Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 78
  1. #21
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Lucht inderdaad en die moet circuleren. De verse lucht erin moet er ook weer uit.
    Dus 50 cm op zuigen en elders 50 cm op blazen.
    Vriendelijke groet,

  2. #22

    Standaard

    ik ga over 6 maanden emigreren en als ik eenmaal geland ben wil ik daar ook een nieuwe home studio bouwen. Dus ook druk bezig met mijn wensen en eisen in kaart te brengen. Dat helpt ook om budget te bepalen. Want er is nogal een verschil tussen een realistische/passende home studio en de ideale top pro studio. Ik begon met het ideale plaatje voor mij en kwam iets boven de 1 miljoen euro uit :-)

    Ik ga i.i.g. een expert inschakelen en niet zelf bedenken (bijv. https://mutrox.com/nl/studiobouw/ ) en wellicht eens een paar kleinere studio's bezoeken om inspiratie op te doen?

  3. #23
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    In dit landschap een bestaande studio kopen! Dan heb je minder schulden tot aan je faillissement.
    Vriendelijke groet,

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duckman Bekijk bericht
    Ik begon met het ideale plaatje voor mij en kwam iets boven de 1 miljoen euro uit :-)
    Ik kan me dat niet voorstellen. Gouden deurknoppen oid? :P

  5. #25

    Standaard

    Belangrijk is om (vooral) je luisterruimte níét vierkant te maken. Dat is vragen om problemen.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Als de tuin heel smal is heb je buren dichtbij? Bouwen van hout is dan kansloos. Een drumstel is 95 db onversterkt.. Isoleren is massa, steen en beton.

    Ik kom beetje terug van de Cymatic. Heb de mijne verkocht omdat de Cymactic door de tijd is achterhaald. Een cymactic heeft alleen line in. Je heb dan een kick ass mengtafel nodig met een hele vracht inserts of direct out. Goedkoper en makkelijker is een digitale tafel.

    Beato heeft volgens de recente video een Hackintosh gebouwd in zijn studio. Een pc die mac os draait.


    Mijn audio DAW pc heb ik in een 19 inch case gemaakt (https://azerty.nl/product/inter-tech...-uitvoering-4u)
    Hier past een gewone PC in. De smallere 19 cases zijn niet geschikt voor gewone moederborden. Stukken duurder. Past ook geen gewone voeding meer in. Mijn 19 case uit de link wel.
    Vergeet ook niet een swappable hardeschijf.
    Ik neem niet veel op maar mijn opname rig bestaat uit 2 4U cases. Zou op de fiets kunnen.
    Ik heb begrepen dat één van de grotere zwakheden van de Cymatic zit in het overdubben, of gebrek aan afluistering ervan.
    Blijkbaar kun je alleen de main outs monitoren tijdens overdubs.
    Overigens is er wel een 24 kanaals I/O ADAT uitbreidingskaart (3x optisch In, 3x optisch Uit) beschikbaar, maar dan nog zouden de individuele outputs niet actief zijn tijdens opname.

    Mijn setup is een soort of best-of-both-worlds analoog/digitaal...
    Allen & Heath GS-R24 analoog/digitale mengtafel (géén flying faders overigens) met de FW/ADAT interface card. En die hangt met 6 touwtjes aan een Alesis HD24XR recorder. Nét tape, maar dan digitaal. ;-)
    En een shitload aan analoge (en digitale) outboard, van basic (o.a. Lexicon LXP-1, FMR RNLA limiter) tot redelijk high-end (o.a. Eventide Eclipse/TC Reverb 4000/Urei 117, die gewoon netjes via inserts, auxen etc. aan de A&H hangt.

    Dus géén PC in m'n studio. Ventilatoren van A&H voeding (RPS15) én HD24XR zijn vervangen door SilenX modellen; muisstil. HD24XR draait op een SSD drive. Dus geen IDE search noise.

    Ik heb mezelf op deze manier wat limitaties opgelegd, waarvan 24 sporen er 1 is.
    Had die Cymatic recorder wel full I/O gehad tijdens overdubs, was dat absoluut een potentiële opvolger geweest, mocht de Alesis de geest geven. Nu neig ik nog eerder naar een RME Digiface USB (4x ADAT I/O met 1 USB touwtje naar PC) en een PC.

