoring gebeurt via koptelefoon.
    Bespaar je de kosten van een dure module met 8 uitgangen want die heb je niet nodig, tenzij je er het podium mee op moet. Als je gaat opnemen heb je alleen een goede module nodig met een midi uitgang en dat hebben zelfs de meest simpele apparaten. De samples van de duurste Rolands halen het niet bij EZdrummer 2 of Superior Drummer 3. Ik zou overigens wel voor een Roland gaan want die hebben de laagste latency (de tijd die nodig is om een slag om te zetten naar geluid of mididata.
    Vote for Pedro!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top