Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 78
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton Bekijk bericht
    Je had Han zijn studio moeten kopen.

    1. Ruimte. Groter is beter. Isoleren doe je met massa! Niet met schuimrubber.
    2. Kennis, opnemen is een vak!
    3. Microfoons is nummer 1 tool van opnemen. Zie 2....
    4. Opname hardware: Als je een digitaal mengpaneel koopt en een dikke pc erbij ben je klaar. Ik heb voor 375 euro een Air X18 mengtafel en die kan 18 kanalen opnemen! Veel studio's gaan over op PC omdat de Mac Pro geen goede computers meer zijn. Zie een youtube van Rick Beato.
    5. Monitor speakers.
    6. Business plan. Je moet ook klanten hebben. Weet waar je aan begint. Ambachtelijke muziek is een hele kleine markt geworden.
    Rick Beato is zelf niet eens overgegaan op PC.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Ik las kritiek op Mac en dacht al waar blijf Erik? En ja hoor ;D

  3. #13

    Standaard

    Ik zou een setup baseren op een recorder zoals de cymatic (https://cymaticaudio.com/utrack24-productpage/) zodat je bij complete bandopnames gewoon even uitwijkt naar een zaaltje of oefenruimte. Voor die hele bandsessies. en dan in de eigen studio gewoon goede afluistering neerzet, met een kleinere goed geisoleerde opnameruimte voor aanvullingen.

    Is veel goedkoper en het komt bij bands zelden voor dat ze continu met een complete band zitten op te nemen.

    Wij nemen alle live optredens op 16 sporen op, en bij ons is dus de homestudio is alleen nog voor afmixen en video edits.

    Maar goed als je budget hebt voor een complete bandruimte? Reken dan op minimaal 5 x 5 meter om de band neer te zetten... Maar akoestisch zal dat meestal amper betere resultaten geven dan een gewone goede oefenruimte...

    algemene tip: boekenkasten tegen de muren gewoon billy's met oude boeken. Dempt erg goed en kost niks.
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Ik las kritiek op Mac en dacht al waar blijf Erik? En ja hoor ;D
    Eigelijk zou ik ook niet op flauwekul moeten reageren, maar ik liet me weer eens verleiden

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Speciaal voor Erik dan maar


  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Speciaal voor Erik dan maar
    Filmpje van die ouwe mopperaar al gezien toen het net uit was. Daarna heeft 'ie nog een video gemaakt met een jonge gast, die eventjes een Maczilla in elkaar zou zetten en tegenwoordig zit hij nog steeds op Mac hard- en software, ondanks dat hij niet weet hoe je een FaceTime gesprek op moet nemen.

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door showband Bekijk bericht
    Ik zou een setup baseren op een recorder zoals de cymatic (https://cymaticaudio.com/utrack24-productpage/) zodat je bij complete bandopnames gewoon even uitwijkt naar een zaaltje of oefenruimte. Voor die hele bandsessies. en dan in de eigen studio gewoon goede afluistering neerzet, met een kleinere goed geisoleerde opnameruimte voor aanvullingen.

    Is veel goedkoper en het komt bij bands zelden voor dat ze continu met een complete band zitten op te nemen.

    Wij nemen alle live optredens op 16 sporen op, en bij ons is dus de homestudio is alleen nog voor afmixen en video edits.

    Maar goed als je budget hebt voor een complete bandruimte? Reken dan op minimaal 5 x 5 meter om de band neer te zetten... Maar akoestisch zal dat meestal amper betere resultaten geven dan een gewone goede oefenruimte...

    algemene tip: boekenkasten tegen de muren gewoon billy's met oude boeken. Dempt erg goed en kost niks.
    Bedankt voor de reactie

    In mijn ideale situatie is de ruimte geschikt voor met name oefenen zonder dat de buren gestoord worden maar is er ook de mogelijkheid om eea vast te leggen.

    5x5 is zeker mogelijk, ik kan in de lengte nog groter gaan, breedte is lastiger. De tuin is vooral erg diep maar niet overdreven breed en, hoewel ik de studio mag bouwen, mag hij niet de hele tuin onzichtbaar maken haha.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lutz
    kzou toch maar eens men amp opengooien, je weet tegenwoordig nooit waar al die illegalen zich huisvesten

  8. #18
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Als de tuin heel smal is heb je buren dichtbij? Bouwen van hout is dan kansloos. Een drumstel is 95 db onversterkt.. Isoleren is massa, steen en beton.

    Ik kom beetje terug van de Cymatic. Heb de mijne verkocht omdat de Cymactic door de tijd is achterhaald. Een cymactic heeft alleen line in. Je heb dan een kick ass mengtafel nodig met een hele vracht inserts of direct out. Goedkoper en makkelijker is een digitale tafel.

    Beato heeft volgens de recente video een Hackintosh gebouwd in zijn studio. Een pc die mac os draait.


    Mijn audio DAW pc heb ik in een 19 inch case gemaakt (https://azerty.nl/product/inter-tech...-uitvoering-4u)
    Hier past een gewone PC in. De smallere 19 cases zijn niet geschikt voor gewone moederborden. Stukken duurder. Past ook geen gewone voeding meer in. Mijn 19 case uit de link wel.
    Vergeet ook niet een swappable hardeschijf.
    Ik neem niet veel op maar mijn opname rig bestaat uit 2 4U cases. Zou op de fiets kunnen.
    Vriendelijke groet,

  9. #19

    Standaard

    Dan zit je nog met de akoestiek
    Opname en afluister ruimte, zang booth ect
    Pc/mac/daw is imo het minst belangerijke onderdeel van een studio
    En wat heb je aan dure converters preamps mics , monitoren,ect als je geen goed klinkende opname afluister ruimtes hebt
    Denk dat je zelf een hoop kopzorgen kunt voorkomen door voor idd ,een oefenruimte te gaan waar je ook kunt opnemen maar dat echt op de tweede plaats staat
    Just an opinie
    Laatst gewijzigd door guitarkid2; 1 juni 2019 om 14:31

  10. #20

    Standaard

    hoe kom je aan afmetingen?

    een drumstel heeft gemiddeld 2x2 meter nodig om te kunnen werken. (dus ook op en afbouwen)
    per (bas)gitaarversterker een vierkante meter, toetsenist 2 vierkante meter. en een plek voor de geluidsinstallatie ook 2.
    zit je al aan 11 vierkante meter voor puur de spullen...

    Dan nog ruimte om je kont te keren met de muzikanten zelf. En dat het geluid weg kan. Maakt dat minder dan 5x5 redelijk kansloos is.

    En het ding waar bijna elke syudiobouwer achteraf spijt van heeft:
    Zorg voor veel meer luchtverversing dan je denkt! Nee echt!
    denk in de richting van pijpen met 40 a 50 cm doorsnede met forse ventilators enzo
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top