    Oh en puur uit praktische overwegingen;
    ik zou -bij bouwvrijheid van studio- niet kleiner gaan dan 12m2 controleruimte en 18m2 opnameruimte.
    Bedenk maar of je met een hele band in de woonkamer van een gemiddelde doorzonwoning wil repeteren, terwijl er óók nog plek nodig is voor de techniek.
    Laatst gewijzigd door Speeddemon; 20 juni 2019 om 21:45
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik kan me dat niet voorstellen. Gouden deurknoppen oid? :P
    SSL 9000J om mee te beginnen. Bam, 1 ton armer.
    Of nog meer als je voor de opvolger gaat:
    https://www.proaudiodesign.com/produ...ording-console

    3x Studer 24 track op 2"...
    oh...en er moet wel een originele Hammond B3 binnen staan...
    ga zo maar door.
    1 miljoen is zo op als je voor een beetje leuk spul gaat.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  8. #28
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    SSL 9000J om mee te beginnen. Bam, 1 ton armer.
    Of nog meer als je voor de opvolger gaat:
    https://www.proaudiodesign.com/produ...ording-console

    3x Studer 24 track op 2"...
    oh...en er moet wel een originele Hammond B3 binnen staan...
    ga zo maar door.
    1 miljoen is zo op als je voor een beetje leuk spul gaat.
    Er is een hele goede reden dat die tafel 79% is afgeprijst!
    Vriendelijke groet,

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Hoe groter hoe beter maar als je een studio voor jezelf hebt en geen grote artiesten hoeft (kan?) opnemen dan is er al heel wat mogelijk op een paar vierkante meter, zonder extreme investeringen. Ik ben zelf erg gecharmeerd van Richie Castellano zijn YouTubekanaal. Hij doet erg leuke dingen in zijn kleine kelder met vrijwel geen demping of isolatie. Voorwaarde is wel dat hij bijna alles digitaal doet, dus de gitaren door een Helix, drums en toetsen met midi aan VSTi's.
    https://www.youtube.com/watch?v=7-g0Ivb-ddM
    In deze video laat hij zien hoe hij werkt: https://youtu.be/67S85NzdzzQ

    Dit zou je al kunnen doen met een redelijk krachtige pc en een Behringer XR18 (die al eerder genoemd werd in dit topic) hoewel die misschien wel wat moeite heeft met VST's in realtime.

    Als je toch serieus werk wil maken van het opnemen van een band met versterkers en een akoestische drumkit, dan zou je minimaal zoiets als deze gast moeten bouwen: https://www.youtube.com/playlist?lis...jTt6jWJvuGykpM

    Sowieso is luchtverversing en airco een must waar je niet omheen kan. Als je dat probeert krijg je later geheid spijt.
    Vote for Pedro!

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Er is een hele goede reden dat die tafel 79% is afgeprijst!
    Oh absoluut. Die markt is steeds kleiner. Een flinke mengtafel is vooral leuk/handig als je:
    -betalende klanten hebt, waar er types tussen zitten die graag impressed worden
    -diverse projecten draait 'tegelijkertijd' (dan komt zo'n 96 kanaals vliegdekschip ineens van pas)
    -het geld, de ruimte en de kennis (óók voor evt. onderhoud) ervoor hebt

    Ik wilde bewust niet naar een volledig digitale tafel, aangezien ik van de oude stempel ben, voor elke functie een knopje wil (ipv 1 channelstrip die dienst doet voor alle kanalen dmv selects) en binnen een specifiek budget de A&H GS-R24 het beste is wat er te krijgen is. Als ik menigeen moet geloven, beter dan de (vergelijkbaar geprijsde) Toft ATB series.

    Maar wie weet, komt er ooit eens de ommezwaai in m'n studiootje, dat ik wél met PC ga werken, de A&H overkill is, etc. ... dan is een Presonus Studiolive misschien een optie.

    Re: SSL, als ik nú 1,5 ton te besteden had, werd 't zeker niet zo'n tafel. Grotere afschrijving dan een 2de hands Lotus. (zowel de auto als de horloges. ;-) )
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top